{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Pas på med smertestillende! {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
vil lige fortælle hvad jeg fik afvide igår af en læge.
Lige nu bliver der kørt en række " test " på Parmol fordi lægerne tror der er et stof i der kan skade fosteret lige hvor meget lang eller kort man er henne i sin graviditet!
De kunne ikke sige på nuværende tidspunkt hvad det var eller hvad der gjorde det. Så pas på med alt for meget smertestillende, & spørg dig selv om det er nødvendigt! smiley

Ville lige dele det med jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på med smertestillende!
  • #1   14. maj 2011 Ja der har været meget debat om at paracetamol (Panodil, Pinex og Pamol) muligvis kan skade drengefostres kønsorganer så de bliver misdannede og/eller sterile.

• #2   14. maj 2011 Nu er det alle fostre de tror det kan ramme smiley
    Havde godt hørt det med drengebørn, men da jeg lige fik det afvide igår, tænkte jeg af jeg nok heller lige måtte dele det med jer smiley

• #3   14. maj 2011 Det må/måtte man gerne, en god huskeregl er de piller der starter med P ( Pinex, Parmol & panodil ) må gravide gerne tage, men nu der så undersøgelser i gang så det ikke engang sikkert man må mere smiley

• #4   14. maj 2011 Det er vel ikke helt lige meget hvor langt henne man er??

Nu tænker jeg at spædbørn på en vis alder, må vel gerne få børnepanodil? Jeg ved ikke hvor gamle de skal være, da jeg jo endnu ikke har været i situationen. Men om man tager et paracetamol-præparat med et fuldbårent barn i maven, eller om man giver et lille barn paracetamol, er vel det samme?

Og selvfølgelig bør man være opmærksom, men så længe der kun er undersøgelser i gang, synes jeg lige folk skal tage den med ro!.. Vi hører jo gang på gang om tonsvis af ting der mistænkes for at være skadelige for alle typer mennesker, på underlige måder.. Og ofte viser det sig at være en helt ekstrem lille risiko, nærmest blot et sammenfald, og andre gange at være helt forkert opfattet..

• #6   14. maj 2011 Ja, jeg har også valgt at bide alle smerter i mig mens jeg har været gravid. Og det er jeg glad for, så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed der smiley

• #7   14. maj 2011 Acs - børnepanodil må først gives ved 10kg...

• #8   14. maj 2011 Camilla - hvem snakker om 2år smiley jeg skrev fra 10kg.... Nicki på 7 mdr vejer lige knap 10kg, og Noah min ældste vejede 10,5 som 6mdrs...

• #9   14. maj 2011 lige angående panodil til gravide og ikke gravide man skal jo helst ondgå at tage det for kroppen har jo sletter ikke godt af det og mange mennesker tager det bare hvis de har en lille smule ondt man må jo også bide lidt smerter i sig. jeg tager ikke selv smertestildene da jeg ikke vil proppe min krop med sådan sager... og så lige børne panodil det må man godt give til børn under 10 kg med en henvisning fra læge eller vagt læge da min datter var 5 md og vejede ca 5½ kg fik hun da børne panodil med henvisning af vagt læge men selvføllig i de mængder der passr til størrelse ...

• #10   14. maj 2011 fik bare af vide at man nok lige skulle ringe en gang for lige at hør for der er alt for mange der bare giver det til børn for så er der ror men smerterne er kun kunstig væk hvis de har meget høj feber 39,5 så skulle man bare give men ellers lige ring

• #11   15. maj 2011 Der er i is vejledt af en læge!! Man må ikke bare gie børnepnodil til de små, uden St kontakte en læge... Tvivler på det er for sjov de skriver fra 10kg :-S

• #12   15. maj 2011 Camilla - så forstår jeg ved Gud ik de skriver FRA 10kg....

• #13   15. maj 2011 Vores datter har i sine indlæggelser hver gang fået Panodil Junior stikpiller til 125 mg, det er fra 10kg. Hun har vejet fra 7,5-9.4 kg i den periode.
    Det har de gjort både i Viborg, Rander og Skejby og rådet os til at fortsætte derhjemme hvis hun havde smerter efter operation.

Kommentér på:
Pas på med smertestillende!

Annonce