{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Moster L
Moster L
Tilmeldt:
2. sep 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33

verdens dårligste gravide. {{forumTopicSubject}}

jeps det er mig...
jeg er gravid, dog vil lægen ført se mig i uge 8, og der er tre uger til...
men problemet er at jeg er ryger, og har virkeligt svært ved at slippe den dårlige vane. jeg har fr forsøgt at holde, men hidtil har det ikke lykkedes. jeg har bestemt mig for at jeg ikke vil være gravid ryger, men har virkeligt svært ved at holde det. det er ikke sådan at jeg ryger på niveau med før, men jeg kan bare ikke holde mig fra de en til 3 cigaretter om dagen, der åbenbart skal til for at holde mig normal. men jeg føler mig som en idiot når jeg står og ryger de åndsvage cigareter. men jeg ved bare kke hvordan jeg for skåret dem helt væk.

hvis bare jeg fik noget kvalme når jeg tænkte på cigaretter, så ville det være nemmeret, men jeg får kvalme over så meget andet i stedet..
det er sgu ikke nemt at være gravid, jeg føler mig skør for jeg syntes jeg mærker så mange ting, som jeg ikke burde kunne føle endnu. og man kan ikke sige det til nogen og man er bange for at de opdager noget før man selv har fortalt det.
og hvordan skjuler man det så længe, og hvor finder man lige noget ordenligt tøj til det foremål...


hjælp modtages gerne.
hilsner fra verdens dårligste gravide


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  verdens dårligste gravide.
  • #1   2. sep 2008 Du er da ikke en dårlig gravid, røg selv til jeg var i 20'ende uge med kian.

  • #2   2. sep 2008 Er nok ikke mig der skal hjælpe dig så, for jeg røg under hele graviditeten. Blev total hysterisk og ikke til at holde ud at være sammen med da jeg prøvede at stoppe.
    Og der skete ikke en fis med min søn, han kom på terminsdatoen og vejede 4350 g, og fejler absolut ingenting.
    Skal lige siges at jeg er TOTAL røgfri i dag, og det skulle jeg gerne blive ved med :o)


  • Moster L
    Moster L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33
    #3   2. sep 2008 ja min søster røg også under hendes graviditeter, men tænk nu hvis der bliver noget med barnet som kunne have være undgået hvis man ikke havde været så egoistisk...

    hvordan faen holder mn sig væk fra de åndsvage smøger


  • #4   2. sep 2008
    Har hørt at man anbefaler rygere at gå ned på 10 cigaretter om dagen i stedet for at stoppe helt, fordi det kan stresse en meget når man helt prøver at holde op... så det da meget fint hvis du kan nøjes med 3.. selvfølgelig er det bedst hvis man kan stoppe helt... men ikke hvis det stresser dig så meget, syns jeg ikke...


  • #5   2. sep 2008 Det kan være meget stressende for dig og din krop at stoppe helt. Derfor er de 1-3 du ryger nu, helt ok, efter min mening. Så stresser du ikke din krop så meget, og dermed stresser du ikke din baby. Så længe du ikke ryger mere end det.

    self er der en masse ulemper ved at ryge, en masse risici for dig og dit barn. Jeg røg 20 cigaretter om dagen i næsten 5 år indtil jeg blev gravid. Min tanke da jeg så stregerne på pinden var, at mit foster jo ikke kan sige fra når han/hun ligger i min mave. Derfor røg jeg endnu en dag efter den positive test, og så smed jeg dem ud. Og jeg har meget sjældent lyst til at ryge igen.......

    men jeg synes ikke du er en dårlig gravid. Jeg synes måske du burde overveje seriøst at tænke på at dit foster ikke har noget valg. Når jeg kommer hen til nogle venner, der har en datter, og jeg løfter hende op, lugter hun fælt af cigaret-røg. Og så har jeg ikke lyst til at løfte hende op....


  • #6   2. sep 2008 jeg røj under min første graviditet.. tja.. jeg er stadig ryger og er gravid igen, jeg kan bare ikke holde op. har prøvet alt muligt, jeg bliver bare totalt stresset...

  • Moster L
    Moster L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33
    #7   2. sep 2008 årh altså... jeg skal bare have stoppet, efter de ting jeg har læst, så er det jo ikke småting det kan gøre ved et barn.

    jeg vil pøve det med noget kreaivt, det er nok en god ide, a det er tit når jeg lige er imellem ting jeg falder i. altså når jeg ikke har noget at lave.

    vil forresten ogå lige høre om man allerede kan begynde at mærke ting så tideligt i graviditeten.. kvalme, rumlen i maven, ømhed lig menustration smerter, en slags spændthed over underlivet. miste en vis evne til at trække maven ind. også ømme bryster?
    jeg kan ikke forstå det, og tror jeg er ved at blive skør og at det er noget jeg bilder mig ind.


  • #8   2. sep 2008 det er forskelligt hvad man kan mærke og hvornår.. jeg har selv for ca.3 uger siden haft kraftig mins. smerter... og nu kan jeg mærke hvis jeg kommer til at lave en hurtig bevægelse at det gør ondt i livmorden (det er den der udvider sig) emn har ikke kvalme denne gange (endnu) det havde jeg meget tidligt efter 1 måned sidste gang jeg var gravidt..

  • #9   2. sep 2008 Skal lige siges at det også kan være meget farligt for barnet hvis man stopper med og ryge fra den ene dag til den anden, da barnet jo får lige så meget nikotin som man selv gør.. kender en der mistede et barn på grund af det .. og det var sq overlægen der sagde til os det kunne være farligt

  • #10   2. sep 2008 Føler mig også selv som en rådden gravid. Jeg er i 17 uge nu og da jeg opdagede jeg var gravid vidste jeg at jeg ville stoppe nu men jeg kan ikke og jeg kan ikke kun holde mig til 3.
    Værre er at jeg er glad for chokolade, kakao og søde sager. jeg forsøger men føler stadig at jeg spiser meget mere af de ting end alle andre gør.

    det er de mest normale ting du mærker nu. Jeg anede ikke at jeg var gravid men mine bryster begyndte at spænde meget og var så ømme og jeg havde ondt i maven hele tiden som om jeg havde lavet 100 mavebøjninger.
    Det ER først i graviditeten du mærker de ting. Når du har ondt i maven som mens smerter er det fordi du kan mærke at din livmoder begynder at strække sig og give og udvide sig og det er det der føles som mens smerterne.
    jeg var 4-5 uger henne da jeg opdagede jeg var gravid netop fordi jeg havde mens smerter men ikke fik menstruation og havde så ømme bryster.

    kvalmen har du normalt også kun far du er 0-3 måneder henne, dvs kun de 3 første måneder plejer man normalt at have dem, nogen har dem længere men de starter normalt lige fra man bliver gravid. og når du så kommre over de 3 måneder skulle de gerne gå væk igen eller blive mindre. de er værst de 3 første så alt i alt lyder det som en ganske normal graviditet.

    hilsen rygeren 17+3


  • #11   3. sep 2008 Hej Moster.. Føler virkelig med dig, det er bare så grumt at ha det sådan!!! Og det sidste du har behov for nu, er dårlige tanker og selvbebrejdelser! Så op med hagen, du er ikke en dårlig gravid eller kommende mor, for du er bestemt ikke alene om det!
    Jeg røg selv da jeg ventede min datter, og hadede mig selv for det, og jo værre jeg fik det med mig selv, jo mere røg jeg, og omvendt!!!!! smiley
    Fik det heldigvis dårligt af at ryge efter fødslen og holdt op, bedre sent end aldrig, men havde det stadig skidt med det... Og begyndte igen efter 14 måneder...

    Er røgfri i dag, og har været det 3-4 måneder nu, og det føles bare så godt og rigtigt! Havde prøvet ALT, uden held... Læste bogen "Endelig ikke-ryger" af Allen Carr, man kan sige hvad man vil, men den har altså virkelig hjulpet mig, og vil anbefale den til hver en tid!!!
    Bogen koster "kun" 200 kr, hvilket jo hurtigt er tjent ind eller sparet igen, hvis den virker!

    Vil ønske dig held og lykke med det hele, den lille ny, og ikke mindst med dine tanker.

    Knus


  • #12   3. sep 2008 jeg røg under hele graviditeten og niklas fejler ikke noget. jeg gik endda 13 dage over tiden og han vejede 4280gram og var 55cm.
    Og man får jo mindre børn når man ryger.. ( siger folk)


    jeg fik af vide af min læge t det var meget dumt at stoppe fra den ene dag til den anden når man er gravid, for barnet er jo afhænig af smøgerne som du er.
    Jeg fik også af vide at alt under 10 om dagen var okay.

    Så jeg synes ikke du skal have det så dårligt.


  • #13   3. sep 2008 Verdens værste gravide må nok værre narkomanerne, men helt enig i at det absolut ikke er smart at ryge under graviditeten. Og til dem siger at det stresser barnet at stoppe, så siger jeg bare: Hvordan mon en rygers barn mon har det når hun/han er blevet født?

  • #14   3. sep 2008 Er nødt til at give 11plus6 og Janne p ret, ikke dermed sagt at du er en dårlig mor.....

  • #15   3. sep 2008 Så vil jeg da lige skrive et skræmme indlæg. Og så kan vi støtte hinanden i at holde op.
    Jeg blev gravid i november 07. Alt gik fint. Men jeg kunne bare ikke droppe de skide smøger. Jeg blev også total hysterisk. Så jeg affandt mig med det og røg videre. Dog maks 5 om dagen.
    Det er jo så mange der ryger igennem en graviditet uden der sker noget.
    Men da jeg er i uge 28 dør min lille pige. Moderkagen har ikke fået næring nok og jeg havede udviklet svangerskabsforgiftning.
    Det er ikke sikkert at smøgerne har haft noget at sige. Men jeg lovede min lille datter at jeg aldrig ville ryge igennem en graviditet mere. Ikke om jeg vile risiker det en gang til.
    Jeg har selv lige droppet smøgerne. Og gud hvor er de sværrer at undvære. Men hvor der er vilje er der vej. Og så må folk leve med at jeg ikke lige er den mest glade i øjeblikket.


  • #16   3. sep 2008 Anja F. Vel sagt og jeg tager hatten af for at du har set lyset (ok, det lød måske lidt religiøst, men jeg håber du forstår hvad jeg mener).

  • #17   3. sep 2008 Jeg prøver også at kvitte dem og synes det er svært, men jeg vil gerne skræmmes for tror det har størst virkning at man så indser hvad man har gjort og har nemmere ved at kyle dem væk i rædsel og skræk så man på den måde automatisk får sværere ved at have lyst.
    og når man så tænder en så føler man at man næsten kan mærke skaden lige pludselig når man ved hvad der sker


  • #18   4. sep 2008 jeg siger ikke det er iorden at ryge når man er gravid, men jeg kan ikke lave om på den graviditet og fortæller bare hvad jeg oplevede.


    min søn er født 13 dage over tiden,
    han vejede 4280gram
    min moderkage var som den skulle være

    men dermed siger jeg stadig ikke det er iorden, men jeg kan ikke kalde andre en dårlig mor, for det gør man bare ikke og jeg kan slet ikek sige at hun SKAL holde op med at ryge, når jeg selv ryger og i det hele taget er der ingen af os der kan bestemme om du skal holde eller om du skal blive ved.

    i mine øjne må folk selv bestemme hvad de vil under en graviditet.
    men der er da ting der er dumme og ting der er mindre dumme.


    Der er ikke noget af det her der er negativt ment, så jeg vil ikke angribes.

    smiley


  • #19   4. sep 2008 Jeg synes stadig det er fuldstændig uforsvarligt at ryge unbder graviditeten...
    Lige meget hvor hystrerisk man så bliver, bør man tage sig sammen og smide dem på hylden med det samme.

    Er selv eks ryger, så ved godt det er svært at holde op, men der er for mig ingen anden udvej...


  • #20   4. sep 2008 Hooooldt!!!! smiley Jeg tror simpelthen ikke på, at alle de skræmmekampagner virker, man får bare dårlig samvittighed, og hvad gør en ryger, når han/hun har det skidt?? Jep, tænder en smøg... smiley Sørgeligt men sandt!

    Tror på hun i stedet skal opmundres til at holde op og få at vide, hvad hun VINDER ved at holde op, og ikke hvad hun TABER ved at fortsætte!
    Og der er helt sikkert osse flere ting på vindersiden, som fx mindre stress, større koncentration, mere energi og overskud i hverdagen, og glem ikke at man er ca 7 minutter om at ryge en smøg, gang det med antal smøger om dagen, så har du så meget ekstra tid til fx at bruge på børnene??

    Anja F - Puha sikke en oplevelse, du har oplevet en mors/kommende mors værste mareridt! Føler med dig, og håber du er kommet videre på trods af dit store tab! Det er flot du vil dele din oplevelse, og den satte helt sikkert spor i mig!!!


Kommentér på:
verdens dårligste gravide.

Annonce