{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.813 visninger | Oprettet:

Kløende tandkød. {{forumTopicSubject}}

Mit tandkøb har kløet udafbrudt i 4 dage, jeg kan slet ikke være nogen steder og kan næsten ikke sove. Jeg har taget panodil for at fjerne noget af smerten ( virker iik) og jeg børster tænder hele tiden ( hjælper heller ikk ) og jeg har prøvet at smøre noget aftamed på ( virker heller ikk ) .
Hva gør jeg? Nogle der ved om man kan smøre noget andet på eller tage noget som bedøver det eller noget ? Jeg kan iik holde det ud mere!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløende tandkød.
  • #1   29. dec 2009 Jeg tror jeg ville ringe til min tandlæge og høre ad. Kan jio godt være de ved lige hvad der skal til uden at se på dig :O)

• #2   29. dec 2009 Nu har jeg aldrig været gravid, men jeg arbejder til gengæld hos en tandlæge smiley
    Og det er meget almindeligt at have tandkødsproblemer når man er gravid. Graviditetsgingivitis (med et flot ord ;-))
    Det er hormonelt betinget, og mig bekendt er der ikke rigtig noget at gøre ved det. Det er rigtig vigtigt at du holder det rent, men det gør du jo også, når du børster hele tiden (Husk også tandtråd).
    Skyl evt. med noget bakteriedræbende - klorhexidin, Listerine. Især hvis tandkødet også bløder.

Ellers tror jeg bare at du skal glæde dig over at det "kun" er pga din graviditet smiley

• #3   29. dec 2009 Hmm.. Jeg har haft det før hvor det klør, men dog ikke så slemt..
    Er der slet ikke noget man kan gøre så man bedøver det?? smiley

Det er lidt som med myggestik nemlig, hvis jeg børster på det, så klør det endnu mere. smiley

• #4   29. dec 2009 Jeg er lidt bange for at det er noget andet? Fordi før jeg blev gravid kløede mit tandkød også og når jeg bruger tandtråd kan jeg komme rigtig langt op i tandkødet med tråden smiley Men min tandlæge siger at der ikke er noget at gøre? Kan det passe?

• #5   2. jan 2010 Camilla
    Hvis du er bekymret for dit tandkød, så spørg din tandlæge direkte om der er noget der tyder på parodontose. Men når du bruger tandtråd, skal du kunne komme op under tandkødsrenden langs tænderne. En naturlig tandkødslomme er mellem 0 og 3 mm.

Jeg kan naturligvis ikke garantere dig at der ikke er noget - jeg har jo ikke set det, og selvom jeg havde, er jeg ikke tandlæge - bare klinikassistent.
    Så hvis det bliver ved at være et problem, så tal med tandlægen igen. Men umiddelbart synes jeg ikke det lyder til at være noget alvorligt. Og tandkødsproblemer er som sagt helt almindelige under graviditet.

Kommentér på:
Kløende tandkød.

Annonce