Plukveer {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg vil egentlig bare høre hvor alvorligt jeg skal tage plukveer?
Jeg er nu knap 23 uger henne, og når jeg er på arbejde får jeg rigtig mange plukveer. Alt efter hvor længe jeg er på job, kan det være mellem 15 og 30 gange på en arbejdsdag.
Jeg arbejder i butik, og står derfor rigtig meget op. Nogle gange 8 timer på en dag udover diverse pauser. Jeg har fået lavet en aftale med min chef om at tage kontor mange dage, men jeg kan slet ikke sidde nok ned i løbet af dagen.
Men spørgsmålet er hvor alvorligt jeg skal tage de plukveer? De går ikke altidd ondt, men det er meget ubehageligt. så mange gange på en dag.
Jeg skal til 25. ugers tjek hos min læge d. 6/6, så det er jo lige om lidt, og vil tage en snak med ham der. Men ville lige høre om jeg skulle gøre noge tlige nu.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
jeg blev bedt om at holde mgi lidt i ro når jeg havde mange plukveer.
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
okt 2008
okt 2008
okt 2008
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
okt 2008
jul 2008
Men plukveer er ret almindelige... dem jeg har gør ondt, men jeg har ikke født spor før tiden af den grund.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Da jeg arbejdede (blev arbejdsløs efter 18. uge) var jeg også i butik, og stod oppe i kiosken hele dagen.
Jeg måtte simpelthen aftale med chefen at jeg max stod der i to timer af gangen, og derefter sad i kassen resten af dagen.
Jeg havde rigtig mange plukveer, de gjorde ondt, og de var regelmæssige.
Lægen sagde at når de gjorde ondt, skulle jeg ligge mig ned og tage et hvil, men det er jo svært når man er på arbejde.. Derfor snakkede jeg med chefen, og fik ændret mine vilkår for stillingen..
Jeg tror bestemt også det er fornuftigt at du snakker med lægen om det.
Evt. noter hvornår samt hvor ofte du har plukveerne, så du kan fortælle rimelig præcist hvor ofte du oplever dem..
jul 2008
Tror det er ret uundgåeligt at plukveer gør ondt, hvis man er en af dem der i forvejen har mange andre smerter i muskler og ligamenter.
okt 2008
nov 2010
det er jo fint at din graviditet har været problemfri, men det ændrer ikke på at man alle steder får at vide at plukveer ikke skal gøre ondt, blot være ubehagelige.
Og gør de ondt, er det højst sandsynligt et signal fra kroppen, og det bør man lytte til, da det KAN ende galt. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis gør det.
men man skal immerværk lytte til de signaler kroppen sender, og jeg synes bestemt TS skal nævne det for lægen i næste uge. Så kan det være lægen (eller JM evt.) mener det ikke er noget, men det kan også være noget..
TS,
fornuftigt.. Plukveer er jo ikke sjove, men de skal helst ikke gøre deciderede ondt.. Og jeg synes personligt selv at man tydeligt kan mærke når de er lidt for voldsomme.. Altså, når man kun er lidt over halvvejs og f.eks har regelmæssige plukveer, så er det jo ikke optimalt, og så bør man tage det som et vink med en vognstang.
Men fornuftigt lige at snakke med lægen om det
jul 2008
Siger bare, at plukveer altså godt kan gøre smadder ondt, selvom man får at vide at de ikke må gøre det. Og at det ikke altid er skadeligt selvom de gør.
nov 2010
helt enig..
Mine gjorde også smadderondt, men der var intet galt. Altså, udover at jeg liiige skulle slappe lidt af..
Men intet skadeligt, og baby er stadig derinde og har det fint..
jul 2008
Og så længe man ved at hun har det godt, så lever jeg med at mine plukveer gør avs.
Plukveer