22. feb 2011 Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 223
Øm i lænden.. Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Jeg er så enormt heldig at være blevet gravid, hvilket jeg er vildt lykkeligt for
Jeg har desværre allerede nu problemer med, at hvis jeg står op i længere tid, får jeg utrolig ondt i lænden.
Det kan på nuværende tidspunkt være lidt belastende for mig at arbejde og lave det huslige, uden jævnlige pauser hvor jeg sidder ned.
Babyen kommer selvfølgelig i første række, så jeg vil høre jer, om i kender nogle øvelser, som jeg kan lave til at styrke min lænd, eller nogle andre gode fif?
Derudover vil jeg gerne høre, om der er andre af jer, som kender til problemet, hvor det er gået i sig selv med de andre graviditetssymptomer?
På forhånd tak for hjælpen
nov 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 14 Svar: 64
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
De trykkede og gav massage, og det hjalp en del
Ellers så holdte jeg mig i ro, når ryggen begyndte at gøre ondt, så satte jeg mig ned
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jeg lærte også mig selv at falde i søvn på siden (Normalt sover jeg på maven, men så blev den for stor, så faldt jeg i søvn på ryggen, men med baby liggende op ad rygsøjlen er det også ret hårdt for ryggen, så måtte til sidst om på siden)
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Jeg har arbjede hvor jeg står meget oppe, men sørger for at ta 5 min ekstra når jeg kan mærke det kommer.. Og støvsugning kan godt gøre det værre, men jeg tager det bare stille og roligt...
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
har i forvejen ondt, grundet en gammel løfteskade, og jeg får jo ikke længere mine smertestillende, grundet graviditeten.
Jeg bruger lange varme karbade et par gange om ugen. det hjælper.
Og så har jeg en elektrisk varmepude, som jeg ligger med om aftenne inden jeg lægger mig til at sove.. det lindrer virkelig meget!..
Så vågner jeg op med en "ny" ryg, og har ikke ondt med det samme, men får først ondt i løbet af dagen.. Det er virkelig en lettelse..
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 223
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg har fået nogle øvelser af en instruktør, alle sammen gulv-øvelser og ting jeg kan lave selvom maven er der..
Det har hjulpet lidt på min dårlige ryg..
sådan noget skulle også gerne hjælpe en når man skal føde, der skal alle musklerne jo også bruges..
Jeg synes det er lidt svært at forklare over skrift, men prøv at få nogle øvelser af nogen?..
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 223
Øm i lænden.. Hjælp.