1.022 visninger
|
Oprettet:
Hjælp ang creme/rengøring osv {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst at man ikke skal bruge for meget creme eller sminke/parfume når man er gravid. Er det rigtig?
Hva hvis cremen er af naturprodukter såsom origins?
Er det alle rengørings midler man skal undgå? Fx at hælde sæbe ned i vandet til gulvet eller en klud.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 115 Svar: 825
jun 2010
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Det er så nemt at købe produkter uden alle de hormonforstyrrende kemikalier.....og man lider overhovedet ikke - det gør ikke spor ondt
Så min holdning hvorfor lade være - man kan da ligeså godt undgå/mindske procentdelen som man udsætter sig selv og derved sit barn/børn for......
Bare kald mig hysterisk - for jeg ved jeg gør det jeg kan for mine børns fremtid og helbred....
apr 2008
Jeg vil personligt bare ikke sidde bagefter og tænke hvorfor gjorde jeg nu ikke sådan......
Og tro mig jeg lever ganske normalt, ser godt ud, og dufter ganske udemærket, har rent tøj på, og et pænt hjem.....
jun 2010
apr 2008
Men jeg har det super godt med mine valg og jeg går ikke tilbage til "normale" produkter igen......hvorfor skulle jeg og jeg trives også meget bedre nu, med hensyn til min allergi og hud.....
apr 2008
Men jeg lever netop sådan her, da jeg ikke vil påføre mine børn de samme "skavanker" - som allergi.....fordi jeg skal bade mig i skadelige kemikalier...
Min allergi er væk efter ændret livsstil...
apr 2008
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 224
Det betyder
- parfumefri
-parebenfri
- ingen alkohol
- ingen tobaksrøg (heller ikke passiv)
- får rørt mig lidt hver dag, en gåtur e.l.
- spiser frugt og grønt, både for min og babys skyld
- spiser jern og vitaminer
- undgår rovfisk (tun på dåse er ok) og rødt kød
Mange af de her ting er intet nyt, det er sådan min livsstil er. Jeg er dog blevet mere påpasselig, for nu har jeg jo ansvaret for et nyt lille liv!
Læs sundhedsstyrelsens råd, så er du rigtig langt!
apr 2008
JEG bruger netop min sunde fornuft
Nej det er ikke en sygdom, jeg levet bestemt heller ikke som var jeg syg......Men jeg vil heller ikke være naiv...
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 46 Svar: 155
feb 2010
At spise sundt og undgå kemikalier er noget jeg meget gerne gør for at HOLDE mig rask, ikke fordi jeg er syg
De tiltag jeg har taget forebygger sygdom, men gør ikke en graviditet til en sygdom. Tværtimod har jeg aldrig følt mig mere levende og sprudlende af liv
apr 2008
Men det er en standard kommentar.....
apr 2008
Jeg kan jo også vende den om og sige at der er forskel på at bruge sin sunde fornuft og så være naiv og dum...... Hvis vi absolut skal sætte negative gloser på hinanden fordi vi vælger at leve på hver vores måde.....
Hvis du får det bedre med dig selv og den måde du lever på ved at kalde mig fanatisk og hysterisk - så slå dig endelig løs, hvis det dulmer dine tanker om det...... Jeg kan sagtens overleve dine gloser.....for jeg har det pisse godt med mig selv og den måde jeg lever på..... Har ikke brug for at hæve mig ......
Jeg ligner bestemt ikke en bums, det er da en voldsom generalisering.... og nu kan du jo så heller ikke vide hvordan disse "såkaldte" bumser så ud før de blev gravide......
Får personligt yderst mange postive kommentar med på vejen og hvor smuk gravid jeg er.....
apr 2008
feb 2010
Jeg vil gerne være hysterisk og fanatisk, hvis jeg får en sund, allergifri, normalvægtig baby!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
apr 2008
Jeg er ganske rolig....tro mig der skal meget meget mere til.....
Omtanke er stadig ikke = dårlig hygiejne..... Det er jo ikke sådan at man ikke vasker sig, ikke bruger make-up, vasker ens tøj og lignende bare fordi man vælger produkter uden hormonforstyrrende kemikalier.....
feb 2010
At være gravid har bare været en måde at revurdere mit liv og hvad jeg gør ved min krop - og min baby
apr 2008
Og jo det kaldes omtanke.....
Sidste kommentar var også til Gravid 12 - glemte lige at skrive det...
Har da på INTET tidspunkt skrevet at du er syg i hovedet - slap nu lige af, pas på boldtrykket, hvorfor bliver du hidsig????? Det er da dig der starter med at stemple os.....som hysteriske, fanatiske og som om vi graviditet til en sygdom.......
Skriver faktisk længere oppe at du må leve fuldstændig som det passer dig......
Lille M: ja man må sige at en presset hund - bider fra sig .......
apr 2008
Jeg synes det er helt fint at du gør tingene som du nu en gang gør, og jeg gør som jeg nu har det bedst med..... Ingen løftede pegefingre..... Men nu har alle vel lov at give udtryk for sine meninger og holdninger til tingene - i forhold til trådens indhold/spørgsmål - uden at nogle føler sig provokeret og bliver hidsig....eller ???
Er enig med dig i at TS skal leve som hun har det godt med - det skal vi vel alle......
Jeg lever nu også en ganske almindelig tilværelse.....
Nyd jeres gravidtet....
apr 2008
God arbejdslyst....
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Men jeg lever livet fuldt ud, og som jeg selv ønsker det, men nogle i denne tråd mener måske det er for me´get hensyn at tage i en gravidtet, lad os se;)
Nu her uner graviditeten og også FØR og EFTER:
Bruger helst ikke maceup, kun hvis vi skal i byen, på turer mm, vi bruger neutral opvaskemiddel og håndsæbe, sjældent deo her i graviditeten, kun til fest, spiser mega mange grøntsager og frugt, men elsker det os';) alt fra kartofler, gulerødder,blomkål, brocoli, rosenkål, jamen er ikke kræsen, elsker os al frugt bare ikke lige mango;/ hehe.. og vasker mine frugter og grøntsager! har ikke farvet hår nogle af gangene, spiser altid gennemstegt kød, drikker ikke og ryger ikke-heller ikke pasiv rygning, drikker helst vand..
sådan som, maceop og deo er pga graviditeten, de andre ting er bare vores livsstil og pga vi har en datter mm;)
Jeg har da også mangler, er ikke den store fiske spiser, men skal tilfældigvis i dette øjeblik til at spise en fiskefile mad hehe, og så er jeg ikke den store elsker af mælk, men får masser af mælke progukter og sådan;)
apr 2008
Det er ikke mig som bruger gloser, for at give udtryk for mine holdninger..... eller har brug for at kalde andre for kællinger..... hvis de har andre holdninger end mig....
God dag ..... Over and out.....
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Jeg bliver ikke provokeret af at folk har forskellige meninger, det er jo det et forum går ud på, men jeg bliver provokeret af at du skriver at du har andet at tage dig til, så som at passe dit arbejde.
Ikke alle har mulighed for at passe sit arbejde, så som mig som ikke må være på mit arbejde når jeg er gravid. Tænke før tale...
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
apr 2008
Ja det bliver hurtigt til en provokation for nogen, jeg personligt gider bare ikke svines til fordi jeg har en anden holdning.......
apr 2008
apr 2008
Ved ikke hvor mange forskellige de har, fra Nilens Jord, men min er sort og uden parabena....
feb 2010
Derudover bruger jeg Origins pudder
Skal snart have købt en øjenskygge, men så har jeg også det makeup jeg har brug for
Jeg vil gerne være en fanatisk, hysterisk hormonfyldt kælling hvis jeg får et sundt allergifrit barn - sådan er vi så forskellige
aug 2010
Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
Tak for alle jeres forskellige meninger, værdsætter at i har brugt tid på at skrive.
*Venter skønne tvillinger
- Jeg vil nu helst være ekstra forsigtig med at bruge det rigtige shampoo, creme osv. Både fordi jeg er gravid (første gang), men også fordi det er så meget sundere at bruge disse produkter.
Fx før brugte jeg creme fra loyal og alle de der mærker som er stoppet med al muligt, min hud blev såå tør!!
Så tog min svigerinde mig med ind i Salling og snakkede med en som stod for mærket origins
Jeg er blevet rigtig glad for origins og kan tydelig se på min hud at den er lige så glad for mærket.
Jeg vil så også begynde at købe andet vaskepulver end Ariel, ikke kun fordi jeg er gravid(men jo mest), men også fordi der er såå meget parfume i og alt muligt andet..
Er biotex bedre? De reklamer for at de er, men man kan jo ikke altid stole på dette : !
Som mange er jer, vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at passe på min baby, som ligger uskyldigt inde i maven
Hvad koster denne mascara fra Nielsen jord?
Men hvis man fx bruger Nielsen Jord og Origins pudder, øjenskygge så kan man godt have det på en gang i mellem?
Tak igen alle for jeres meninger
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
apr 2008
Jeg fik Nilens Jord i gave, så ved faktisk ikke hvad den koster, men mener ikke deres produkter er vildt dyre..... Og ja du kan sagtens bruge lidt make-up og da især hvis du bruger de "gode" produkter.....
Herhjemme vasker vi også vores tøj i neutral eller ¨anglemark tror jeg det hedder - nu bliver jeg i tvivl.....
Vores oopvaskemiddel, håndsæbe, vasketabs til opvaskemaskinen samt opvaskemiddel er også neutral.... Vores shampoo, balsam er derma, vores deo er neutral og det hedder cremen vist også.....
Men det er jo bare den måde vi har valgt at leve på.....og vi bliver ved med at leve sådan - vi ønsker at mindske/fjerne det vi så let kan for vores egen men bestemt også vores børns fremtid......
apr 2008
feb 2010
aug 2010
Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
- Okay, går nu ikke op i om man skal betale lidt ekstra for en god natur mascara
Okay, har aldrig brugt dette neutral? Findes det også i skyllemiddel?
Det skal du da have ros for, at du gør hvad du kan for at passe på din familie
Men har ikke set neutral rengørings produkter? Hvor kan man købe det?
Lille M
-Mange taak, den vil jeg kigge på
feb 2010
Det er der meget der er, af gode produkter. Føtex har f.eks. lige haft tilbud på Neutral produkter, shampoo, balsam og sådan noget, hvor man kunne få 3 for 50. Og Neutral er godt for mit hår, et lille tip er bare at vælge skælshampoo, den anden kan tørre håret lidt ud
Vi skal have skiftet vaskepulver som det sidste. Nogen der har set noget godt på tilbud?
apr 2008
Vores rengøringsmidler er neutrale men ikke af mærket neutral - mener jeg ikke - det hedder vist care.....
Hjælp ang creme/rengøring osv