{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Er det normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg ved endnu ikke så meget om graviditet da jeg først opdagede det i går og har tid ved lægen onsdag. Jeg har dog været nede og få det bekræftet af sekretæren.

Jeg er mellem 1 - 1½ måneder henne og det føles som om jeg får nogen små stik i maven nogen gange som menstruations smerter, men ikke det samme alligevel. Er det normalt? er bange for at gå på toilet og lave stort hvis -ja ved det lyder dumt, hvis jeg presser og det ryger ud?

er den der smårumlen nogen gange og det at det er lidt ømt på en måde og de små menstruationslignende smerter normale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det normalt?
  • #1   11. jun 2008 det stikker pga. maven begynder at vokse og nogle led strækker sig..
    jeg var også nervøs på toilettet.. men der sker intet..


  • #2   11. jun 2008 puha nu er jeg mere rolig. Ved godt at det lød lidt dumt at spørge om, det er bare ikke så rart at skulle rende og holde sig lidt fordi man ikke tør presse det helt vilde. At hvis man har lidt hård mave og næsten skal presse hjernen ud men ikke tør gøre det af frygt for man presser så meget, mere end normalt at det så pludselig er ligesom hvis man har menstruation at det så pludselig kan komme ud fordi man presser mere end livmoderen kan holde til.
    Men tager det mere roligt nu, det er jo rimelig nyt for mig og skal først til lægen i morgen for første gang med nyheden så aner ingenting om noget. Tak for svarene smiley


  • #3   11. jun 2008 havde det akkurat som dig.. hihi.. men heeelt rolig, den kan ikke lade sig gøre.. så hop du bare på tønden.. ;D held og lykke

  • #4   11. jun 2008 puha tusind tak for svarene, er rigtig glad for dem. Tror det var rigtig godt at jeg oprettede mig herinde så jeg har en del at høre ting fra og ikke føler mig helt alene. Nu vil jeg bare se hvordan det går ved lægen i morgen

  • #5   12. jun 2008 Har tid i morgen, så nu må vi se hvordan det går, er blevet lidt mere rolig i dag omkring min graviditet tror jeg.

    Ved bare slet ingenting om alt det forskellige. Hvad en vandre journal bruges til -ved den da følger en hele vejen igennem kan jeg regne ud men alt andet aner jeg intet om. Sekretæren spurgte mig om spørgsmål jeg intet anede om, aner ikke hvor man søer barsel når den tid kommer og alt indenfor økonomi og barsel og boliger og alt det. Skal man melde sin graviditet til nogen på noget tidspunkt? og ALT det andet. Aner ingenting og det gør mig lidt frustreret for havde møde med min studievejleder i dag og jeg kunne næsten ikke svare hende på nogen af spørgsmålene som hun spurgte om mht skole og barsel og hvad jeg så skal for så er det næsten dumt at melde sig til skolen når den koster 10.000 kr.

    aner ingenting men håber lægen kan give mig svar på det hele selvom det vil være stort set alt og det vil tage lang tid. Ved ikke hvor jeg ellers finder ud af alle de ting


  • #6   12. jun 2008 Jeg kom fra læge i dag.

    Jeg var helt grædefærdig da jeg kom ud og min kæreste måtte sidde og trøste mig i lang tid.
    Jeg troede at jeg ville blive rigtig glad og være totalt afklaret med alt når jeg kom ud men sådan gik det så ikke. Jeg troede ligeså at jeg ville få nogen papirer jeg skulle udfylde, få en bog måske og have lavet vandre journal, så jeg fortalte ham det hele og spurgte ham om en masse ting, men han begyndte bare at snakke om om han ikke skulle bestille en tid til abort på sygehuset hvortil jeg svarede nej. Han sagde at jeg ikke ville blive ked af en abort og at det var noget vås dem der sagde at man blev det, jeg ville have det fint med det for jeg ville jo ikke vide hvordan det ellers ville have været hvis jeg ikke havde fået den så det ville jeg ikke blive ked af.

    Jeg tænkte om han ikke skulle lave den vandre journal og spurgte ind til hvordan det foregik med sådan en, for så ville han jo sikkert sige at sådan en skulle vi også have lavet og tage en frem og begynde at lave den og vise mig lidt samtidig, men han svarede "Sådan en behøves du heller ikke vide hvad er"

    Jeg spurgte så om jeg ikke skulle til en scanning for at se hvor langt jeg var som andre havde fortalt at jeg skulle men det sagde han også nej til og sprugte igen om jeg ikke syntes at han skulle bestille den abort, så kunne jeg jo altid sige nej når vi kom dertil -hvad hvis jeg vil til scanning og ikke have abort!?
    han sagde at jeg kunne smide mig op på briksen, så kunne han da lave en underlivs undersøgelse på mig, men der sagde jeg nej, jeg kæmpede for ikke at begynde at græde helt vildt og spurgte om der var mere ellers kunne jeg kontakte ham hvis jeg fortrød mit valg om ikke at ville have abort.

    MIn kæreste måtte trøste mig i lang tid bagefter fordi jeg begyndte at græde sådan da jeg kom ud. Derefter ringede jeg til min mor og spurgte om hun troede det var muligt at jeg kunne få mine gamle læger igen. De er godt nok 20 km væk i den by jeg boede i før hvor hele familien altid har gået til læge, de er så søde og gode og der kunne jeg få en kvinde til at lave underlivs undersøgelsen hvis det var. Det var lige før lukketid så jeg kunne ikke nå at kontakte dem i dag men nu må vi se i morgen. Jeg er bare så ked af det. Han var så negativ, ingen ting fik jeg med mig eller lavet


  • #7   13. jun 2008 ej.. det er løgn!!! jeg ville straks få en anden læge.. tag aldrig op til ham igen.. sikken idiot!!! du kan sagtens få en anden..

  • #8   13. jun 2008 Jeg fik kontakt med mine gamle læger fra Glamsbjerg i dag og de sagde at de godt ville tage mig tilbage men at når der var over 15 km så skulle jeg ind på min kommune og hente papirer, så skulle jeg komme med dem og så ville hun underskrive dem med det samme. Hun sagde så at det kunne tage flere uger om at nå gennem systemet, men at hun så gerne ville tage mig som turist indtil da så vi kunne få ordnet det på den måde indtil da så det var rigtig sødt. Bare ærgeligt at kommunens system var gået ned derinde i dag så jeg må vente til mandag, men det går nok når der ser ud til at være lys for enden af tunnelen.

    Hende lægen fra Glamsbjerg har jeg også haft i rigtig mange år og hun blev også lidt chokkeret over den måde han havde behandlet mig på, hun kender mig godt og sagde at jeg bestemt ikke var den type hun ville prøve at overtale til abort hvis det ikke var mit valg fordi hun vidste at det ikke ville være et problem for mig at blive en rigtig god mor og at det samtidig jo også var et plus at jeg havde min kæreste gennem snart to år der også var meget opsat på at få barnet og var rigtig glad for at jeg var blevet gravid. Så det er da allerede næsten den modsatte mening jeg har fået så det er jeg rigtig glad for.

    Så må vi se hvordan det går i næste uge. Håber hun sender mig til scanning ret hurtigt


Kommentér på:
Er det normalt?

Annonce