{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

tabt moderkage? {{forumTopicSubject}}

hej babygalleri.

jeg har et spørgsmål til jer, som jeg håber, i kan svare på.
jeg var i bad for lidt tid siden, og jeg barberede mig "dernede" .. pludselig kom der sådan en slim-ting ud. det var en slags streng, dog meget tyk, som føltes slimet. den var nok 30-40 cm. lang. jeg nåede ikke rigtig at se nærmere på den, da jeg tabte den i afløbet.
jeg tænker lidt på, om det kan være en moderkage?
sidst i november måned (tror jeg) havde jeg en spontan abort. jeg var ikke selv klar over, at jeg var gravid, men opdagede det ved, at jeg aborterede. det kan i læse meget mere om, hvis i søger under "et lidt klamt indlæg" som er skrevet af min søster, men hvor jeg også deltager i debatten. men der mistede jeg i hvert fald et barn, og nu tror jeg, jeg lige har tabt moderkagen.
jeg var ikke ved lægen, da jeg aborterede og få det sidste skrabet ud. men jeg fik at vide, jeg skulle tage nogle tests, og de viste positiv.
min kæreste og jeg havde i fredags ubeskyttet sex, og jeg var ikke på p-piller - kan det have noget at sige, med det jeg "tabte" da jeg var i bad?
jeg har overvejet, om jeg skal tage til læge med det, især når jeg ved, jeg har aborteret. jeg har en tid den 18. januar alligevel, er det for sent at vente, eller skal det være NU, jeg skal til lægen?

jeg håber, i kan hjælpe mig og svare på mine spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tabt moderkage?
  • #4   9. jan 2011 dina;

    jeg ved, det var dumt, ikke at gå til lægen. men det hele ordnede sig, og gik i sig selv igen. og som der står i den anden debat, ville skranke-damerne ikke give mig en tid - de ville ikke se mig, fordi de ikke mente, det var nødvendigt.
    ubeskyttet sex er dumt, ja, det ved jeg udmærket godt.


  • #7   9. jan 2011 sine;
    jeg har lagt syg med feber osv en del gange siden jeg aborterede. men det har jeg bare taget som influenza, og ikke tænkt videre over.
    nej, den var ikke mælkehvid. den var.. ehh, ved ik hvordan man skal beskrive farven. men den lignede en moderkage, eftersom jeg har set sådan en før.

    dina;
    jeg prøvede skam at få fat på min egen læge, men det var altid skranke-damerne der tog den, også selvom det var i lægernes tlf.-tid.

    pernille u;
    jeg overvejer at sende en mail til min læge, og få en tid hurtigst muligt. og tak smiley

    camilla;
    jeg har været på p-piller siden jeg var 12. jeg skulle holde pause med dem, da det skete.
    og da jeg aborterede sidste gang, var jeg sku på p-piller. men jeg blev gravid alligevel. det var apotekerne, der gav mig forkerte p-piller, fordi de sagde, de var nogle få kroner billigere, end de novynette, som min gynækolog har sagt, jeg SKAL have! men jeg fik nogle der hed femigen.
    prøv at læg "et lidt klamt indlæg" før du udtaler dig smiley


  • #9   9. jan 2011 elisabeth;

    jeg skal ikke kunne svare på, om det er moderkagen. jeg fik bare et chok, og tænkte, jeg ville sende en mail til min læge, hvilket er gjort, og spørge herinde, da i nok har lidt mere forstand på det end jeg. men det lignede meget en moderkage.


  • #11   9. jan 2011 dina;
    det her lyder klamt. men jeg hev den på en måde ud af mig. jeg nåede at holde fast i den, holdte den cirka oppe i navle-højde, for at se, hvad det var (blev nysgerrig) og der hang den ned til midt på låret. det er cirka, rundt regnet, 30-40 cm. (:
    men er glad for, det ikke er moderkagen. har alligevel henvendt mig til min læge, for at få det undersøgt. for det må jo være et eller andet min krop reagerer på, enten "affald", eller noget andet..


  • #13   9. jan 2011 dina;
    ja, jeg har set en moderkage før, da jeg har to søstre, der har født, og derfor mente de, vi skulle se billederne derfra.
    og moderkagen var, sjovt nok, fuld af blod. derfor rød. og det var min ikke, og derfor kan det ikke sammenlignes (-;
    ja, jeg hev den ud for at studere den, holdte den i cirka 5 sekunder, da jeg tabte den.


  • #14   9. jan 2011 dina;
    ja, jeg blev nødt til at finde ud af, hvad det var. først troede jeg, jeg havde skrabet hul, og det blødte vildt. så ser man, det er en slim-ting der hænger ud af sig, og derfor blev jeg nødt til at hive den ud af mig, for at studere den. er for nysgerrig til at lade det være (:


  • #16   9. jan 2011 sine;
    så du tror, jeg er gravid nu, og har tabt slimproppen??

    dina;
    nysgerrighed er godt! (:
    det lyder ikke rart, og jeg ville selv få et chok, hvis jeg stod i din situation. eller i hvert fald undre mig meget. og hellere gå en gang for meget til lægen, end en gang for lidt..


  • #17   9. jan 2011 Ro på det er ikke en moderkage fra din SA i november, havde det været det, så ville du være død. Sådan en går meget hurtigt til når det er og derved ville du i løbet af en uge efter din SA have været meget syg, og var der ikke gjort noget ved det så havde du været død.

    Derudover skal jeg hilse og sige det er ikke ALLE der SKAL have en udskrabning efter en SA. Jeg havde en SA i nov. 05 og lægen sagde at vi skulle se tiden an de næste par dage om ikke kroppen ordnede det selv, men fik jeg feber og blev dårlig så skulle jeg komme.

    Men vigtigst af alt, er beskyttelse, hvis i ikke ønsker børn nu.


  • #18   9. jan 2011 sarah;
    jeg har skrevet en mail til min læge, og han er meget hurtig til at finde tider hurtigst mulig. men jeg ringer alligevel til ham imorgen tidlig, og ser, hvad han har at sige.
    jeg håber da bare vildt, at jeg ikke er gravid endnu en gang, og det bare er noget "gammelt affald" som kroppen vil af med.
    for jeg har nogle underlige smerter for tiden, og der bliver kortere og kortere tid mellem de smerter. min søster, som skrev "det klamme indlæg" er bange for, det er en slags veer, og at kroppen nu vil skille sig af med ALT det gamle. men jeg ved det sku ikke....


  • #19   9. jan 2011 sine;
    ja, jeg ved det om kondom smiley jeg har altid brugt novynette, fordi min gynækolog siger, jeg SKAL have det, og det mener min læge også. men når dem på apoteket vil give mig femigen, fordi de er lidt billigere, hjælper gynækologens ord ikke meget. sidst jeg fik femigen, stod jeg nok 10 minutter og skabte mig over, jeg ik måtte få novynette. men intet hjalp, de gav sig ikke. deres grund var, at femigen var 2 kr. billigere end novynette.... (:

    anne;
    lyder godt, det ikke er moderkagen. og tusind tak for dit svar - det har hjulpet en hel del med at bevare roen! smiley
    jeg fik bare at vide, at alle skulle have en udskrabning - men jeg ville vente og se, om det ikke gik i sig selv igen, hvilket det gjorde.
    jeg ved, beskyttelse er vigtigt. jeg var skam også på p-piller, men skulle holde den pause. og så fik jeg ikke lige hentet nogle nye p-piller - dumt af mig! (:


  • #20   9. jan 2011 Jeg ville nok også lige gribe telefonen som det aller første imorgen tidlig og ringe til lægen - puha det lyder godt nok som et ubehageligt forløb.

    Jeg forstår simpelthen ikke at du ikke har været til lægen noget før, jeg ville nok hellere tage der op en gang for meget end en for lidt!

    Måske du skulle ringe til lægen imellem 8-9 og få en akut tid i stedet for at udskyde det hele tiden.

    Jeg håber at du finder et svar på det hele inden længe smiley


  • #21   9. jan 2011 sarah;
    håber virkelig ikke, det er en SA igen! puha, jeg må være ærlig at indrømme, at jeg ikke har tjekket, om der er kommet noget ud efter hver smerte. kun i morges. jeg vågnede af, at det gjorde så forfærdelig ondt. og så gik jeg ned for at tisse, og der var et eller andet slim, da jeg tørrede mig. tænkte ik mere over det, og skyllede derfor ud. men jeg kan prøve at holde øje, om der kommer noget ud, efter hver smerte. (:


  • #22   9. jan 2011 christina;

    det er skam også et ubehageligt forløb. både min kæreste og jeg er i chok. jeg ringer til lægen imorgen mellem 8-9, så jeg snakker med lægen selv.
    jeg tog ikke til lægen, da det ligeså stille gik i sig selv. men nu er der begyndt at komme underlige smerter.. smiley


  • #23   9. jan 2011 Malene - du skal tænke på at Anne rent faktisk fik det svar fra en læge, om at hun skulle vente og se tiden an. Altså så var der nogen proffessionelle der vidste hvad de sagde til hende - det burde der også havde været til dig.. Jeg dømmer dig ikke, der er MANGE mennesker der har svært ved at komme til læge, men jeg er forvirret over at du ikke gjorde det efter at der var SÅ mange der skrev det til dig i det sidste klamme indlæg.

  • #24   9. jan 2011 sarah; nej, ikke mere. jeg holdte op med at bløde et par dage efter nytårsaften. der havde jeg haft det røde i over en uge, hvor jeg normalt har det i højest 3 dage.

  • #25   9. jan 2011 christina;
    jeg ville vente og se tiden an. jeg ventede et par dage og så, hvordan min krop reagerede. men efter jeg havde blødt i 19 dage dengang, og haft spontan abort, så gik det hele over igen.. troede jeg.
    og jeg ville skam have været til lægen, men de skranke-damer ville jo ikke se mig, de sagde, det ikke var nødvendigt, fordi det ikke kunne være noget farligt osv. mere kunne jeg ikke gøre. for uanset hvad, ville de ikke se mig s:


  • #26   9. jan 2011 maria;
    hmm. hvis jeg skal være ærlig, ved mine forældre intet. min mor er den type, at hvis jeg sagde til hende, en graviditetstest var positiv, og jeg havde den der spontane abort, ville hun være pisse ligeglad og sige "det er ik noget farligt" .. min mor er der aldrig nogensinde for mig. og da jeg havde den spontane abort, spurgte jeg hende, hvad det kunne være (var ik selv klar over, hvad det var) og hun sagde, det ik var noget, og det var helt normalt. min far ved ikke ret meget om sådan noget, så han siger ikke ret meget til det..


  • #27   9. jan 2011 sine;

    det håber jeg også på, min krop gør smiley men jeg ringer til lægen imorgen, og hører, om han vil se mig, eller hvad jeg skal gøre. smiley


  • #28   9. jan 2011 Malene - jeg kan godt se det er et problem hvis de vitterligt ikke ville se dig der oppe. Det er lidt skræmmende!

    MEN hvordan har du det lige nu? Altså hvis du googler veer - eller hvis der er nogen der gider beskrive det for dig (har ikke selv født endnu, så kender ikke fornemmelsen) er det sådan en følelse?

    Jeg tænker bare, jeg kender en der lige har født en sund og rask dreng 14 dage for tidligt, og hun vidste ikke at hun var gravid. Pigen havde tager to kilo på og var ikke tyk. Lægen havde gang på gang afbekræftet graviditet - og da hun rød ind med veer så troede de vitterligt det var en cyste der sprang - lige indtil de scannede hende og fandt en baby der inde.


  • #29   9. jan 2011 christina;

    de ville absolut ikke se mig. og ja, det er skræmmende s:

    jeg har lige googlet veer. ja, det er sådan en følelse, jeg har, når det kommer. der bliver kortere og kortere mellem smerterne. i starten varede smerterne ikke ret længe, men de er begyndt at blive længere. der står noget om smerter ved skambenet. jeg ved ikke hvad skambenet er, så det kan jeg ikke rigtig svare på smiley
    lyder ikke godt, lægen afbekræftede graviditet gang på gang.. s:


  • #30   9. jan 2011 sarah;
    jeg mærker ikke smerterne om natten. kun at jeg vågnede pga smerterne i morges.. og uanset hvad, ringer jeg til lægen imorgen.

    sine;
    jeg skal nok huske at give en opdatering (: mine smerter har dog kun stået på i 4-5 dage nu.


  • #31   9. jan 2011 Skambenet er det nederste af dit underlig, altså de knogler der udgør underlivet. (Kan jeg ikke lige forklare)
    Men har du mod på at ringe til vagtlægen og fortælle dem din situation? Hvor i landet bor du?


  • #32   9. jan 2011 mortilbanditten;
    jeg kan forsikre dig om, hvis det er graviditet, er den meget uønsket! (:
    og jeg kontakter lægen imorgen tidlig (: jeg har skrevet en mail til ham her til aften, men ringer alligevel imorgen tidlig..


  • #33   9. jan 2011 christina;
    så er det i/på skambenet, jeg har smerter. det er nemlig i underlivet, og det føles som om, det trækker sig ned i hullet, eller hvad man siger. det er svært at forklare...
    jeg tror ikke, jeg har mulighed for at komme op til vagtlægen nu. da jeg ikke har kontakt med min mor for tiden, selvom jeg bor hos hende, og min far er meget træt og skal op kl halv fem imorgen tidlig.
    jeg bor i kjellerup - mellem silkeborg og viborg (:

    sarah;
    ja, det er nok for længe.. jeg laver en opdatering imorgen smiley


  • #34   9. jan 2011 Hmm - havde jeg nu haft en bil var det godt nok lige før jeg havde hentet dig og kørt dig til lægen smiley

    Hvad med din søster, kan hun ikke tage med dig?


  • #35   9. jan 2011 christina;
    hehe, lyder da godt smiley
    jeg tror ikke, min søster er hjemme endnu. hun har været på kursus i kolding hele weekenden, og da jeg snakkede med hende for en time siden, var hun ikke hjemme endnu. måske er hun hjemme nu, men synes det vil være synd for hende, at hun så skal til at køre mig til viborg - hun er nu nok træt efter en lang køretur smiley


  • #36   9. jan 2011 Din mor burde ik at være ligeglad

  • #37   9. jan 2011 carina;
    nej, det burde hun ikke. men hun er en dårlig mor, for at sige det rent ud. hun er ligeglad med alt, hvad der sker med mig og min søster. hun konsentrerer sig kun om min storebror.


  • #38   9. jan 2011 har det altid været sådan =?


  • #39   9. jan 2011 carina;
    ja, det har det altid været. jeg kunne sagtens fortælle dig, hvordan hun er og give dig et stort chok.


  • #40   9. jan 2011 tror ikke du ville kunne give mit et stort chok da nogen af mine veninder også har nogen lorte forældre

  • #41   9. jan 2011 carina;
    nah, det er nok svært så. især hvis det ikke kun er psykisk de er lorte forældre, men også fysisk..


  • #42   9. jan 2011 camilla;
    prøv du at besøg kjellerup apotek. smiley
    de sagde til mig, at de gav mig femigen, fordi de var nogle kroner billigere end novynette. jeg sagde til dem, at jeg var ligeglad, jeg ville gerne betale for novynette, for dem SKULLE jeg have. det gik de ikke med til. de sagde, at femigen var præcis det samme, og novynette bare var dyrere. jeg blev ved med at sige, jeg SKULLE have novynette. men de gav sig sku ikke.
    og nej, de spørger sku ikke, om jeg vil have dem der er billigere.


  • #43   9. jan 2011 det er begge dele

  • #44   9. jan 2011 carina;
    så kender du nok halvt til min mor, hvis dine veninder har sådan nogle forældre.


  • #45   9. jan 2011 jaa desværre =/

  • #46   9. jan 2011 carina;

    ja, det er noget lort /: .. man kan desværre ikke gøre ret meget ved det.


  • #47   9. jan 2011 ikke andet at sige det til din komune men så ville du nok ryge på opholdsted

  • #48   9. jan 2011 carina;
    det rigtig nok, ja..

    sus;
    det tror jeg så godt, jeg kan. og jeg tager mig skam også af mig selv.


  • #49   9. jan 2011 camilla;
    så vil jeg så understrege, at jeg stod og råbte af dem. så tro mig, jeg hævede skam stemmen (-; og det er rimelig svært at true med at købe dem et andet sted, eftersom jeg bliver nødt til at tage til viborg/silkeborg så. og hvem fanden gider det for nogle p-piller? jeg blev stædig, og de blev stædige. og eftersom det er DEM der skal udlevere dem til mig, og jeg ikke selv kan gå ind og finde dem, kunne jeg intet gøre.


  • #50   9. jan 2011 Malene - jeg hopper ud inden folk begynder at hakke på dig. Men hvis der er noget, eller du har nogen spørgsmål, noget at spørge/eller snakke om. SÅ skriv en privat besked - så skal jeg forsøge at hjælpe dig.

  • #51   9. jan 2011 for mig lyder det underligt

    for det første tror jeg ik på at strangen har været 30-40 cm (ik ondt ment ved man får et chok uanset hvad)¨¨

    det er sådan at når jeg har ægløsning kan jeg trække sådan nogle tråde ud de er mørke og er de ik løsnet sig bløder jeg nogen gange ,det er ik noget u normalt i. det er slim intet andet i en mørk farve men kontakt nu den læge for pokker

    jeg sidder her og bliver en smule gal på dig men ik mindst dine forældre uanset om du siger noget eller ej så gør det så ondt og ha en SA at andre mennesker ik kan und¨gå og se man har ondt jeg taler af efaring har haft 6 SA og kan ik blive gravid mere så vær bare glad for at du kan og skulle du nu være gravid så vil jeg jo sige behold det du ved aldrig om du kan få igen og kan man sige ja til ubeskyttet sex kan man os ta sig af et barn med hjælp: jeg ved det er meget firkantet skrevet men sidder her og bliver ked gal mm på dine vejne at dine forældre ik er der mere for dig og du ik stoler nok på dem til at gå til dem med så store problemer


  • #52   9. jan 2011 Hold da k*ft jeg er forarget!
    Hvordan FAN*EN kan du være så ligeglad med dig selv?
    HVIS der var kommet 30-40 cm "moderkage-lignende-blodagtigt-stads" ud af MIG så var jeg sgu da taget på skadestuen eller ringet 112?
    Du kan sgu da ik bare blive siddende og lade som ingenting?
    Du virker godt nok meeeeeeeeget ligeglad med dig selv?

    Ring til din mor/gå ned til hende og sig at du er meget bekymret over hvad der sker? At der kommer blod ud af dit underliv og du har meget agressive smerter?

    Jeg ved seriøst ikke om jeg skal tage det her alvorligt, eller om hele historien bliver overdrevet, men det er fandme for sindsygt.

    Over and out!


  • #53   9. jan 2011 christina;
    tak for det (-: det er latterligt, de begynder at hakke, men jaja, det er op til dem selv (-:

    anne;
    efter hvad min gynækolog siger, har jeg ikke æggeløsning, da jeg er på p-piller. pas, det sagde hun til mig. og min "tråd" var ikke mørk. den havde sådan en underlig, ubeskrivelig farve s:
    kan forstå, du både bliver gal/ked af det. og jeg er ked af det på dine vejne, at du ikke kan blive gravid mere. efter hvad du har skrevet, og hvis jeg nu er gravid, er det da taget op til overvejelse, om det skal beholdes s: ..
    men jeg har aldrig kunnet komme til min mor. uanset hvad jeg har sagt, har hendes svar bare været, at det ikke er noget farligt. eller også har hun slået mig.. så jeg er ikke vokset op med tillid til min mor. jeg har altid brugt min storesøster, som er 25.

    camilla;
    har gjort (-; du kan sige hvad du vil. er sku ligeglad. du kan ikke rigtig udtale dig om en skid, når du ikke var i nærheden.


  • #55   9. jan 2011 henne;
    tak for hjælpen. jeg ringer til lægen imorgen, og håber på, at han vil se mig med det samme.
    jeg regner med at give en opdatering imorgen, hvis lægen har tid imorgen. smiley


  • #56   9. jan 2011 Jeg snakker osse selv af erfaring!
    Jeg var 15 år da jeg blev gravid!
    Jeg har været ligeså meget igennem og har ALDRIG haft en godt forhold til min mor!
    Jeg fortalte hende heller ikke selv at jeg var gravid - Jeg fik en anden til det!
    Men det blev gjort. Jeg tog varer på mig selv!


  • #57   9. jan 2011 sarah;
    jeg vil helst ikke vente, nej (: må bare håbe, han har en tid imorgen. så må jeg bare tage tidligere fri fra skole (: ..
    men jeg har lige et ekstra spørgsmål, må jeg sende en pb til dig?


  • #58   9. jan 2011 issa;
    jeg fortalte såmænd også min mor, jeg havde en spontan abort. hun svarede "det er ikke noget farligt" og var pisse ligeglad.


  • #60   9. jan 2011 tania;
    jeg er rimelig sikker på, jeg mistede det dengang (: .. jeg kan ikke komme til vagtlægen idag, og derfor venter jeg til imorgen tidlig, og ringer til min egen læge. (:


  • #61   9. jan 2011 tania;
    min mave er ik blevet større, sådan på en gravid måde. har taget en smule på, men det bare fordi jeg er på medicin, som gør, jeg tager meget på (: .. så ja, er rimelig sikker på, jeg mistede barnet dengang.


  • #63   9. jan 2011 tania;
    hmm. jeg satser ikke på en graviditet!
    jeg lover dig ikke, jeg kommer til lægen imorgen. men jeg lover dig, at jeg ringer til ham, og får en tid så snart som overhovedet muligt (-:


  • #66   9. jan 2011 henne;
    det er præcis sådan, jeg har det smiley tager ik til læge, før jeg nærmest har brækket både arme og ben.

    tania;
    jeg beder om en akut tid smiley det skal jeg huske fremover!


  • #67   9. jan 2011 SIG MIG LIGE ENGANG - HVORDAN FANDEN ER DET I TALER/SKRIVER TIL EN FORVIRRET PIGE PÅ 16?????????????????????????????????????????

    Ja jeg ved godt at hun er "dum" ikke at have ringet til lægen den gang, men nu er det jo altså ikke alle som kan snakke med sine forældre om ALT..
    Hende der skriver dette indlæg er min lillesøster.

    Tro mig, hun ved godt at det ikke er smart at dyrke ubeskyttet sex, men hvem FANDEN har ikke selv gjort det indimellem????


  • #68   9. jan 2011 Marlene, var jeg dig ville jeg forlange en tid, det kan man faktisk. Du må ikke lade dig underkue på den måde.

    Kan slet ikke forstå du ikke ringede til vagtlægen eller 112 da det skete. Det kan være pisse farligt. Ville slet ikke kunne vente med at tage til lægen.
    Pas på dit underliv, jeg havde betændelse i livmoderen som 20 årig og fik af vide jeg ikke kunne få børn. Det har så også derefter kostet 5 Spontane aborter for at få de to dejlige drenge vi har nu.
    ring til vagtlægen og hør hvad de siger.


  • #69   9. jan 2011 tak søs. smiley

  • #70   9. jan 2011 Noah's mor.... sad akurat og tænkte det samme syntes ikke det er særlig pænt at skrive sådan til hende.... hun kan sku være stolt af at have en søster som dig

  • #71   9. jan 2011 anita;
    vidste ikke, man kunne forlange en tid lige her og nu på den måde.
    jeg tænkte ikke rigtig over det. jeg sendte min storesøster en besked om hvad det var - hun har altid svar på alt (: .. så jeg ville vente og se, hvad hun skrev. hvis det nu ikke var noget specielt og sådan.


  • #72   9. jan 2011 liane;
    jeg kan forsikre dig om, jeg er MEGET stolt over, at have en storesøster som hende. (-:


  • #73   9. jan 2011 liane S
    ja det har hun også bare med at være hehe smiley ej vi er meget tætte og det er som regl mig hun ALTID går til når hun har problemer...


  • #74   9. jan 2011 Jeg har aldrig hørt om det før, men få det endelig tjekket, det lyder ikke sundt..
    Du skal huske din fremtid. Det kan ikke være noget fra din SA, det er alt for længe siden. Men hvis du har fået et sår på din livmoder efter SA, kan det være såret der er fladet af.. Har du blødt lidt efter det er sket?? og hvad farve var det?


  • #75   9. jan 2011 Det er dejligt med sådan et tæt forhold :0)

  • #76   9. jan 2011 ja det er dejligt... der er dog 9 år mellem os, men det lader vi os ikke mærke af... smiley

  • #77   9. jan 2011 anita;
    jeg har ikke blødt, siden det skete, af hvad jeg da ved af..
    farven er meget ubeskrivelig. som sagt, jeg var i bad, måske vandet har gjort en forskel på farven? men det var.. en blanding af meget lys gul, gennemsigtig, og nogle steder lidt ovre i det lys brune? lidt svært at sige. kan overhovedet ik beskrive den farve. som sagt, havde jeg den kun højest 5 sekunder, før jeg tabte den ned i afløbet..


  • #78   9. jan 2011 det kan også have sine fordele nogle gange :0)

  • #79   9. jan 2011 Vil få taget en blodprøve hvis jeg var dig og så se om der er noget betændelse af en art. jeg var SLET ikke syg da jeg havde det, ud over at min mens var MEGET utilregnlig og kom også af med slimklumper, men ikke så store.

  • #80   9. jan 2011 anita;
    puha... en blodprøve. det er jeg ikke meget for - men jeg kan prøve at tage emnet op med lægen, om det kan være en god idé. (-:


  • #81   9. jan 2011 ja det ville jeg i hvert fald anbefale. hvis det bare er infektionstal kan de gøre det i en finger eller øret, det er bare en dråbe.

  • #82   9. jan 2011 anita;
    jeg vil prøve at snakke med lægen om det imorgen, i hvert fald - hvis han har en akut tid til mig..


  • #83   9. jan 2011 hmmm ikke for at hakke på dig, men er jeg den eneste som undre sig over de forskelige beskeder.
    først er det sket for lidt siden (17:19)da du var i bad... lidt senere i tråden skriver du at du så det da du tissede i morges ?


    efterfølgende fortæller du (dine egne ord) "" hmm. hvis jeg skal være ærlig, ved mine forældre intet. min mor er den type, at hvis jeg sagde til hende, en graviditetstest var positiv, og jeg havde den der spontane abort,""

    senere hen igen fortæller du at du havde fortalt din mor det ?? igen dine ord ""jeg fortalte såmænd også min mor, jeg havde en spontan abort. hun svarede "det er ikke noget farligt" og var pisse ligeglad."""

    men vil lige slutte af med at det er nok meget godt du harfået skrevet til lægen at du har brug for en tid til et tjek....


  • #86   9. jan 2011 pernille u

    nåe ok. tak for forklaringen, håber at hun er ok og får lægen til at tjekke hende


  • #88   9. jan 2011 Er helt enig med Sarah..

  • #90   9. jan 2011 jeg synes også, nogle reagerer lige voldsomt nok. ikke særlig modent gjort, synes jeg. som sarah siger, spørger jeg jo pænt og beder om svar, da jeg selv er forvirret over hele forløbet.

    pernille u;
    lægen afviser mig ikke, tror jeg. han er altid god til at reagere hurtigt. han er en af den slags læger, at kommer man og siger, man har ondt i lillefingeren, undersøger han hele kroppen, for at finde en årsag til det. ikke at jeg har prøvet, det var bare et eksempel (-: men jeg ringer til lægen imorgen tidlig, og kræver en akut tid. jeg har fortalt min kontaktlærer på skolen om det hele, og han fortæller ingenting til min familie, men giver mig blot lovligt fravær. (-:


  • #91   10. jan 2011 Nu har jeg jo så fuldt lidt med på sidelinjen..... og giver altså "Noah's mor" ret.... hvad ligner det at tale sådan til en forvirret 16-årig pige?!
    Prøv i selv at tænke tilbage til i var 16 år.. Hvis nogen talte til jer på den måde, særligt jer som har samme type mor som TS, hvordan ville i så lige reagere? jeg er temmeligt sikker på at de fleste, hvis ikke jer alle sammen, ville stå på bagben, og gøre akkurat modsat af hvad der blev sagt...

    Som en siger, så er der altså måder at sige tingene på....
    Vi kan lun hurtigt blive helt enige om det er dybt uforsvarligt at TS har haft ubeskyttet sex, og særligt efter en SA for kort tid siden... Nu har jeg aldrig haft en SA, men har da bestemt haft ubeskyttet sex, og indrømmer gerne at Noah er en smutter fra min side af, da jeg var sikker på jeg hvde styr på min cyklus, og det havde jg så bare overhovedet ikke... men jeg var så lige 4 år ældre end TS da jeg blev gravid ved et uheld, og er MEGET glad for det "uheld" skete, for ellers havde jeg ikke haft min dejlige søn Noah smiley

    Til TS - Som de andre siger, så insister på at komme til idag ved lægen... Det er meget vigtigt at gå undersøgt hvad det er der sker...
    Min tanke er at du muligvis har fået celleforandringer, som sagtens kan komme i forbinnelse med en graviditet, og det må man jo sige du lige har været efter som du har haft en SA...
    Derfor, så bed om at få et celleskrab når du er ved lægen, og få undersøgt dette også... Det er nemlig bestemt ikke noget og gøre ingen ting af... Det er sørme en alvorlig sag hvis det skulle være det...


  • #92   10. jan 2011 Hej igen Malene, jeg vil bare lige høre om du har været ved lægen i dag? smiley

  • #93   10. jan 2011 smuksak;
    ja, jeg bor hjemme. hvorfor?:)


    TIL ALLE:
    jeg har ikke været ved lægen idag. jeg ringede derop, og fik en akut tid kl 11.15. da jeg ikke nåede min bus fra silkeborg til kjellerup, måtte jeg gå hjem. jeg kom med en bus tyve minutter over elleve. jeg ringede til lægen og sagde, jeg blev forsinket, om det kunne udskydes.. jeg fik fat i skranke-damerne, men spurgte alligevel. de sagde, jeg bare kunne komme derop, når jeg var i kjellerup omkring 11.35. det gjorde jeg så. jeg var der cirka 11.40, og gik ind og sagde, jeg var kommet. de sagde, det var helt fint. cirka klokken tolv bliver jeg kaldt ind af skranke-damerne, og de siger, jeg skal komme igen 14.30.
    efterfølgende tog jeg ud til min storesøster, som lovede højt og helligt, hun ville tage med mig derind. det var helt fint, så kunne jeg få lidt støtte fra hendes side og sådan. min søster ringer til en eller anden omkring fem minutter i to, fordi hun er en slags "telefonsælger"-noget. klokken 14.15 snakker hun stadig i telefon, og jeg viser hende uret, som tegn på, hun skal blive færdig (hun bor i thorning, som er 10 minuitters kørsel fra kjellerup).. hun bliver dog først færdig med at snakke i telefon klokken 14.40, så IGEN måtte jeg ringe og aflyse en tid ved lægen.. så nej, jeg har ikke været ved lægen endnu.


  • #94   10. jan 2011 Hvordan ser afløbet i dit bad ud?
    For en moderkage er da ikke tynd nok til at komme gennem en alm rist i gulvet.... desuden udvikles moderkagen først et godt stykke henne i graviditeten. Indtil da lever fostret af noget der hedder blommesækken.


  • #95   10. jan 2011 rikke;
    øøøøøøh. det er ikke lige til at forklare, hvordan det ser ud.
    jeg skal ikke sige, jeg VED, det er en moderkage. jeg synes bare, den lignede lidt, og spurgte derfor til råds herinde.


  • #96   10. jan 2011 Malene - ok, jeg tror bare moderkagen som regel er lidt mere fast og ikke 30 cm lang og tynd. Dog uden at jeg har født endnu smiley

  • #97   10. jan 2011 rikke;
    efter jeg har set en moderkage, efter en kvinde har født, så var den moderkage sådan hjerte-formet, blodig og sådan. der blev sagt "man kan sagtens se, du ikke er ryger".. men nu er jeg jo ryger, så min har måske en anden farve end en moderkage på en ikke-ryger. pas, skal intet kunne sige. og jeg "hev" den jo ud, så klart den ikke var rundt. smiley
    men ja, igen, pas - jeg skal ikke kunne sige, hvad det var - men chokkeret, det blev jeg!:)


  • #99   10. jan 2011 pernille;
    jeg er også selv MEGET træt af det og sur over det..
    problemet var bare, at jeg var i silkeborg, og skulle med en bybus som SELVFØLGELIG var 15 forsinket lige idag, og skulle videre med en regional bus fra silkeborg til kjellerup (har læge i kjellerup) og derfor nåede jeg ik bussen første gang..
    og da jeg så endelig kom til kjellerup, lovede min søster mig jo at køre mig ind til lægen, men det løfte brød hun..


  • #101   10. jan 2011 pernille;
    jeg ringede til lægen klokken otte, og fik en tid klokken 11.15. den næste bus til kjellerup gik først 9.25, og så var jeg i kjellerup 9.50 - så ville det passe med, jeg kunne gå og kigge på butikker indtil jeg skulle til lægen. men da min bybus, som skulle komme 09.04, først kom 09.20, var det svært at nå det. den næste bus til kjellerup gik først 11.08, og så ville jeg være i kjellerup 11.33 - det var den, jeg tog, efter jeg havde gået halvdelen af vejen hjem. (-:
    jeg er også utrolig skuffet over hende! det er sådan noget idealvægt, med herbalife, hun er. hvor hun får en mail eller sådan noget fra en kunde, og derefter skal min søster ringe dem op og stille dem en masse spørgsmål. hun sagde, det plejer at tager 30 minutter, sådan en samtale, og derfor ville vi godt kunne nå det. desværre tog det 45 minutter, og derfor nåede jeg ikke at komme til lægen 14.30 smiley


  • #103   10. jan 2011 pernille;
    jeg glæder mig såmænd også!:-)
    jeg kan ikke komme til lægen imorgen. han sagde, der er travlt resten af ugen, så den tid idag, var den eneste han kunne give mig s: ..


  • #104   10. jan 2011 sine;

    min egen læge var der ikke idag, så jeg fik fat på en anden. han sagde også til mig, at det lød virkelig underligt, og han straks ville se mig. men han er meget booket op i denne uge s; må håbe på, min egen læge kommer imorgen, så kan jeg prøve at ringe til ham. (-:


  • #105   10. jan 2011 sine;
    jeg sørger denne gang for, at jeg kan komme til lægen mellem 14.45 og så til lukketid - så når jeg det nemlig (-:
    jeg kommer med en opdatering, så snart jeg ved mere.


  • #106   10. jan 2011 Wow, sikke da et sprog der blir ført herinde til aften.
    Stakkels pige, hun ber om hjælp og istedet for blir hun hakket ned på.
    Det lyder meget fornuftigt og komme til lægen, og jeg sys nu alligevel du skulle ringe til din søster og høre om hun ikke vil køre dig til vagtlægen. For godt, er det sørme ikke når man ligefrem hiver sådanne "ting" ud af sit underliv.


  • #107   10. jan 2011 Malene - jeg har aldrig set en moderkage...
    Men har altid forestillet mig at det var lidt som en klump kød...
    Men hvis du har set en, kan du måske forklare mig, hvad det jeg er har indeni mig? smiley


  • #108   10. jan 2011 Rikke - Dette er en moderkage.. Puha bliver helt dårlig..

  • #110   10. jan 2011 Ja, det er jo ikke til at tage fejl af...
    Malene - håber ikke det der kom ud af dig så sådan ud, for så ville jeg skynde mig meget til lægen.


  • #111   10. jan 2011 natasja's mor;
    ja, det er et sært sprog der bliver brugt herinde (-:

    rikke;
    hvis du tager billedet her:
    http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.mingraviditet.dk/images/moderkage2.jpg&imgrefurl=http://www.mingraviditet.dk/fodsel/raad_fod.htm&usg=__iP0Vp1pU9PnZKYQT-LPsqnlr-3g=&h=350&w=199&sz=15&hl=da&start=10&zoom=1&tbnid=WF-mSCAKmspF1M:&tbnh=118&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dmoderkage%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26biw%3D1003%26bih%3D367%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=218&ei=PHErTeS1IoqAOtWC_awC&oei=OnErTZ2xHMag8QOluNCGBw&esq=2&page=2&ndsp=14&ved=1t:429,r:3,s:10&tx=40&ty=61
    -den streng lignende noget, der hænger ned fra den. den minder en smule om det, der kom ud af mig. der var dog en del mindre blod på min.


    TIL ALLE:
    jeg er lige kommet hjem fra lægevagten. jeg er ikke gravid, og min utrin fejler INTET. han havde ikke noget bud på, hvad det kan være der sker med min krop. og eftersom han ikke havde tingene til at foretage en gynækologisk undersøgelse på mig, bad han mig kontakte egen læge imorgen, som han har sendt en besked til her til aften.


  • #112   10. jan 2011 ^urin*

  • #113   10. jan 2011 Malene - bare det kun er strengen og ikke klumpen.
    Men godt lægen har kigget på dig.


  • #114   10. jan 2011 rikke;
    min "streng" der kom ud, var også en del tyndere end den, der hænger ned fra moderkagen på billedet. (-:


  • #115   10. jan 2011 Jeg har nogle gange i forbindelse med min mens haft lange blodige strenge der kom ud. (mmm.... lækkert ik) men jeg er ret sikker på, at det er når kroppen afstøder slimhinden.

  • #116   10. jan 2011 rikke;
    det skal jeg ik ku sige noget om. jeg har aldrig før oplevet det selv, før nu (-:
    men det kan godt ske. må bare tage til min egen læge og få foretaget en gynækologisk undersøgelse.


  • #117   11. jan 2011 Jeg holder stadigvæk på du skal bede om at få foretaget et celleskrab...

  • #118   11. jan 2011 sonne;

    jeg mailer frem og tilbage med min egen læge. jeg har bedt om at få en tid til gynækologisk undersøgelse. men jeg tror først, det bliver engang i næste uge, da jeg alligevel har tid den 18. hos lægen.


  • #119   11. jan 2011 Malene - vil du så ikk love mig du gør dig selv den tjeneste at du beder om et celleskrab, nu du alligevel ligger med stængerne i vejret?

  • #120   11. jan 2011 sonne;
    det skal jeg nok gøre (-:


  • #121   20. jan 2011 hej alle.
    undskyld mit sene indlæg.
    jeg var ved lægen i tirsdags, hvor jeg fortalte om det hele, med mit "tab"..
    han spurgte lidt ind til min forrige mens, som kom cirka en uge for sent, og varede længere, end den plejer. han sagde derfor til mig, at når mens har været sådan som min var, kunne man sagtens "tabe" sådan noget, og der intet farligt var i det, og han derfor ikke ville gøre mere ud af. han spurgte også, om jeg har haft nogle smerter efterfølgende.
    han sagde dog, hvis der kom mere ud, eller jeg fik en underlig følelse, skulle jeg straks kontakte ham.
    men nu står jeg så her, med utrolig ømme bryster - SPECIELT ved patvorten, og nogle små "stik" ind i underlivet, helt nede ved trussekanten, og til tider nogle smerter omme i lænden - de er der ikke tit, men de er der engang imellem. . burde jeg få det tjekket, eller lade være med at tænke over det? det er ikke mens. smerter - da det først skal komme om to uger, cirka..


  • #122   20. jan 2011 Det kan være du har ægløsning smiley

  • #123   20. jan 2011 det har jeg ikke (-: det havde jeg for en uge siden. sad nemlig lige og regnede det sammen. cirka 2 uger efter første mens.dag. (-:

  • #124   20. jan 2011 Nu lyder det ikke til din mens er præsis, så er det heller ikke sikkert din ægløsning er det smiley

  • #125   20. jan 2011 den plejer at være regelmæssig og har været det i et par år nu. det var kun den ene gang, den ik lige gad komme normalt. men det kan godt ske, jeg har ÆL. ved det ikke - det bare træls med smerterne, det gør herre ondt. (-:

  • #126   20. jan 2011 når du har haft abort, så kan du ikke være sikker på det er som det plejer smiley

  • #127   20. jan 2011 nej, det rigtig nok (-:

Kommentér på:
tabt moderkage?

Annonce