{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Jordemoder besøg overstået... {{forumTopicSubject}}

Ja og det gik vidst ikke lige efter mine forventninger, er lidt gal og skuffet så det var lidt øv...
Vi snakkede frem og tilbage og fik målt blodtryk som var fint, derefter fik jeg lavet en urinprøve som selvfølgelig viste blærebetændelse endnu engang smiley den 3 i min graviditet så skal til lægen en tur..

Derefter blev jeg lagt på briksen og hun tjekkede mig igennem..
Mit SF mål blev målt til 29 cm så det synes jeg var flot.. smiley Så der er jeg godt nok vokset smiley
Hun mærkede på ham og kunne ikke finde ud af hvad der var hoved og r.... det synes hun var lidt øv... og så fik min mor lov til at mærke ham også.. smiley
Det jeg blev mest chokeret over var at hun skønnede hans vægt til 1 kg.. og scanningen i weekenden sagde 1400 g.. synes godt nok det er noget af en forskel.. hvad skal man regne med????

Hun var ikke bekymret over det eller noget, men stod fast på sit kg..

Bagefter luftede jeg lidt min bekymring omkring bæknet og dertil sagde hun at hun ikke kunne gøre noget, men at hun synes jeg skulle få min kiropraktor til at se på det... (havde lidt håbet på en delvist sygemelding)

På vej hjem gik jeg ind for at få rykket min kiropraktor tid til denne uge, og i det samme kom hun ud og havde en tid med det samme, så jeg kom derind og fik luftet min bekymring..
Hun kunne så fortælle at jeg ikke har BL men at mit bækken havde sat sig godt og grundigt fast igen, så det klarede hun lige.. Hun synes jeg lige skulle give det en uge på arbejde og så skulle jeg derned igen og se hvordan det ser ud, og så kunne vi se om det kunne blive til en sygemelding.. :-S

Så det var lidt en blandet tur..
Håber i stadig har lyst til at læse mit lange indlæg og svare på mit spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordemoder besøg overstået...
  • #1   3. aug 2011 man kan aldrig være 100% sikker ang vægten - det er først når de kommer ud desværre...

    så det skal du ikk tænke på - når JM ikk er nervøs så skal du heller ikk være det..

    sygmeldning er ikk JM men din læge som skal give den smiley


  • #2   3. aug 2011 Tak søde.. ved godt det med vægten, synes bare det er en stor vægtforskel.. smiley Og hun sagde godt det med sygemeldingen så den tager jeg med kiropraktoren.. smiley

    Theas mor: Ved det blir lang tid, men har heller ikke lyst til at ødelægge min krop ved at arbejde, og det er alligevel 6 uger jeg skal arbejde.. så går ikke på barsel sådan lige nu..


  • #3   3. aug 2011 Kan en jordmoder sygemelde dig? Er det ikke kun din læge?

  • #4   3. aug 2011 I misforstod mig vidst.. ville have min jordemoders mening med sygemelding for er nervøs for om jeg kan arbejde fuldtid.. Jeg ved godt hun ikke kan sygemelde mig..

    Min egen læge vil ikke sygemelde mig, så der har jeg ikke noget at hente.. Men nu må vi se hvad min kiropraktor siger i næste uge..

    Med hensyn til vægten tænker jeg at hun jo kun har vurderet ud fra det hun har mærket hvor scanningen gjorde de det ud fra mål.. så regner ikke med at jeg skal være nervøs..

    Derudover synes jeg det er lidt øv at hun ikke fandt hans hjertelyd som sådan.. det har hun altid problemer med, men hun kunne høre navlesnoren meget tydeligt og det sagde hun var nok ...


  • #5   4. aug 2011 Øj ja det er da lidt af en forskel, men tænker også at hun jo kun skønner vægten med hænderne, så stoler egentlig mest på scaningen smiley

Kommentér på:
Jordemoder besøg overstået...

Annonce