4.813 visninger
|
Oprettet:
Kløende tandkød. {{forumTopicSubject}}
Mit tandkøb har kløet udafbrudt i 4 dage, jeg kan slet ikke være nogen steder og kan næsten ikke sove. Jeg har taget panodil for at fjerne noget af smerten ( virker iik) og jeg børster tænder hele tiden ( hjælper heller ikk ) og jeg har prøvet at smøre noget aftamed på ( virker heller ikk ) .
Hva gør jeg? Nogle der ved om man kan smøre noget andet på eller tage noget som bedøver det eller noget ? Jeg kan iik holde det ud mere!!!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Og det er meget almindeligt at have tandkødsproblemer når man er gravid. Graviditetsgingivitis (med et flot ord ;-))
Det er hormonelt betinget, og mig bekendt er der ikke rigtig noget at gøre ved det. Det er rigtig vigtigt at du holder det rent, men det gør du jo også, når du børster hele tiden (Husk også tandtråd).
Skyl evt. med noget bakteriedræbende - klorhexidin, Listerine. Især hvis tandkødet også bløder.
Ellers tror jeg bare at du skal glæde dig over at det "kun" er pga din graviditet
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 155 Svar: 315
Er der slet ikke noget man kan gøre så man bedøver det??
Det er lidt som med myggestik nemlig, hvis jeg børster på det, så klør det endnu mere.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 155 Svar: 315
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Hvis du er bekymret for dit tandkød, så spørg din tandlæge direkte om der er noget der tyder på parodontose. Men når du bruger tandtråd, skal du kunne komme op under tandkødsrenden langs tænderne. En naturlig tandkødslomme er mellem 0 og 3 mm.
Jeg kan naturligvis ikke garantere dig at der ikke er noget - jeg har jo ikke set det, og selvom jeg havde, er jeg ikke tandlæge - bare klinikassistent.
Så hvis det bliver ved at være et problem, så tal med tandlægen igen. Men umiddelbart synes jeg ikke det lyder til at være noget alvorligt. Og tandkødsproblemer er som sagt helt almindelige under graviditet.
Kløende tandkød.