{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Skal jeg ringe til lægen? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om det er ganske normalt eller om jeg skal ringe til lægen. Vil bare lige høre hvad i synes først, for jeg har en veninde der er lige så langt henne som jeg, og hun kan slet ikke passe nogen af sine bukser mere. Det kan jeg sagtens

Jeg ved ikke om der er noget galt, om det er stoppet med at vokse eller om det pludselig kommer.
Jeg synes bare når jeg har kigget i andres fotoalbums at der har været lidt mere at se på dem, så føler mig lidt snydt. Så er lidt urolig for vi skal ud og købe barnevogn fredag.

er det normalt eller er jeg utålmodig og pylret?

http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1194
der er jeg inde i 16 uge. det er taget for en uge siden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg ringe til lægen?
  • #1   28. aug 2008
    Altså jeg begyndte først selv at kunne se det i uge 16...

    Og nogen er det stort ikke til at se på at de gravide, helt op til fødslen....

    Andre begynder først at få mave de sidste par måneder...

    Min ældste søster, havde en meget lille mave... men der ikke noget galt med hendes søn, som foresten var ret stor...

    men hvornår skal du til jordemoder?


  • #2   28. aug 2008
    Da jeg gik i tiende klasse, var der en pige fra min klasse, som pludselig holdt op med at komme i skole... Vi blev så informeret om at hun var gravid i niende måned... ingen havde på noget tidspunkt tænkt at hun var gravid... det kom fuldstændig bag på alle...


  • #3   28. aug 2008 Hvis du er i tvivl eller utryk ved noget, så er det bedre at ringe til lægen en gang for meget end en gang for lidt... Hvis du ringer og får en snak med din læge, så vil han/hun jo kunne svare på alle dine spørgsmål...

    Og man må gerne være pyller når det drejer sig om sit ufødte barn...!


  • #5   28. aug 2008 Ved den første graviditet kunne man slet ikke se det ved mig, man skulle kigge godt efter hvis man skulle kunne ane det, selv sidst i graviditeten var det kun en top mave, men okay, hun var heller ikke så stor da hun blev født. Hvis du føler dig mest tryg ved at ringe til lægen, syntes jeg da at du skal gøre det, hellere en gang for meget end en gang for lidt, man har jo lov til at være bekymret...

  • #7   28. aug 2008 Som Malena Aka * Miniovnen * siger, så er det bedre at ringe til lægen hvis der er noget du er utryg ved...
    Men som du oss hører er det meget forskelligt hvordan maverne vokser... Min kunne ses omkring uge 12-16, min venindes nærmest efter hun tog testen!! Og en mor nede fra min datters børnehave har næsten lige fået nr 3, og INGEN anede eller kunne se hun var gravid!! smiley


  • #8   28. aug 2008 da jeg ventede natascha som er vores første barn, var jeg 5-6 måneder henne før man kunne se at jeg begyndte at vokse for indtil da havde jeg højst en lille topmave. men nu da jeg venter vores barn nr 2 er man allerede så småt begyndt at kunne se maven og jeg er i uge 7+2

  • #9   28. aug 2008 Ork det skal du ikk være bekymret over jeg var ikke selv større da jeg ventede den første... Men nu hvor jeg er gravid for 3. gang skal jeg da lige love for jeg ligner en der venter tvillinger smiley Men syntes da du skal ringe til din læge så du kan få lidt ro på tankerne...

  • #10   28. aug 2008 Hvis du er bekymret så skal du ringe til lægen, men det er meget individuelt hvornår folk vokser og hvor meget de tager på. Nogle ligner jo nærmest et bjerg mens det kan være svært at se noget på andre. Men bekymrer det dig så tag en snak med lægen. Det er jo netop det der er fedt ved det system vi har her i Danmark. At vi har muligheden for lægehjælp når der er noget vi bekymrer os om.

  • #12   28. aug 2008 Jeg kan stadig passe nogen af mine bukser..... Godt nok ikke ovenpå maven, men nedenunder.... De bukser jeg bruge mest er mine almindelige... c",)...

    Hilsen Runa 40+0


  • #13   28. aug 2008 Da jeg var gravid første gang, det var jeg næsten 5 mdr henne før det kunne ses på mig at jeg var gravid, men de sidste 3 mdr af graviditeten gik det bare rigtig stærkt, og så var der slet ingen tvivl smiley
    Og da jeg var gravid her med min søn, fik jeg hurtigt mave på, havde i hverfald en lille bule da jeg var ca 14 uger henne..


  • #14   28. aug 2008 Jeg kunne os passe min bukser meget længe, tror jeg var omkring 20 uger henne for jeg måtte skifte dem ud med noget større...
    Det er meget forskelligt fra person tilperson, Barnet er jo heller ikke så stort i 16 uge, det kan være at din veninde bare har mere væske i kroppen end dig :o)
    Jeg ville ikke være uroligt, jeg ville se tide an.
    Du går velos til jordmor? hvis hun sys babyen er for lille eller at du ikke vokser nok, så skal hun nok fortælle dig det :o)


  • #15   28. aug 2008 jeg sys os det er underligt at min veninde som har termin den 15 sep med tvillinger har et symfus mål på 38 og jeg som har termin i okt har et symfus mål på 37cm..

  • #16   28. aug 2008 En fra min klasse er i 6 måned, og hendes mave er på størrelse med den min kærestes søster havde da hun var i 3. måned. Så der er stor forskel påfolk smiley

  • #17   28. aug 2008 Nej jeg har slet ikke været til jordmoder endnu. Kan ikke forstå hvis alle andre er til jordmoder, jeg aner ikke hvem min er eller om jeg har en.

    Ok, blev bare ret urolig når jeg syntes man ikke kunne se det og det efter sigende skulle være 14-16 cm inde i maven nu. Så ved jeg ikke hvor det bliver af, for livmoderen skal jo også være der.
    Men ja det kommer nok. Men hvis der er gået så lang tid med jer andre er det nok det samme ved mig, så jeg nok ikke skal sammenligne mig med min veninde og andre herindes fotoalbum.

    17+0


  • #18   28. aug 2008 Jeannie H

    ved ikke, hvordan det fungere der hvor du bor... Men jeg fik sådan en folder hos lægen, hvor der stod alle mulige telefon numre... så skulle jeg selv ringe og aftale tid til scanninger og jordemoder...

    syns det er lidt underligt du ikke har været der endnu. Så du skal nok lige ringe til din læge og spørge, hvordan det er med det...


Kommentér på:
Skal jeg ringe til lægen?

Annonce