{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

L*rte scanning OPDATE {{forumTopicSubject}}

Først undskylder jeg mange gange pga jeg vidst ikke fik opdateret herinde..

http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=39904

For det første da jeg kom ind, går han ind på sin computer, finder en journal (som skulle være min) Og siger så "se her der står da her at den lille vejer 3400gram" Også siger han efter 2 sekunder "åhh nej vent lidt det er jo ikke din journal dette her"
Hmm...


Nå men jeg fik tjekket ALT..
Navlestrengen, fostervand osv,,
Han sagde så til mig at de scanninger viser + eller - 500 gram.. (så man kan jo faktisk ikke regne med dem)
Han målte hende og fik frem at hun vejer 2990 gram..

Hun får fin med nærring igennem navlestrengen og der er fint med fostervand, som også skulle være tegn på at hun får næring nok.

Han sender mig så op på fødegangen for at få kørt en CTG (for en sikkerheds skyld, og der var alt også fint..)

Jeg får en ny tid til endnu en scanning på torsdag..

Lige nu gider jeg OVERHOVEDET ikke regne med de der scanninger.. (selvom jeg altid har fået at vide og troet at en vægtscanning var mere sikker end når jordemoderen skønner vægt)

Ser bare hva hun vejer når hun kommer ud, også vil jeg ellers bare holde øje med hendes aktivitet (som jeg jo hele tiden gør)

Heldigvis kommer hun ud ved kejsersnit om 8 dage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  L*rte scanning OPDATE
  • #1   10. okt 2010 dejligt og høre.. man bliver jo så bekymret smiley

  • #2   10. okt 2010 Jeg er også en af dem der ikke giver meget for fosterskøn / scanninger..

    Justin blev skønnet til at veje 3400 g. 4 timer inden han kom til verden ved AKS, men da han kom ud vejede han 2125 g....



  • #3   10. okt 2010 de der scanninger kan man ikke regne en skid med, Oliver skulle i følge scanningerne ha vejet 4500g og skulle ha været med kejsersnit, men da jeg gik i fødsel, åbnede meg mig fint og han vejede 3820 g, og jeg kunne fint føde ham.
    Jordmoder sagde altid mindre tal end de kontrol scanninger jeg var til, og jeg var naiv nok til at tro på scanningerne da det jo var en computer der regnede det ud, men jordmodrene har åbentbart mere forstand på det, i hvert fald skød jordmoderen på fødegangen ham til 3900g ikke større sagde hun og det må da siges var tæt på! =)

    Held og lykke, håber din lille guldklump har det godt og har et fint mål når hun kommer om 8 dage.

    ps det er jo altid dejligt med scanninger, så før man da den lille af se, men tag det ikke for tungt det de siger =)


  • #4   10. okt 2010 Man tror jo bare at de er mere sikre når man blir sendt til scanning hvis jordemoderen er i tvivl..



  • #5   10. okt 2010 Man skal ikke give meget for dem, men bruge dem som vejledende. Problemet er bare at man som gravid tænker MEGET over hvordan den lille har det, og undersøger ALT omkring det, og så kan amn få disse bekymringer, uden der er noget.
    Jeg tog kun scanningerne for synet og for at se at det gik fremad,ikke noget med at se at hun har taget x gram på og hun burde have taget y gram på


  • #6   10. okt 2010 jeg fik ekstra scanninger fordi jeg har en kronoisk sygdom og der derfor var risiko for at føde et lille barn, skal også til ekstra scanninger denne gang, men tror jeg vælger at overhører de der tal lidt, da min første fødte jo vejede fint =)

  • #7   10. okt 2010 Jeg har også oplevet fejl ved de scanninger..
    Min søn blev scannet til 3050gr, men da han kom ud dagen efter vejede han altså kun 2660gr (35+1)

    Så jeg giver heller ikke meget for de scanninger - og ja heller ikke for JM skøn..

    Nyd du bare de sidste dage - er sikker på alt er som det skal være smiley


  • #8   10. okt 2010 Gav heller ingen ting for de scanninger... Hvad de ikke sendte mig til af ekstra scanninger mm, så mente de han var for lille - så var der for lidt fostervand osv.

    Han blev i 37+2 målt til 3200 g og han kom ud i 38+2 med samme vægt..


Kommentér på:
L*rte scanning OPDATE

Annonce