{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Hjælp mig piger :( {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg kommer lige fra 3. lægeundersøgelse og har brug for lidt information eller bare nogle beroligende ord.

Jeg var inde hos den sødeste medicinstuderende, som virkelig var grundig.

Pludselig viser det sig at jeg har + 2 Glukose i min urin.
Min BMI har hele graviditeten været i gruppen "normal", ligesom mine urinprøver aldrig har vist tegn på glukose. Hun var meget i tvivl om hvad der skulle gøres da jeg er så langt henne og jo ikke har været til glukosebelastningstest da min BMI har været fin. Hun tilkalder så to læger som kigger mærkeligt på hinanden da de ser at det først nu og så pludseligt er kommet og beslutter at jeg skal komme igen i morgen tidlig for at få en glukosebelastningstest fordi de frygter at jeg har fået graviditetssukkersyge.

Da jeg spørger dem om hvilke konsekvenser det vil kunne få hvis jeg har, siger de bare at jeg senere vil have øget risiko for at få sukkersyge.

Nu sidder jeg så tilbage med en meget flad følelse af ikke at kunne få noget information om hvilke konsekvenser det kan have for mit barn hvis der er nogen? Og har det noget at sige i forhold til fødslen? Og er der noget jeg kan gøre for at mindske problemet, rent kostmæssigt f.eks? Undgå sukker så vidt muligt?

Ved godt jeg selvfølgelig maler fanden på væggen, og jeg skal jo derop allerede i morgen, men i kender sikkert det med at så sidder man derhjemme alene og bliver pludselig depressiv gravid og så tænker man det værste..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig piger :(
  • #1   18. okt 2011 Nu har jeg så sukkersyge (inden graviditet) og er nu de 20 uger henne.
    Dit barn inde i maven har det godt - men kan evt tage lidt mere på end normalt. Anh fødslen burde der ikk blive noget problem (her skal jeg så føde 2-3 uger før) men det er kun pga jeg havde diabetes inden og har haft det længe.
    Du skal self tænke meget over din kost- og undgå helst sukker og for mange kulhydrater i form a chips, hvidt brød, for meget frugt osv.
    Du kan søge på nettet om svangerskabssukkersyge - der står der lidt mere.
    Men barnet inde i maven får ingen konsekvenser- og hvis du har det så kommer der en læge og forklarer dig alt og sikkert også både en diætist og sygeplejerske (har jeg på og er til kontrol hver 2. uge lige pt)
    Du er velkommen til at skrive pb hvis du vil snakke mere om det smiley


  • #2   18. okt 2011 Jeg har været til de der glykosebelastninger, og har snakket meget med min læge om sukkersyge, da det er noget vi har meget af i familien..
    Hvis det kommer så sent i graviditeten som dit, bliver der ikke gjort noget, andet end at de holder øje med dig, og du evt. bliver sat igang lidt før, da bebs risikere en voldsom vægtøgning de sidste 4 uger.. Derfor bliver man scannet og vurderet en gang om ugen fra uge 35-36, og overstiger den skønnede vægt 4300, bliver man sat igang...
    Desuden holder de øje med om du udvikler svangerskabsforgiftning, da det er en "sidegevinst" ved sukkersyge.. Hvis de får mistanke om at du har det, bliver fødslen self. sat igang, og går du i fødsel af dig selv, og de evt. ser at vandet ikke er klart, så får du en antibiotikakur...
    Min læge, og jordemoder, for den sags skyld, maner begge alt i jorden.. Man skal self. ikke sige at det ikke betyder noget at have g. sukkersyge, men jo senere det kommer jo mindre betyder det..
    PS. glæd dig ikke til glykosebelastning, det er SÅ ulækkert smiley


  • #3   18. okt 2011 åh ja, og hvis det viser sig du har det, så bliver du koblet på en diætist og der kommer en læge og forklare dig meget meget mere =)

  • #4   18. okt 2011 Tak for de gode og oplysende svar piger.

    Føler mig som verdens værste mor lige nu. Jeg har giver alt for meget efter for sukkertrangen på det sidste og har ikke rigtigt kunne dyrke motion pga. plukveer, så nu frygter jeg bare at det er derfor det pludselig er kommet smiley

    Slut med sukker og lyse kulhydrater resten af graviditeten! smiley


  • #5   18. okt 2011 Camilla - det er ikk din skyld... Måske det ligger i dine gener?
    Og nu skal du jo ikk male fanden på væggen smiley måske der slet ikk er noget imorgen. Eller tallene er så lave at det ikk får nogen virkning på din livsstil... Men self skal man altid tænke på sin kost, og hvad man vælger at putte i munden...
    Det er også hårdt her - men spiser stadig ting med sukker i (tager så også insulin)
    Håber det bedste for dig og barnet smiley


  • #6   18. okt 2011 Man er ikke selv skyld i graviditetssukersyge det kan alle få om man spiser sukker eller ej...

    Så det er ikke din skyld...

    Babyen tager ikke skade af det, og så holder de ekstra øje med dig


Kommentér på:
Hjælp mig piger :(

Annonce