{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

jordmor {{forumTopicSubject}}

jeg er gravid og venter mit første barn. jeg var til 1. jordmor samtale i 17. uge, og det var bestemt ikke som jeg forventede... jeg fik at vide af egen læge at jeg ville blive undersøgt og havde mulighed for at høre den lilles hjerte og sådan. men da jeg kom derop fik jeg at vide at der ikke var nogle undersøgelser den første gang så er nu i ca 21. uge og har stadig ikke hørt min søns hjerte. hvor langt henne var i da i fik lov til det 1. gang??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordmor
  • #1   2. apr 2008 det er rigtigt at den første gang er der ingen undersøgelse men det er da også sendt at du er det som første gang..
    jeg er sikker på at jeg hørte den lille om kring den 16 uge.. men jeg mærkede også allerede liv da jeg var 14 uger hende..
    så jo ville også mene at hun skulle ha lyttet..
    hvornår skal du der ned igen??fordi så må du huske at sige at du syntes at det var underligt at i ikke hørte hjerte lyd..

• #2   2. apr 2008 jeg mærkede også allerede liv inden de 12 uger så der var dejigt ss men skal til anden jordmor samtale den 24/3 ss

• #3   2. apr 2008 oki, der er godt at der ikke er så lang tid igen.. men håber at du mener den 24/4;-)
    ellers er der godt nok lang tid til;-)

• #4   2. apr 2008 hehe ja det var lige en skrive fejl ss

• #5   2. apr 2008 ok så må dit barn da også være et august barn ss

• #6   2. apr 2008 jeg hørte hjertelyden både ved nf skanningen i 12 uger og ved første jordemodrebesøg i 16 uge...

• #7   2. apr 2008 der er stor forskel på jordmøderne... ved det første barn, hørte jeg hvergang hjerteslag og blev vejet og det var beroligende, at vide at det hele var som ,det nu skulle være... men ved mit andet barn, blev alt bare hurtig gennemgået... og var kun ved jordmoder i ca 10 min af gangen og det handlede mest om fødslen, om søskende jaulousi og amning.. bla bla bla, ting man jo godt vidste.... så det var noget skuffende 2 gang..... mvh lisbeth

• #8   2. apr 2008 mit første møde med jordmor gik ud på at vi skulle snakke lidt om kost og om fremtiden når den lille kom osv. det var rigtig hyggeligt og vi fik lært hinanden at kende.

• mette j
    mette j Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #9   2. apr 2008 Hej med Jer..
    ville lige tilføje et par ord. er færdig som jordemoder næste år..
    Til Jer der gerne vil høre Hjertelyd så hurtig som muligt, - Det kan jeg godt forstå. der er ikke noget bedre end at høre sin lille guldklumps hjerte slå. MEN, det er korrekt at man ikke kan lytte hjertelyde med en doptone før i 17. uge. Og her kan man kun liiiiige høre den. Med et træ rør er det først fra 21. uge. (og så er det kun os som lyttere, der får glæde af hjertelyden). Hvis man bliver scannet kan man høre hjertelyden allerede fra de første 6 uger af graviditeten. endvidere se hjertet slå..
    Jeg kan godt forstå nogen af Jer bilver skuffet over jeres jordemoder, tiden med hende er ekstrem kort smiley
    Men formålet med samtalerne er dog at lære hinanden at kende, samt risikoopspore og sørge for alt er i orden. Og sørge for I har det godt, og at den lille har det godt.. I kan næsten tage det som et positivt syn,at jeres jordemoder "sender" jer hurtig ud af døren igen. . Selvom jeg godt ved, I er der for at få en oplevelse... smiley

Hilsen Mette. jordemoderstuderende

• #10   2. apr 2008 var også selv skuffet med mine jordemoder besøg troede man snakkede om tingene og hvordan man havde det osc men istedet skal det bare gå hurtigt så næste kan komme ind

• #12   3. apr 2008 jeg hørte også hjertelyd og blev undersøgt ved første besøg hos jordemoren. og jeg er også første gangs fødende, men det sikkert forskelligt fra kommune til kommune ?

Kommentér på:
jordmor

Annonce