{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv for en nf :(
  • #1   8. dec 2010 En af min veninder fik et tal som hed 1:22 og hun er 19år, hun fik taget prøven og den var helt normal og hun skal føde om en måned og venter en lille pige smiley

  • #2   8. dec 2010 Ja det jo 50/50 - men dejligt & høre der er nogen der har gemmengået det samme & har fået et helt normalt barn smiley

  • #4   8. dec 2010 Tror ikke det er så tit man får en dårlig nyhed efter en moderkage prøve smiley Der var ihvertfald nogle stykker i Maj gruppen på min mave der fik den lavet og der var ingen der fik et dårlig svar smiley

  • #5   8. dec 2010 mit tal var 1/84 eller 87 jeg fik en moderkage biopsi og en sund og rask datter smiley Så hold modet oppe... og held og lykke.

  • #7   8. dec 2010 Min kusine har nu fået taget det 2 gange da hun også havde et lavt tal og lå i risikogruppe, men moderkagebiopsien viste intet nogle af gangene...

    Ja og ham de har fejler intet og går da heller ikke ud af der skulle være noget med nr. 2 som snart melder sin ankomst..

    Så det skal nok gå altsammen, skal bare være glad og taknemmelig for at man kan blive tjekket syntes jeg..


  • #8   8. dec 2010 hvad står nf for?

  • #11   8. dec 2010 Hej Maliks mor.
    Jeg er gravid i uge 25 og fik til min NF en risikovurdering på 1:4 på downs syndrom, 1:23 på trisomi 13 og 1:85 på trisomi 18.

    Jeg gik fuldstændig ned og havde afskrevet vores lille baby, men tog i mod tilbuddet om en moderkagebiopsi og efter 2 døgns rædselsfuld ventetid kom der svar på prøverne at alle kromosomer er helt normale og at vi venter os en pige til marts...
    Det er mega hårdt og jeg er stadig ikke overbevist om at alt er okay før jeg har hende i mine arme men træk vejret og tud igennem og hold ventetiden ud til du har svaret på din biopsi.
    Skriv endelig hvis du har spørgsmål...

    Klem K.


  • #12   8. dec 2010 jeg fik også tallet 1:4 med Anton og så moderkageprøve som viste en kromosom-sund dreng - jeg fik dog efterfølgende flere hjertescanninger da en tyk nakkefold også kan tyde på et hjertebarn men idag har vi anton der er frisk og sund smiley

  • #13   8. dec 2010 Min veninde var inde til moderkageprøver i begge hendes graviditeter og har en rask dreng på 5 år og en pige på 1 år..

  • #14   8. dec 2010 de kromosoner der hedder 13 & 18 sq også ligge over 1 sagde hun & det gjorde de langt fra - nu må vi se de kunne desværre ikke presse mig ind allerede imorgen til den prøve men først mandag så der er skisme lang tid til! &så ekstra 3dage for et brev, Det rigtig lang ventetid ! Bestemt når man sidder med en sund & rask dreng i forvejen!! & man SKAL bare være glad i hans nærværd, Synes bare der er lang tid til!!

    Til jer der har prøvet det selv : Gjorde det ondt?


  • #16   8. dec 2010 ja hos anton var der også øget risiko for de andre kromosomfejl - det er vist "normalt" nok når risikoen er forøget....hos i antons brev står der trisomi 13 og edvards syndrom

    nej det gjorde ikke ondt men det var alligevel en ubehagelig oplevelse - nok mest psykisk , jeg var sådan set 100 % sikker på at der var noget galt så jeg var rigtig ked af det, men ondt gjorde det ikke.


  • #17   8. dec 2010 Málik's Mor Nu med Spir i Maven smiley .
    Hvad var dit tal?
    Mit var 1:296 og ja man får et KÆMPE CHOK. Den store glæde ved at lige at havet set den lille tumle rundt inde i maven forsvinder ligesom, og man bliver helt tanketom.

    Jeg fik lavet en moderkagebiopsi, og alle resulteterne viser at det er en sund og rask dreng der er derinde...

    Jeg ville lyve hvis jeg sagde at det ikke gjorde ondt at få lavet biopsien. Men jo mere du kan slappe af, jo bedre og mindre er smerterne. Men det er noget der skal overståes, og så skal du hjem og slappe af.


  • #18   8. dec 2010 jeg kan se du er fra fyn - min blev lavet på OUH.....

  • #19   8. dec 2010 Det er rigtig øv ! Jeg har sådan set ikke tænkt på andet, min kæreste har taget helt over med min dreng for jeg bestiller ikke andet end & tude.. Ville bare gerne have det overstået så man ved hvad man har & forholde sig til.
    Hende der scannede mig sagde af det var lige som af få taget en blodprøve .. hmm Ja dem er jeg sq os bange for smiley Nu må vi se hvad svarede siger.

    Tak for jeres svar piger smiley


  • #20   8. dec 2010 Forstår godt at du er bange og ked af det. Det var jeg altså også, og det skal du give dig selv lov til.

    Hvis der er en der siger at det er som at få taget en blodprøve, så lyver hun sgu. Men som jeg skrev, så jo mere du slapper af, jo bedre er det. Fik lavet min på OUH, og de er bare super til at forklare hvad der skal ske, og hvornår de gør det.

    Skriv en pb hvis du har behov for det.


  • #21   8. dec 2010 Jeg synes ikke biopsien var behagelig, men heller ikke sådan at jeg skreg af smerte. Det er et hårdt tryk ned i maven.

    Tror min "smerte"/ubehag kom af det psykiske som jo helt naturligt hænger sammen med nervøsiteten over fremtiden og det uprøvede.
    Det hjalp mig at jeg ikke kiggede på skærmen eller hvad de foretog sig under biopsien. Lå med lukkede øjne og koncentrede mig om vejr-trækningen.


  • #22   8. dec 2010 Joan: det må altså være individuelt - min var ikke værre end en blodprøve - ihvertfald ikke rent fysisk men i hjerte og hjerne var det en anden sag - det værste var at de ligesom "hakkede" lidt for at få lidt af moderkagen og det var ubehageligt men nej det gjorde ikke ondt på mig - men den nederste 3-del af min mave var totalt mørkeblå lang tid efter

  • #23   8. dec 2010 Bonnie. Jeg spurgte på OUh om det kunne sammenlignes med noget? Det lægen sagde til mig var, at det var meget forskelligt, og ikke til at sige hvem det gør ondt på, og hvem det ikke gør ondt på. Min kæreste spurgte så om det var som at få taget en blodprøve, hvortil hun smilte og svarede. Nej eftersom nålen er tykkere og længere, og den skal længere ind, så kan den på ingen måde sammenlignes med en blodprøve. Ved ikke hvorfor jeg kan huske ordret hvad hun sagde, men det kan jeg åbenbart.

    Men det er jo bare fantastisk hvis det ikke gjorde fysisk ondt på dig, men på mig gjordet det sgu niller naller. Men han ramte heller ikke rigtigt i første forsøg, og måtte derfor stikke igen. Første stik gjorde rigtig ondt, andet stik, gjorde sindsygt ondt. Men jeg spændte også for meget under andet stik...


  • #24   8. dec 2010 det var da noget øv smiley men kan fortælle at jeg ved vores første søn for 2 år siden fik tallene 1 :27000 og alt skulle bare havde set godt ud, men jeg fik et barn med ds, så jeg synes ikke de tal har så meget at sige...


  • #25   8. dec 2010 ja netop - meget individuelt

  • #26   8. dec 2010 Øv...
    Kan dårligt forestille mig hvordan du har det. Jeg var vildt bange inden min NF. Fik heldigvis et højt tal, men havde forsøgt at forestille mig, hvordan jeg skulle reagere hvis det var lavt. Men tror aldrig jeg kunne forestille mig hvordan det føles.
    Håber det bedste for jer.


  • #27   8. dec 2010 Tror aldrig man kan forstille sig hvordan det er før man står i det selv.

    Tak fo jeres opmundrende ord - det betyder en del smiley


Kommentér på:
Øv for en nf :(

Annonce