{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

hej piger {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny herinde. Så ville lige skrive lidt om mig selv.
Er en pige på 21 år. Mit navn kommer ikke lige pt. frem herinde.

Sagen er den at, jeg havde på fornemmelsen jeg var gravid, for det første grundet udebleven mens. Kvalme og ekstrem svedture på, ondt i brysterne ja de symptomer de fleste af os har.
Så jeg kørte i netto igår aftes og købte to test og ganske rigtigt, to bragende postivie teste, de nåede kun lige nærmest at røre tisset så var de positive.

Det var ikke lige vores plan at blive gravid lige nu, vi havde talt om næste år at gå i gang..
Så har bare en masse tanker i mit hoved om hvordan og hvorledes jeg skal gøre. Tænker om jeg skal beholde eller ej, Ved jo heller ikke hvor langt jeg er henne?

Jeg er ikke bange for at jeg ikke kan klare det at få en abort., har en fantastisk kæreste igennem 3 år som jeg elsker over alt på jorden., Vi har eget hus og bil og en go og stabil økonomi.

Men hold op hvor er der mange tanker i mit hovede. Har heldigvis allerede fået en tid hos lægen idag.

Er der nogen af jer der har stået i min sitiuation? Hvad gjorde i? hvorfor? Hvad koster det ca. at få en baby tænker de ting der skal købes til den lille?

Undskyld det blev så langt. håber alligevel der er et sødt menneske, der gider tage sig tid til at læse min snøre og give mig et svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hej piger
  • #1   23. mar 2010 har du fortalt din kæreste det? og hvad siger han til det?

  • #2   23. mar 2010 jamen hvis alt er godt som du skriver, hvorfor så ikke få en lille baby. i har jo alt andet;O) jeg er ikke til abort, og tror jeg også du vil fortryde..

    Hva siger din kæreste til det??
    Man kan lidt selv bestemme hvad det skal koste, man kan få alt i alle prisklasser...


  • #4   23. mar 2010 hej jeg er selv 21 første gang jeg skal være mor.. det var ikke helt plan at det skulle være nu men første efter min uddannelse..
    jeg vist at min kærsten ville være far så hvorfor ikke vendt med uddannelse.. men kan godt forstår dig.. det er ikke nemt


  • #5   23. mar 2010 nårh ja glemte lige at fortælle hans reaktion. jamen sagen er den at han er i udlandet og arbejde de næste 10-12 dage, men ringede med det samme jeg havde taget testene. for ville ikke gå bag ryggen på ham, han gik sådan lidt i chok og troede ikke på mig til at starte med, og så blev han ked fordi jeg stortudede jo fordi jeg var gået i chok.

    Men han har skrevet mange søde beskeder til mig om hvor meget han savner og elsker mig, og at han ville ønske han var hos mig. Så glæder mig bare til at han kommer hjem engang i næste uge. For føler lidt jeg stor med en kæmpe byrde på min skulder da.

    Tror osse jeg vil fortryde aborten. For bliver ved med at komme med agumenter til mig selv hvorfor jeg skal lade være. For vi har jo pladsen og pengene.


  • #6   23. mar 2010 Jeg var 17 da jeg fandt ud af jeg var gravid.
    Det var bestemt ikke planlagt, men beholde barnet, det ville jeg.
    Fyldte 18 en måneds tid efter, og flyttede sammen med kæresten.
    Jeg er på kontanthjælp og han på lærlingeløn.
    Vi har fundet råd til det hele, og vores kommende prinsesse kommer ikke til at mangle noget, det er jeg slet ikke i tvivl om.
    Jeg ville aldrig have tilgivet mig selv for at vælge det barn fra som ligger i min mave ..
    Det er den bedste beslutning vi har taget, og vi glæder os meget ,.


  • #7   23. mar 2010 Først vil jeg ønske dig tillykke, ja der kommer en masse tanker i ens hovede når man ser den positive test, og der er nogle beslutninger man selv skal tage stilling til:-)

    Til spørgsmålet om hvad det koster at købe ind til baby, er meget svingende, man kan vælge at købe en masse brugt og holde det nede i et fornuftigt leje eller man kan gå shop amok og købe det nyeste og dyreste, det har du masser af tid til at finde ud af.
    Jeg selv har en blandning nogle ting som barnevogn ville jeg have fra ny, hvorimod jeg har købt puslebord, brugt og brugt en gammelvugge der har været brugt i familien i min 3 generationer og osse den del brugt tøj er det blevet til...du kan jo bare prøve at se på markedet for at danne et overblik over havd du kan få at brugt og til hvilke penge:-)


  • #8   23. mar 2010 Jeg sidder bare helt og får svedtur på puha hvor de hormoner fiser rundt i min krop.

    Vil osse føle jeg slog et barn ihjel hvis jeg fik en abort. puha hvor er det bare svært. tak fordi i er så søde at komme med så mange svar.


  • #9   23. mar 2010 det lyder jo lidt som om du også har fundet ud af hvad du vil og det lyder da som om at din kæreste føler det samme så hvorfor ikke der går jo alligevel i hvert fald 7-8 md før den kommer:)

  • #10   23. mar 2010 jenaette : kan godt følge dig. men alligevel tænker jeg osse bare, om jeg nu kan klare det osv. hold op nogle tanker man får sig.

  • #11   23. mar 2010 men må da sige at vores er planlagt men fik da alligevel en klump i halsen da det lige pludselig var en realitet og jeg altså stod med et barn i maven:)

  • #12   23. mar 2010 selvf, kan du klare det. vi er jo det stærke køn;0) og det lyder da til at du har en dejlig kæreste til at hjalpe, men ellers såfind ud af hvor langt du er henne og så tag en snak med kæresten om hans tanker også, når han engang kommer hjem:)

  • #13   23. mar 2010 ja kunne jeg forestille mig. jeg fik godtnok osse lidt i chok da. hold op. osse fordi de kom altså alligevel lidt bag på mig. er bare spændt på hvad lægen siger i dag.

  • #14   23. mar 2010 Du vokser også med opgaven.
    Efterhånden som maven vokser går der en proces i gang indeni dig,og du bliver moden og klar til at blive mor.
    Og hvis i er 2 om det og din kæreste støtter dig, ville jeg ikke tvivle (:


  • #15   23. mar 2010 ja vil også sige man vokser med opgaven og selv om vores var planlagt havde jeg det faktisk først rigtig godt med mig selv da jeg kom til NF i uge 13. netop fordi det gik op for mig hvad jeg var på vej ind i.. men vil ikke undværre den lile prinsesse der ligger inden i mig nu:)

  • #16   23. mar 2010 Havde/har det præcis som jeanette B beskriver (:

  • #17   23. mar 2010 hehe. har osse bare sådan lidt nu tager jeg den lige med ro, til jeg har været ved lægen. fordi jeg som sagt jo netop ikke ved hvor langt jeg er henne. tror måske jeg har nemmere ved at tage stilling så.

  • #18   23. mar 2010 Noget. Du skal måske se det som en KÆMPE gave at i kan få børn. Forstår godt at du er i chok, hvis det ikke var planlagt. Ved selvfølgelig ikke om i er blevet gravide med beskyttelse.

    Det er ikke fordi jeg skal virke sur eller skriver i harme. Men jeg er en af de uheldige danskere som ikke har nemt ved at få børn. Min kæreste og jeg har forsøgt i 3 år nu, og der er intet andet vi hellere ville end have et barn.

    Så prøv at vend potten om, og se dig som utrolig heldig.


  • #19   23. mar 2010 joan k : tro mig de tanker har været oppe, omkring jeg faktisk skulle prøve at se mig selv som heldig, selvom det ikke var planlagt. netop fordi der er så mange som ikke kan blive det.

  • #20   23. mar 2010 Noget. Du er meget heldig, tænk dig lige DU SKAL VÆRE MOR... Det er da fantastisk dejligt.

    Linda. Det er der mange der oplever. Besvær hos den første og så kommer nr 2 rimelig nemt.

    Nu har vi fået fertilitets behandlinger de sidste 1½ år, så nu er tålmodigheden ved at være brugt.


  • #21   23. mar 2010 Linda. Har haft et forsøg med ivf. Nu skal jeg så igennem endnu en omgang æggehøstning, dvs lang behandling. De 6 æg vi havde i fryseren efter første forsøg, havde ikke klaret frysningen... ØV

  • #22   23. mar 2010 Nej og især ikke hos mig, da jeg ikke fik morfin nok, og fordi at den bedøvelse de skulle ligge i skeden, var smuttet i ballerne istedetfor. Så jeg var næsten ikke smertadækket. Det var så voldsomt så overlægen sad mellem mine ben og tårene trillede ned af hans kinder, jeg troede seriøst jeg skulle dø, og jeg er bestemt ingen kylling, men det gjorde sgu ondt. Vi havde 12 æg, men der må visk kun fryses 6 ned.

    Men næste gang ved jeg hvad jeg skal bede om før de begynder at tage ud...


  • #23   23. mar 2010 De havde alle delt sig perfekt. Men mange klare ikke frysningen, da der kan danne sig krystaller inde i æget. Så nu tager vi en ordentlig omgang igen...

Kommentér på:
hej piger

Annonce