{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

At mærke babyen.. {{forumTopicSubject}}

hej med jer..

jeg går sådan og kribler i maven over at jeg endelig har fået de to gyldne streger..

men jeg har ikke de store gener af min gravidtet, heldighvis...

men jeg vil jo os gerne kunne mærke at der faktisk er noget der inde i maven, hvornår kan man lige som fornemme at der faktisk er noget der inde, jeg mener ikke at mærke liv, men bare mærke at der er "noget"..jeg er ca 5±1 idag

knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At mærke babyen..
  • #1   19. jul 2011 tænker du symptomer eller? de kommer nok her i løbet af nogle uger. jeg er selv kun 3+5 i dag og mærker heller intet, men det kommer nok i løbet af nogle uger.

  • #2   19. jul 2011 nej mener ikke symptomer... smiley

    men jeg mener, hvornår folk har kunne mærke fysisk at der er noget der vokser i maven..


  • #3   19. jul 2011 Første gang man er gravid er det typisk omkring uge 20 man mærker baby. Plus minus et par uger...

  • #4   19. jul 2011 Man kan jo mærke at maven vokser når man f.eks. har ligament smerter. Dem havde jeg fra omkring uge 11. Men du kan føst forvente at mærke liv (spark, puffen og møven) fra omkring uge 24.
    Mange siger de kan mærke det langt tidligere og flere fleregangsfødende kan mærke det allerede omkring uge 15-16.
    En god tommelfinger regel er at du skal kunne mærke liv hver dag fra uge 24 og hvis du kan mærke det tidligere er det jo bare dejligt.

    Om lidt vil en hel masse andre gravide dele deres erfaringer med dig om at de har kunne mærke det fra uge 15-16 og så vil du måske gå fra uge 15 til uge 24 og være bange for om der er noget galt med din baby da du måske ikke mærker noget...

    Det er HELT normalt først at mærke noget omkring uge 24 smiley


  • #5   19. jul 2011 i svarer desværre ikke på det jeg mener..

    jeg mener ikke LIV.. jeg mener, man må da kunne mærke at maven begynder at vokse lidt, og mærke at der er NOGET der inde.. ikke liv, men bare NOGET.. jeg har lidt svært ved at give mig selv lov til at glædes over min graviditet, da jeg ikke rigtig tror på det endnu, måske os lidt bange for at tabe det..?





  • #6   19. jul 2011 os lidt svært at forklarer hvad jeg mener.. smiley

    men helene, det nok det du siger med uge 11 ca, med ligasmerter.. mærker man slet ikke noget enden uge 11..?

    havde i nemt ved at glæde jer tidligt i graviditeten..? hvornår begyndte i at glæde jer..?

    jeg er bange for at jeg først kan glæde mig når jeg ser den bette på skærmen til NF.. havde i det på samme måde..?


  • #7   19. jul 2011 det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår maven kommer. og jeg tror da at når først jeg har været til NF eller hørt hjertelyd, så går det nok først op for mig at der virkelig er noget derinde.

  • #8   19. jul 2011 Som jeg skrev vil du jo nok få ligament smerter som er de smerter der kommer i forbindelse med at din livmoder vokser...

    Men det er bare så individuelt hvornår de forskellige tegn på graviditet kommer..


  • #9   19. jul 2011 okay.. smiley jeg må nok bare væbne mig med toldmodighed, også være glad for jeg står med en positiv test og håbe på det bedste..

  • #10   19. jul 2011 jeg har det på samme måde som dig smiley glæder mig til at "vide" at der faktisk er en baby derinde smiley
    hvornår har du termin?


  • #12   19. jul 2011 Jeg mærkede heller ikke noget før bobler i uge 17.

    Men jeg vidste så også først at jeg var gravid i 10-11 uge. Men du kan jo ikke rigtig mærke noget?? altså ud over ligament smerter.

    Hvordan havde du forventet at mærke noget?


  • #13   19. jul 2011 Jeg er gravid for første gang, og mærkede allerede 'bobler' i uge 9.. Så hos nogle førstegangs fødene kan man altså godt mærke baby tidligt .. Men spark mærkede jeg i uge 18 ..

    Tillykke med de to streger smiley


  • Marianne. .
    Marianne. . Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 41
    #14   19. jul 2011 Her de seneste par dage har jeg fornemmet en uro/boblende fornemmelse i maven,så tror måske, at det er liv, som jeg begynder at kunne mærke smiley

  • #15   19. jul 2011 Altså nu er overskriften at mærke baby, så er det jo klart vi svarer som vi gør smiley
    Men ja, en underlig boblende fornemmelse havde jeg allerede en uge efter ægløsning og mange og slemme ligamentsmerter omkring uge 4 og har dem stadig. Men vil jo ikke mene det er babyen man mærker der, men bare kroppen der "giver" sig smiley


  • #16   19. jul 2011 mærkede fornemmelsen af der var noget i uge 8 maven er vokset hurtigt på mig se evt album så har haft ligament smerter fra uge 6

Kommentér på:
At mærke babyen..

Annonce