{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

GRAVID I UGE 10+? OG ABORT? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
JEg har en veninde som er blevet gravid selvom hun bruger p-piller, hun blir 19 her i oktober. MEN, hun er så meget i tvivl om hun er klar til det hele, og vil måske ha en abort.
Hun er 10-11 uger henne, jeg har forklaret hende at når hun er så langt henne, er barnet ret stort.
Hun har fået arbort før, og gik meget ned pga af det. Hun siger hun ikke kan klare det, fordi hendes kæreste (25år) truer hende med at gå fra hende hvis hun vælger at beholde barnet, jeg har sagt til hende at han så ikke er værd at samle på og han har et medansvar. Hvorfor true med sådan noget? hun siger også hun ikke har råd til at få et barn, men man kan jo få massere af hjælp fra kommunen osv., og jeg vil også rigtig hjælpe hende hvis det står dertil, hendes mor er også gravid og sat til slutningen af denne måned, så hun ville jo sagtens kunne ave noget fra hende til barnet. Jeg syns bare det synd hvis hun skal igennem en abort igen, smiley
JEg syns jeg har gjort alt hvad der står i min magt til at tale hende fra det, men kæresten er vidst det største problem, og hun skal på sygehuset på onsdag og ha en udskrabning, smiley
Jeg ved ikke hvad jeg mere skal gøre, støtter henbde alt det jeg kan.
Hvad kan jeg ellers gøre?
Hvis ikke det var fordi jeg skulle til Kina på mandag, så havde jeg også taget med hende på sygehuset onsdag, men kæresten tager vidst med.

- undskyld det blev lidt langt :i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GRAVID I UGE 10+? OG ABORT?
  • #2   9. okt 2009 Man må få en abort helt indtil man er 12 uger, og der er barnet ikke særlig stort

    når man er 10-11 uger henne er fosteret kun ca. 3-4 cm langt det er ikke særlig meget smiley

    Jeg ville hjælpe hende med at komme væk fra kæresten


  • #4   9. okt 2009 Mht at hun ikke mener at hun har råd til et barn, så synes jeg det er en rigtig god hodning, at hun selv vil forsørge sit barn og det ikke er kommunen der skal.
    At fyren truer med at gå fra hende - det er jo bare det, i det mindste indrømmer han også at han ikke er klar til at få et barn.

    hun skal gøre op med sig selv med det barn, og være helt sikker inden hun vælger en abort. smiley
    Men vær der for hende uanset hvad.


  • #5   9. okt 2009 Jeg er ikke fortaler for abort - men nogen gange synes jeg alligevel det er det eneste "rigtige"......

    Hvis hun ikke føler sig klar, og ikke er i et stabilt forhold eller stabilt sted i sit liv......, og selv føler at det er det bedste - så tror jeg hun skal vælge en abort.

    MEN hun skal ikke lade sig presse af en I.... som alligevel ikke lyder til at være den rigtige for hende......

    Det er i hvert fald vigtigt hun er har nogen som støtter hende - igennem det valg hun nu vælger - og det lyder det til at du gør. (skulderklap til dig)

    Sidebemærkning: når hun nu bliver så nemt gravid, vil jeg nok anbefale at de også bruger kondom (evt.) hvis graviditet ikke er ønsket - på nuværende tidspunkt. Ikke ment som en løftet pegefinger.


  • #6   9. okt 2009 jeg er stærk modstander af abort med mindre der er en god grund til det, sys ikke hun skal vælge en abort fordi han truere hende, så heller gå fra ham og være mor til barnet

Kommentér på:
GRAVID I UGE 10+? OG ABORT?

Annonce