{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Vægt ? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Var til en scanning idag, for lige at holde øje med alt er som det skal være så en slags ekstra scanning.
Fik afvide sidst jeg var inde & se den bette ( den 8 December ) at alt var som det sq være han lå så flot igemmensnit, men idag fik jeg så afvide han var ca 16% for lille? han vejer nu 750g i uge 25+2 ?
- ER DER NOGEN DER HAR VÆRET UDSAT FOR DET SAMME OGSÅ VAR DER INGENTING? skal jeg være bekymret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt ? HJÆLP
  • #1   12. jan 2010 hmm da jeg var til scanning i sidste uge 24+5 vejede baby kun 720 gram og fik at vide at det var ok.. Har du ikke fået en scanning mere så i kan se om den lille bliver ved at vokse for lidt?

  • #2   12. jan 2010 Hmm. Hvad sagde din jordmoder? Kan godt forstå at du er lidt bekymret, for så tidligt i graviditeten vil jeg mene at de skal ligge nogenlunde på den vejledende vægt, og at det først er senere i graviditeten at vægten bliver individuel. Hvad siger dit symfysemål, for det er nok rimelig vigtigt at din livmoder vokser som den skal

  • #3   12. jan 2010 Jo* Termin 22.04.2010 *
    - De sagde på sygehuset det stadig var normalt men alligevel tænker man lidt når man kigger på talende , jo skal endnu engang til scanning den 2-2 smiley Håber på han er blevet en stor basse dertil.

    rebecca P
    Min livmoder er faktisk større end forventet, så forstår det slet ikke :s
    alt er fint, men han er lige en smugle for lille om maven, & det jo egentlig skidt?


  • #4   12. jan 2010 Når børnene i maven er for små, så plejer man at komme til rutine mæssig vægtscanning!
    - Jeg ville ikke være bekymret endnu, hvis jeg var dig!

    Jeg fik igennem hele min graviditet af vide at Justin lå på normalen, men da jeg fødte 40+2, var han pludselig 52% for lille!
    Han var skønnet til 3300 g. og vejede kun 2125 g.



  • #5   12. jan 2010 Jo* Termin 22.04.2010 *
    - Sjovt egentlig vi har termin lige op & ned af hinanden smiley har tre dage efter dig smiler, så det lige smiley


  • #6   12. jan 2010 * Baby Justin - 26.10.2009 *
    Hold da op, tabte sq lige underkæben, det må jeg nok sige det var alligevel en del?


  • #7   12. jan 2010 i bogen der hedder Graviditet, Fødsel og Den nye familie står der er i uge 26 som du er i vejer gennemsnittet ca 850 g.

    i uge 26 fik jeg ingen vægt måling men i uge 27 (26+2) blev hun skønnet af jm til ca 1000g og da jeg var 28+2 1100g til vægt scanning. og hun lå hele tiden mellem 100 og 200 gram under gennemsnittet og vejede 3100g da hun blev født og var 50 cm.


  • #8   12. jan 2010 Jeg har termin d. 12.04.2009 hehe! Tror ikke du skal være bekymret når din livmoder vokser som den skal. Men syntes det er godt at du kommer til en scanning mere for lige at holde øje:)

  • #9   12. jan 2010 Noah blev skønnet til 807g i 25'ne uge, og der sagde de det var 15% over gennemsnittet.
    Han endte os med at være en ordenlig en på 4130g, og var 55cm, så 16% under gennemsnittet gør ikk så meget igen..


  • #10   12. jan 2010 Ja det var en del!
    Og lægerne kan ikke finde ud af hvad der har gjort udfaldet!

    Min moderkage passede til Justin størrelse og vejede kun 475 g.
    Den blev sendt til undersøgelse og der fandt de intet udsævaneligt!

    Jeg skal til en masse undersøgelser på Hospitalet for at sikre at det samme ikke sker igen ved næste graviditet!


Kommentér på:
Vægt ? HJÆLP

Annonce