{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SP besøg
  • #1   15. sep 2010 hun kommer bare for at se om du har spørgsmål , fortælle dig lidt om amning og babyens behov o.s.v det plejer at være hyggeligt smiley
    måske vil hun også snakke lidt om fødslen etc.


  • #3   15. sep 2010 Okay ..
    Kan ikke lige huske om det er noget jeg har sagt ja til eller ej .. hehe . smiley Men det er vel fint nok at hun lige kommer forbi . smiley


  • #6   15. sep 2010 Her hvor jeg bor er det et tilbud at få besøg af sp inden fødslen, og det var noget jeg blev spurgt om til første jm samtale.

    Her sagde de at mange var glade for det, da man jo har mulighed for at få stillet et par spørgsmål, og ja at det så forhåbentlig også er den samme som kommer på besøg efter fødslen.


  • #7   15. sep 2010 altså min Sp har lige været her..
    og jeg synes det var rigtig dejligt, a flere grunde..

    -hun fik et billede a hvem jeg var.
    -jeg fandt ud a lidt om hende.
    -evt spørgsmål omkring tiden efter mm. blev besvaret.
    -hun forklarede mig omkring forskellige ting.
    -Og hun fik set jeg var god med, med div babyting.
    så det står i mine papir mm.

    desuden roste hun mig helt vild xD så det var lækkert nok smiley


  • #8   15. sep 2010 vi fik ikke tilbud om at hun skulle komme og besøge os før fødslen..hun vejleder og i kan spørge løs

  • #9   15. sep 2010 Sundhedsplejersken får besked når man HAR født, og så kommer de gerne på besøg når den lille er 2 - 3 uger gammel. Hvis man vel og mærket er interesseret, det er tilladt at ringe og sige nej tak til besøgene.

    En sundhedsplejerske giver råd og vejledning, De har forskellige brochurer om vacciner og hvad man ellers skal huske, de vejleder omkring amning og hvad man kan give ved siden af / i stedet for. Når barnet bliver lidt ældre, så kommer de med råd om grød og mos o.l. og giver endda opskrifter på selv at lave det.
    (Jeg har så meget mælk endnu, at jeg selv vil lave grød til Mikkel når han skal starte med at smage det, og så vil jeg bruge min egen mælk i stedet for at der er modermælkserstatning i).

    Derudover så bliver barned målt og vejet ved hvert besøg, så man kan følge med i udviklingen, og at han / hun vokser som han / hun skal.

    Derudover så er det sundhedsplejersken der står for at sammensætte mødregrupper, hvis man vil med i sådan en.
    Det er jeg, og det er super hyggeligt. Jeg er så heldig at vi er kommet i gruppe med 3 piger der er lige knap en måned ældre end Mikkel, mødrene er på min alder (midt / slutningen af 20'erne) og så er vi alle første gangs fødende. Så vi har på en måde alt til fælles, og inden er gammelkloge og bedrevidende at høre på, fordi ingen af os jo har haft barn før. Ved så ikke om jeg bare har været heldig med sammensætningen af min gruppe...

    De kommer ikke for at se om man nu har købt det hele, min SP har aldrig spurgt mig hvad vi har af udstyr og ikke har... men selvfølgelig er der noget galt, så er det dem der er "øjnene", hvis man f.eks forsømmer sit barn eller direkte mishandler det.


  • #10   15. sep 2010 Har ikke før hørt om besøg før fødslen. Fødte mens vi boede i kalundborg kommune, og fik vores første SP besøg der. men grundet kærestens arbejde er vi flyttet til Randers kommune, hvor de heller ikke tilbyder før fødsels besøg hvad jeg har kunnet forstå på min SP og de andre i min mødregruppe.

  • #11   15. sep 2010 I holstebro kommune bliver det tilbudt til unge mødre (:
    enligemødre og ja.. mødre med misbrugsproblemer, eller sygdom (:


  • #13   15. sep 2010 louise..

    det tror jeg også (:
    hun kommer til mig 3-5dage efter jeg kommer hjem fra syghuset (:


  • #15   15. sep 2010 sp ringede til mig tre dage efter fødslen og kom et par dage senere

Kommentér på:
SP besøg

Annonce