{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.271 visninger | Oprettet:

Nogen der er blevet gravide trods de havde spiral? {{forumTopicSubject}}

Er lige intr. i at høre om andre har været i samme situation som mig, og er blevet gravide selvom man har spiral. I mit tilfælde en hormon Mirena spiral.
Ved ikke om jeg tør stole på at bruge spiral som prævention fremover, har jeg mon bare været uheldig at den ikke har "virket"?
Lægerne siger at det er set meget sjældent. På sygehuset i Viborg sagde de jeg var 3. tilfælde på 15 år.
Syntes bare ikke lige jeg rigtigt får de svar fra lægerne som jeg har brug for i forhold til fremtidig prævention, da det jo ikke burde kunne ske, som de siger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der er blevet gravide trods de havde spiral?
  • #1   24. jul 2011 min svigermor....

• #2   24. jul 2011 Var spiralen faldet ud, eller ved man hvad grunden var til at hun ikke var beskyttet?

• #4   24. jul 2011 min veninde blev gravid 4 gange med spiral. 2 gange uden for livmoderen og en gang hvor hun valgte abort
    4.gang fik de barnet, og hun fik ny prævention...

• #5   24. jul 2011 altså jeg har haft min homon spiral i i snart 2år og jeg er ikke blevet gravid, men håber da heller ikke jeg bliver det pt

• #6   24. jul 2011 Er godt klar over intet er 100% sikkert. Men har bare ikke lyst til at blive gravid under samme omstændigheder igen. Ville hellere være klar til det og under "sikre" forhold (tænker på de skader spiral kan medføre).

• #9   24. jul 2011 Det er også bare for at høre andres erfaringer med om man bare kan være ekstremt uheldig, eller noget prævention bare ikk virker for en, i det her tilfælde spiral. Det siges jo at næst efter ingen sex, så er hormon spiralen det sikreste.

• #10   24. jul 2011 LJ, var det en hormon spiral?

• #12   24. jul 2011 Har også hørt en masse tilfælde af uønsket graviditet hvor det har været andet prævention, også kobber spiral... Men ikke hormon spiral.

• #13   24. jul 2011 har hørt om en del der bliver gravid på kobber-spiralen men ikke på hormon-spiralen, det kan forekomme, men sker meget sjældent og tit gennemføres graviditeten heller ikke. Har du tjekket om spiralen sidder som den skal?
    Jeg har selv fået hormonspiralen op, efter at være blevet gravid på andre præventioner, jeg stoler ikke på noger, men dette ser ud til at virke for en gang skyld.
    Skal siges, at jeg er meget frugtbar blev gravid med min datter mens jeg var på p-piller og vi brugte kondom. Ja og så har kæresten super-sæd... har fået afvide at det kan ske at jeg bliver gravid, men at jeg ville have vært ved at opdage symptomerne af det pga hormonerne, hvilke symptomer har du nu???

• #15   24. jul 2011 Jeg har alle tænkelige symptomer, kvalme, træthed, ømme bryster, halsbrand, migræne, sart over lugte og smag osv osv, så heldig er jeg nemlig når jeg er gravid smiley
    Jeg er blevet scannet, foster er normalt og sidder i livmoderen.
    Jeg har ikke haft spiralen mere end 7 måneder, og har fået den tjekket to gange siden. senest i maj, da sad den hvor den skulle. Men er nu 7 uger henne, og spiralen kan ikke ses på scanning. Men de mener den er der, den er bare kravlet op nu hvor livmoderen har ændret sig og kommer så med ud når jeg skal have abort.

• #17   24. jul 2011 Jeg har altid før været på p-piller og aldrig blevet gravid. Dog gik der kun en uge før jeg blev gravid, efter jeg stoppede med p-piller. Altså planlagt for at blive gravid da jeg skulle ha min datter. Så er nok let til at blive gravid.

• #19   24. jul 2011 Jeg syntes bare det er så nemt med spiral. og har altid døjet med kraftig mens og migræne da jeg var på p-piller, og det har jeg ikk haft med spiralen. Så hvis de fleste mener jeg bare har været uheldig, (for det bør ikke kunne ske), så vil jeg gerne ha spiralen igen.

• #21   24. jul 2011 Jo det er også aftalen at de sætter en ny op bagefter, med mindre jeg bestemmer mig for noget andet prævention. Tænker også at jeg har været "uheldig". Men hvis andre havde lignende erfaringer hvor det bare ikk kun var sket én gang, så var det jo værd at få med i sine overvejelser.

• #23   24. jul 2011 Jeg er blevet gravid tre gange på p-piller og 1 gang på mirena spiral:-(

• #25   24. jul 2011 Det kan jeg ikke, har haft 2 blodpropper og derfor fik jeg mirena spiral, men det var heller ikke lykken.. Har ansøgt om at blive sterilliseret, men fik afslag og fik spiral. Nu venter jeg på svar på ny ansøgning....

• #26   24. jul 2011 Altså min pap-søs er gravid trods spiral (hun er også tilknyttet viborg sygehus, så sjovt i er de to ud af tre).. Hun er omkring 20 uger henne ìg spiralen er stadig derinde.!

• #28   24. jul 2011 hormon spiralen skulle være lige så sikker som at blive steriliseret og når nogen øsnker og bliver stereliseret har de faktisk ofte anbefalet den hormon spiral i stedet så jeg tror du har været rigtig uheldig.

• #30   24. jul 2011 har to veninder der er blevet det på spiral

• #31   24. jul 2011 *Mor til Anton** også med hormon spiral? Mærkeligt de ikke har fjernet den.

• #32   24. jul 2011 Linda*mor til 4 guldklumper * det er da alligevel utroligt det er sket for dig så mange gange. Men held i uheld, så har i jo fået dejlige børn.

Nadia > 28+ < Med hormon spiral?
    Elise *11+* Med hormon spiral?

• #33   24. jul 2011 de kan da ikk fjerne spiralen når man er blevet gravid mens man har den ? så kan man risikere at det bliver en abort ?! eller er jeg forkert på den ..

• #34   24. jul 2011 Ja det er der en risiko for alt efter hvor spiralen har sat sig. Det har lægerne forhåbentlig styr på. Men man bør nok overveje fra start om man overhovedet vil gennemføre sådan en graviditet.

• #35   24. jul 2011 Altså den er ikke blevet fjernet da det helt sikkert ville få hende til St tabe barnet, den sidder vist i forsterhinden og derfor skulle den ikke kunne gøre skade på barnet. Hun bliver tjekket hver uge og har også været på riget med det så må jo gå ud fra de ved hvad de gør.

• #36   24. jul 2011 Jeg kender ingen der er blevet gravide på spiral, hverken hormon eller kobber. Men jeg kender også kun en der bruger spiral..

Men når det er sagt, er det min klare overbevisning at JEG ikke vil bruge noget prævention, der har slået fejl.
    Jeg tror den slags har forskellig effekt, på forskellige kvinder.

Jeg blev gravid på p-ringen, efter at have brugt den i et par år.
    Så når jeg skal til at bruge prævention igen, prøver jeg noget nyt. Regner med at gå over til spiral.

Men rent personligt, vil jeg bare ikke fortsætte med noget der ikke har virket ordentligt på min krop..

• Nicoline A
    Nicoline A Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #37   26. aug 2013 Altså hormonspiral er 99% sikker mens kobberspiral er 98-99% sikker. Spiral er i det hele taget en af de mest sikre former prævention, så det er meget uheldigt hvis man bliver gravid med spiral.
    Men der er jo selvfølgelig også den mulighed at den er blevet sat forkert op eller falder ud. Men spiral er et super godt alternativ!

Kommentér på:
Nogen der er blevet gravide trods de havde spiral?

Annonce