887 visninger
|
Oprettet:
skriv under {{forumTopicSubject}}
fri fertilitets behandling..
http://vivilhaveflereboern.skrivunder.dk/?s=1
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 608
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 611
Jeg synes at man skal hjælpe folk der har et "Handicap" og det synes jeg at man har når man ikke kan få børn. Det er ligesom når folk ikke selv kan klare sig i sit hjem eller evt. pludselig ikke har tag over hovedet, eller er i et misbrug.. der ofte er selvforskyldt. Er til velfærdssystem.
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 611
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.299
Der er vist én der ikke selv har haft problemer, med sådanne en udtagelse...
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 33
det vil sige at jeg ikke skal ha nogen børn, efter din meningen.
jeg er en af mange der har prøvet i 5 år uden held...
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 320
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
Jeg tror faktisk også at de fleste er ligeglad med om de skal betale for at få deres barn. Men problemet er jo at man desværrer ikke er garanteret at det lykkes. Så det kan altså blive til rigtig mange penge. Penge som jeg ihvertfald ikke har.
Men heldigvis har vi nået at få hjælp til vores to guldklumper. og jeg græder over dem som nu ikke kan få deres drømmebarn.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
dem skriver jeg aldrig under, da de kan ændres efter man har skrevet under
jul 2008
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Hvorfor vælger de ikke at skære ned på kongehusets udgifter, lade borgen falde i løn (ligesom amnge danskere har været nødsaget til) skær ned i ulandsbistand (mener jo man skal hjælpe sit eget folk inden der bliver smidt penge efter andre lande!!!!!! her hjemme er mange der er i nød) , stop udbetling af kontanthjælp, for dem der ikk gider gøre et forsøg på at få et job!!... der er mange andre steder jeg syns det er mere berettiget til at blive trukekt og psaret ved, end lige dem der er kommet på nu!!!!
Betina: synes det er hårde ord! Jeg bliver også harm når ejg høre at det er latteligt min kæreste får hjælp til en bil, fordi han er handicappet og sidder i kørestol, men tro mig, havde han mulighed for at hjælpe sig selv havde kommunen heller ikk været inde over! og det samme med folk der ikk kan få børn!! jeg synes ikk folk har karv på alt, men mener det er vores pligt og "ret" at udvide vores slægt, og dem der ikke selv kan betale skal have økonomisk hjælp! - men så kan man jo vende den om, den da du blvier gammel og får brug for hjælp af de unge plejere, må det jo være egenbetaling for at få hjælp fra dem, da du jo der ikk har støttet at videreføre det danske folk måske hårdere forstået end ment, men synes den var lidt stram fra dig
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
Hvorfor skal folk der har flyveører have lov til at få dem operet på plads, på statens regning.
Og nej vi behøver ikke nødvendigvis have hælp til nr 2-3-4-5 børn. Men syntes sku det er rimligt at folk får hjælp til den første.
Og syntes sku det er latterligt at skrive at man bare kan adopter. Nej det kan man ikke bare. Der er faktisk rigtig mange regler der skal opfyldes. Og det tager rigtig mange år.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 43 Svar: 209
Jeg ville blive ruineret og skulle gå fra hus & hjem hvis vi skal til at betale for behandlingen også og ved at det kan blive super dyrt da jeg er en af dem der allerede har tabt 4 graviditeter.....
Hvordan kan nogen som helst overhovedet overvejer at nægte os retten til at få det ene barn. Men Jer der nu er i den mening at vi skal til at betale, vi kan jo starte med at tage børnepengene helt væk så vil i helt sikkert råbe op. hvorfor skal staten hjælpe jer med at have jeres børn, i havde da vel et budget inden i valgte at blive gravide.
mar 2008
Jeg kan på ingen måde adoptere og føle at det er mit barn på samme måde.
mar 2008
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Synes det vil være dybt uretfærdigt hvis det kun er de rige der så ville kunne få børm og de fattige ikke kunne. Men det er måske sådan politikkerne ønsker det?
jeg synes man burde fjerne kongehuset bare for at starte et sted hvor det er penge direkte ud af vinduet. Det er jo kun til pynt. De to tøsebørn shopper på livet løs og fyrer en hulens masse penge af og hvad må det ikke koste alt det andet? og deres løn. Det er jo mange millioner kroner.
og et ungt par der ønsker sig børn vil jo risikere at blive gamle inden de kan få deres ønske opfyldt om det første barn.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Børn vælger man selv at få, men kræft er sku ikke en mulighed..
Det er der bare og er du heldig går det væk ved kemo, men som regel kommer det igen senere.. Andre får det slet ikke væk og går rigtigt mange smerter i møde...
dec 2009
men aja som jeannie siger, så fjern det kongehus, de er ikke til nytte, udover at de trækekr fra de danske kroner!!! de bidrager ikk emd noget alligevl.. det samme med borgen
dec 2009
men lige meget hvad, blvier alle aldrig enige
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Jeg mener da at det første barn kan staten godt betale, men vil man så have flere må man selv punge ud..
jul 2008
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 127
Men jeg er så TRÆT af at høre at de fattige bliver straffet, og de rige er så hellige. De rige har penge fordi de har arbejdet sig til at blive rige. De har ikke 7 børn de skal forsørge (hvorfor får mange fattige så mange børn hvis de ikke kan betale for dem)? De rige betaler allerede topskat, og sørger for at de fattige får en masse hjælp. Hvorfor skal de straffes endnu mere? Min kæreste ligger lige på grænsen så han skal betale topskat, men vi lever ikke luksus, fordi så mange af de penge han tjener går til at danmark kan yde det bedste for sit folk. Hvis vi skulle betale til at fru jensen ved siden af får sit 5 barn fordi hun ikke selv har råd, eller fru jørgensen har en søn der ikke gider arbejde og vi betaler kontanthjælp til ham ,eller indvandrere kommer ind til højre og venstre og skyder deres 7ende barn ud uden af have uddannelse eller arbejde. Eller de stakkels børn i afrika, som vi betaler for at de kan få rent drikkevand i en uge. ALT det betale de rige for, og de har intet valg, fordi det ligger i SKATTEN! Dvs, vi/de rige betaler til mange andre mennesker end dem selv. Hvis det stod til mig, så ville jeg være egoistisk, og håbe på flere penge til os selv. Som sagt selvom min kæreste betaler topskat og jeg også er i arbejde (dog ikke højbetalt), så lever vi ikke i luksus, og vi har sparet op, og ventet i over 5 år! før vi begyndte at få børn, fordi nu havde vi SELV råd, TID, OVERSKUD samt PLADS til det. Og det er rent fortjent fordi vi har arbejdet så hårdt. Vi ville ikke blive ramt af nogle af de offentlige ydelser der bliver fjernet, ikke noget vi brokker os over i hvertfald, fordi vi ikke har gjort os affhængige og forkælede af dem. At blive behandlet gratis for barnløshed er i min verden som at give fru jensen ved siden af en gratis rejse til cypern. Skøn fornøjelse, men det kommer ikke os andre til gode. Det lyder måske hårdt. Men sådan er det. Jeg er ikke et totalt koldt menneske. Og hvis ikke økonomien i Danmark var så hård, så ville jeg også syntes det var synd at fjerne hjælp til dem der ikke kunne få børn. Fordi jeg ville selv DØ hvis jeg ikke kunne få børn, det er mit største ønske. og det er der MANGE der deler med mig er jeg sikker på. Derfor kan jeg personligt gå med til at man får hjælp til første barn. Måske ikke gratis, men måske til en 1/4 af prisen, allerede der skærer man en masse ned. Det er heller ikke gratis at adoptrer. Hvis man ikke kan få børn, så må man vise hvor meget man vil have dem. og jeg vil med glæde hoste op med 10.000 kr for at få et barn (hvis vi kun skal betale 1/4). Jeg ville ikke sætte mig ned og tude som en teenager der har fået taget sine lommepenge fra sig, som han har fået for at tømme opvaskemaskine. Måske får jeg høvl af denne lange kommentar. Men jeg syntes bare ikke jeg er mere egoistisk end alle de fattige der mener os andre der er "rige" skal betale for dem, når vi selv har hårdt tjent og opsparet vores penge gennem mange år.
dec 2009
men fjern istedet alt den ulandsbistand, halver lønnen i kongehuset, og på borgen, og træk folk i deres bistadnshjælp når de ikk gider være aktive job-søgene!!
skriv under