{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Strækmærker - creme {{forumTopicSubject}}

Nu jeg snart i uge 20 og syntes efterhånden maven begynder at vokse, og vil selvfølgelig rigtig gerne mindske strækmærkerne hvis det ellers kan lade sig gøre. Har læst man skal smøre maven ind i noget creme, nogen der kan fortælle hvad de har brugt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strækmærker - creme
  • #1   14. sep 2011 Du kan smøre din mave med en fed crem, men der er desværre ikke noget metode til at mindske strækmærker. Det hører med til at være gravid og blive mor :o)

• #2   14. sep 2011 Jeg har brugt babyolie, og jeg har ikk et eneste strækmærke og har født to børn! smiley

• #3   14. sep 2011 Det er genetisk bestemt og man får strækmærker eller ej. Selvom er det altid godt at smøre sin hud ind, men det er altså ingen garanti for ikke at få strækmærker....

• #4   14. sep 2011 *Mulle*: uuuu det lyder fristende at prøve det, smurte du bare maven ind en gang dagligt?

Mor til guldklumpen mike:Jeg er bare i tvivl om hvilken creme det lige skal være så vil bare høre hvad mærke andre har brugt:-)?

• #5   14. sep 2011 Ved godt der ingen garanti er, har godt læst det med at det er genetisk bestemt..

• #6   14. sep 2011 Jeg brugte mavecremen fra matas, Synes den var god, uden parfume osv. og så trækker den hurtig ind i huden, så man ikke går rundt med en fedtet mave :o)

• #7   14. sep 2011 Jeg ved ikke om det er rigtigt, da jeg aldrig selv har prøvet, men har læst og hørt at creme som indeholder E-vitamin kan mindske strækmærker, når de først er kommet..
    De forsvinder sandsynligvis aldrig helt, men..

• #8   14. sep 2011 Camilla: De behøver du ikke blive ked af:-) Jeg skriver jeg gerne vil prøve at mindske hvis det kan lade sig gøre. Jeg har ikke sagt noget som helst om at jeg ikke kan leve med spor/skavanker.. Fint du siger jeg ikke kan gøre en forskel men nu det altså min første graviditet så jeg kan jo ikke vide alt. Så det vel ok at spørge hvad mærke creme andre har brugt... smiley

• #11   14. sep 2011 ingen cremer bestemmer, det gør dine gener/hudtype, har din mor strækmærker? smiley min har og det fik jeg skam også *Gg*

• #12   14. sep 2011 Camilla: man må da gerne tænke på sin egen krop selvom man er gravid. Man skal ha den resten af livet!! Man kan gøre mange ting for og holde sig selv " ved lige" jeg har feks gjort alt for at tabe mig til min normal vægt og faktisk mindre! Jeg løber hver dag, rider 3 heste, spiser sundt. Jeg gør stadig noget ud af mig selv, tager sol osv. Ens liv går sgu ikke i stå fordi man får børn..

• #14   14. sep 2011 Det passer så ikke helt at fordi ens mor har fået mærker får man det også selv.
    Mig og min mors graviditeter er vidt forskellige! Jeg har ikke et eneste strækmærke, og har smurt mig med mavecreme siden jeg var 15+, min mor gjorde ingenting.

Så man kan altså ikke skære alle over en kam. For nogle virker det, for andre ikke. Det er ikke kun gener der spiller ind.

• #18   14. sep 2011 3 af mine veninder + jeg selv, har brugt den fra Matas...og vi har ingen strækmærker fået! smiley Det kan være et tilfælde....meeeen...4 ud af 4?! smiley Hvis det giver din samvittighed et boost, så giv du bare los...! Så har du da i det mindste forsøgt...og dejligt er det jo, at blive smurt ind...så kan ikk se det skader...hverken at spørge eller at smøre smiley

• #21   14. sep 2011 Det er vel op til en selv om det er gået i stå? kan da ikke svare på jeres vegne, men for mig betyder det en del min krop ser iorden ud? Ved ikke med jer?? hvis man ikke selv gør noget for det får man da heller ikk en pæn krop igen? Pointen var et Camilla skrev at hun skulle tænke på sin baby i mave og ikke et skide skrækmærke.. Man har vel lov og spørge uden og få sådan et svar! Det er som sagt letter og forbygge end helbrede. Fordi man har født børn kan man vel godt være pæn alligevel??

• #23   14. sep 2011 Præcis Amalie! ;D

• #28   14. sep 2011 Mulle og Amalie: tror i har forstået hva jeg mener, tak:-)

• #29   14. sep 2011 For mig gav det så ikke lige sig selv:-)

• #37   14. sep 2011 Helt enig med Amalie!

Man har da lov til at spørge og være nysgerrig omkring, hvad andre har gjort for evt. at kunne mindske det. Jeg er SÅ træt af den der kommentar med, at hvis man ikke kan klare, at ens krop forandrer sig, så burde man ikke få børn! Det er simpelthen så latterlig en kommentar, og jeg kan blive så arrig, når den bliver fyret af..

• #45   14. sep 2011 Jeg bruger fed baby-creme fra anglamark, ved ikke om det gør nogen underværker, men det gør ihvertfald huden på maven mere smidig og reducerer kløen som kan komme når skinnet strækker sig smiley og syntes også bare det giver en god følelse at massere baby inde under huden samtidig ..

• #46   14. sep 2011 Camilla: Der er jo ingen, der har sagt, at de ikke kan leve med dem? TS spørger bare om gode råd til, hvordan man evt. kan bekæmpe dem - og jeg synes egentlig, at det er værre, hvis man som mor bare lader stå til og er ligeglad med, hvordan man ser ud, fordi "nu er jeg jo blevet mor, og så kan det hele jo være lige meget". Det er ikke fair, hverken over for sin kæreste/mand, sit barn eller én selv.

• #47   15. sep 2011 jeg fik anbefalet en creme på apoteket som jeg brugte hver aften.
    alligevel har jeg fået en del strækmærker :S
    nu bruger jeg igen cremen hver aften, og håber det vil hjælpe lidt på mit løse maveskind..

der er i øvrigt nok noget om det generiske; min søster fødte 4 mdr inden mig, og vores (hænge)maver er næsten helt ens!..

Kommentér på:
Strækmærker - creme

Annonce