{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

vægtøgning/babys størrelse {{forumTopicSubject}}

mig og manden snakker om en familie forøgelse, men er lidt bange for at tage voldsomt på igen, tog 45 kg på med nummer et og ca. 25 kg med nummer to og fik totaltsmadret min krop, fik fjernet maveskind sidste år og frygter at det igen bliver ødelagt på samme måde som sidst.... hvordan holdt i jeres vægt stabil i graviditeten og dem der ikke kunne: hvad var grunden. hvor store var jeres børn? og har faderens gener mest at sige mht børnenes størrelse ved fødslen. frygter lidt endnu et kæmpe barn, da rebekka vejede 5,4 kg og malthe der var født i uge 33 vejede 2295 og også var stor for sin alder. jeg håber jo denne gang på en drømmegraviditet, med alm. vægtøgning og normalt str. barn, trods det vil blive en højrisiko graviditet som lægerne kaldte det, men det ville lette lidt på det hvis ikke jeg skulle slås sådan igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægtøgning/babys størrelse
  • #1   17. maj 2011 Jeg tøj 30 kg på første gang og tænkte nok ikke så meget over hvad jeg spiste men mere hvad jeg havde lyst til. Var højgravid og på barsel i december hvilket nok heller ikke gjorde det nemmere..

    denne gang tænker jeg mere over det og spiser frugt når trangen til det usunde melder sig og jeg har intet taget på endnu og fik i uge 22 igår.

    Jeg forstår godt dine bekymringer, men jeg er sikker på at forsætter du din gode og sunde livstil så vil der ikke komme så mange kg på igen.


  • #2   17. maj 2011 Jeg er første gangs gravid så kan ikke råde dig, men vil bare sige hold da op en forandring... Tillykke med det, det er virkelig sejt gået smiley

  • #3   17. maj 2011 er bare bange for at det blir en kæmpe baby igen.... faderen til børnene var meget stor ved fødslen selv og jeg var meget lille 2800 og min mor var gået 2½ uge over tid, min nye kæreste var også kun på de 2800 så måske der er håb


  • #4   17. maj 2011 nu har jeg lige læst at moderkagen også kan have indvirkning og begge mine vejede over 1 kg :S håber godtnok ikke det blir slemt denne gang... har en fibrom i livmoderen og den ligger på det gamle ks ar så de ikke kan fjerne den og den vokser, så jeg har fået deadline på sidste barn fra lægens side af og det skal være inden 2-3 år ellers kan jeg ikke længere blive gravid og bløder hele tiden lige nu, så efter barn nr 3 skal livmoderen fjernes

  • #5   17. maj 2011 Hej søde Julie.. Hvor er det spændende med en nr. 3 smiley

    Jeg har en veninde som er uddannet fitness ekspert, og hun ved hvordan man skal spise... Hun holder sig inde for 2200 kcal hver dag, og har ikke haft den sindsyge vægtøgning, og venter en lille dreng, forstået på den måde at han mac kommer til at veje omlrig 3kg ved fødslen iflg scanninger smiley


  • #6   17. maj 2011 tak for rosen alle sammen.... jeg vil prøve det med kosten, om ikke andet kan det ikke blive værre end før :S men er jo nok også en del mere bevidst om kost og om min krop end de sidste gange, så må bare passe på denne gang og så er barnet jo også det værd

  • #8   17. maj 2011 faderen jeg var sammen med før, vejede 4,5 kg ved fødslen, og jeg vejede 2800g og alle i min familie vejede under 3 kg... min x mands nye kæreste fik også kæmpe barn med ham... så min læge mener det er hans skyld og min vægts skyld.... spiste jo også tre marzarin tærter om dagen i første graviditet og anden spiste jeg ikke så voldsomt igen, men gerne store portioner til hvert måltid

  • #9   17. maj 2011 Altså min mor tog med mig over 25 kg på og hun spiste uden at tænke over det. Med min søster hvor hun tænkte over det tog hun 10-12 kg på kan ikke lige huske det nøjagtige tal, så tror bare man skal tænke over det.

    Og du nævner jo også selv du nok ikke spiste som du skulle. Og undskyld, men man tager jo heller ikke 45 kg på uden grund...

    Men syntes da også det ville være en god ide at tage en snak med lægen det kan der jo aldrig ske noget ved at få nogle gode råd smiley Men må også være lidt svært at sluge man har fået en deadline for hvornår man seneste på få sit sidste barn.


  • #10   17. maj 2011 ja det er møgforvirrene... men vi vil jo gerne have et barn sammen

  • #11   17. maj 2011 Jeg tog 20 kg på, og tabte det ret hurtigt igen smiley

    Det er jo ikke kun baby der vejer, det er også vand osv smiley Jeg var stortset kun gravid på mave, bryster og lår XD Og havde først ødmer 41+


Kommentér på:
vægtøgning/babys størrelse

Annonce