{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Gravid og kontanthjælp . {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen (:

Inden jeg blev student, var jeg til jobsamtale hos en jysk butik . Samtalen gik meget godt og blev ringet op af dem og tilbudt deres elevplads . Men imellem tiden havde jeg så fundet ud af at jeg var gravid, så det fortalte jeg selvfølgelig . Hvilket så resulterede i, at jeg ikke fik elevpladsen alligevel (Hvilket jeg også kan forstå)
Men så for at have en indtægt, kom jeg desværre på kontanthjælp .
Men spørgsmålet er nu:
Jeg får i øjeblikket udbetalt 7635kr , vil jeg også få det udbetalt når jeg har født, eller vil det stige?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid og kontanthjælp .
  • *Mone *
    *Mone * Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #1   8. okt 2008 den stiger når du har født den bette smiley
    har en veninde som også var på kontanthjælp før hun blev gravid og er det nu i hendes barsel.

    mener hun får knap 9000 ? 8500 - 9000 ihvertfald smiley


  • #2   8. okt 2008 Okay (:
    Var nemlig i tvivl , for synes bare jeg havde hørt at når man er under 25år, så stiger den ikke når man har født. Men kunne ikke få det til at hænge sammen.


  • #3   8. okt 2008
    Jeg er også på kontant hjælp, du for allerede mere når du er gravid og så stiger den igen når du har født .

    Se her :
    http://www.bm.dk/sw23441.asp

    Jeg får nu 11.138 kr i mdr. ( før skat )


  • #4   8. okt 2008 Hejsa.... Jeg er desvære os på kontant hjælp, Og får Kontanthjælp som forsøger, og jeg får 12.249 kr Før skat...

  • #5   8. okt 2008 Der er da meget forskel på jeres indtægt før skat, er det pga. kommunen eller hvordan hænger det sammen ? smiley

    Anna FJ: Tjekke lige det link du sendte smiley


  • #6   8. okt 2008 Ja det studsede jeg os lige over , Anna får 1000 kr mindre end mig...
    Jeg tjekkede lige min udbetalingsmeddelse fra kommunen, og ja der står 12.249 kr Før skat, så det var ikke en skrive fejl smiley


  • #7   8. okt 2008 Men ja, det er forskel på hva de forskellige kommuner udbetaler til det forskellige kategorier

  • #8   8. okt 2008
    Jeg bliver altid "snydt" lidt - det skal i ikek tag jer af ;D Hah'


  • #9   8. okt 2008 Jakob A: Ja det er rigtig nok . Men synes altid de er optaget , så ville hører herinde i stedet .:P

  • #10   8. okt 2008 Anna du blir sikkert ikk snydt, JEg er sikkert bare * heldig * at bo i en gavmild kommune.. smiley hehe

  • #11   8. okt 2008 Termin: jeg må sige jeg forstår ikke hvorfor du sagde det til jysk? det har de ingen krav på at vide før 3 mdr før din termin. Og de må ikke fyre dig pga din graviditet.

    men ja, ring til din kommune...


  • #12   8. okt 2008 Katja

    Hvorfor får du penge som forsørger? Bor du ikke sammen med børnenes far?


  • #13   8. okt 2008 Jeg følte bare jeg burde være ærlig overfor dem, og tror ikke jeg ville have haft go samvittighed over det.

  • #14   8. okt 2008
    nana T ; derfor er hun da stadig forsøger til sit barn, jeg bor da også med lillepigens far .
    Taksten er en anden hvis man er enlig forsøger .


  • #15   8. okt 2008 Nå forstår ikke helt det der for der er forskellige takster for alting og jeg fatter minus af det hele smiley

  • #16   8. okt 2008 Loft over kontanthjælpen

    Gifte og samlevende, forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 1 11.904 kr. månedligt
    Gifte og samlevende, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 2 8.959 kr. månedligt
    Enlige, forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 3 14.850 kr. månedligt

    Hjælp til forsørgelse

    Under 25 år, børn § 25, stk 2 11.904 kr. månedligt
    Under 25 år, gravid § 25, stk 3 8.959 kr. månedligt

    Taget fra beskæftigelses ministeriets hjemmeside


  • #17   8. okt 2008 du få 8500 kr udbetalt, min veninde fik 85 før hun blev gravid hun har en i forvejen . og få det samme udbetalt på barsel..

    jeg få os mellem 8500-9000 udbetalt he fra dec når jeg gå på barsel fra kommunen men det er fordi jeg er færdig uddannet på hgen d,18.12.08 så overgår jeg m det samme på barsel også starter lærerplads august 09


  • #18   8. okt 2008 du er forsørger hvis du har et barn om du bor sammen m faren eller ej

  • #19   8. okt 2008 becky ; det er jo forskelligt hvad man for udbetalt alt efter ens fradrag ,

  • #20   8. okt 2008 Nemlig,.... Man får mere som forsørger hvis man ikk bor sammen med faren til barnet.. .


  • #21   8. okt 2008
    nana T - Den der tekst du har sat ind, den passer ikk til alle, Og i hverflad ikk med de takster som jeg går under fra min kommune...


  • #22   8. okt 2008 Dumt, spørgsmål men hvorfor fortæller i, at i er gravide?

    1. man kan ikke fyre en gravid.
    2. barsel når man har job er altså økonomisk bedre end kontanthjælp
    3. det er nemmere at komme igang efer barsel, når man har et job at vnde tilbage til.
    4. man skal ikke fortælle sin arbejdsgiver man er gavid fø 3. mdr før termin. Fakta er at man må lyve til den periode, hvis de spørger.


  • #23   8. okt 2008 Punkt 2..... Det er ikk alle jobs der blir betalt til barsel bare lige så du ved det ... .
    Og jo man kan godt fyre en gravid, hvis det blir overtråd sikkerheds regler fx . alt efter hvilken arbejdts plads man har...


  • #24   8. okt 2008 Altså jeg ved godt at de ikk må fyre en fordi man er Gravid, men hvis du har et arbejde hvor du i forvejen ved at de er imod at have gravide ansat pga , løftende arbejde og den slags...
    ( håber du forstår mit volapyk ) Så må de jo godt fyre en, eller er jeg helt gal på den...


  • #25   8. okt 2008 ej snyd jeg får 6984 kr nu -altså udbetalt men det tror jeg også det er det i andre gør.
    jeg får 12000 kr når jeg har født. det er nok også før skat så men ved det ikke helt.


  • #26   8. okt 2008
    Jeannie H, termin 6 februar H ..


    Det er næsten det samme som jeg fik både inden termin, og efter...


  • #27   8. okt 2008 Katja H:

    ok for er lidt forvirret om de 12000 kr. fik du det før skat eller efter? hvad nåede du så at få?


  • #28   8. okt 2008 Jeg får 12.249 kr før skat nu...

  • #29   8. okt 2008 Katja H,men så kommer man på dagpenge istedet for kontanthjælp. Det er om ikke andet end smule mere. og de første 14 dage får man altså fuld løn.

  • #30   8. okt 2008

    de må da ikke bare sige nej til dig .
    er du ikke medlem af en fagforening ?


  • #31   8. okt 2008 Puha, skræmmende at læse så mange som er på kontanthjælp og gravide. Hvis jeg var på kontanthjælp ville jeg vælge at få en abort.
    Jeg ville slet slet ikke have råd til at give mit barn det liv jeg føler det fortjener og har ret til smiley

    Jeg håber I har en mand som kan hjælpe til både mentalt og fysisk , men så sandelig også økonomisk

    Held og lykke



  • #32   8. okt 2008 Elisabeth*

    Har du hus?
    Har i mere end en bil?


  • #33   8. okt 2008 Netop derfor jeg har stillet mit spørgsmål camilla for når man læser hendes profil tekst synes jeg bestemt at de mødre på kontanthjælp herinde lyder mere fornuftige i hovedet end hende og tvivler på hun har så fandens meget at give af.

  • #34   9. okt 2008 Hvorfor hidser I jer op?

    Jeg dømmer jo ikke, jeg skriver hvordan JEG ville gøre, hvordan jeg ville have det. Hvorfor er det forkert at have en anderledes holdning end jer? Det er da jer der dømmer mig? Og siger jeg ikke har noget fornuftigt i hovedet? Hvad kan I bygge den anklage ud fra? Min anderledes holdning end jer?

    jeg har selv været på kontant hjælp engang og jeg ved hvor svært det er at få tingene til at løbe rundt bare for en person, derfor kan jeg godt udtale mig om det og har denne holdning. Kærlighed er vigtig men det er utopi at mene at det er alt. Det hjælper ikke i kolde tider, når barnet mangler nyt tøj på kroppen og skal gå i tøj andre er vokset ud af og så blir drillet i skolen, eller der ikke er råd til den nye cykel , så barnet må gå eller bruge den gamle og støde knæene på styret. eller alle i klassen har gameboy undtagen din knægt, så han føler sig uden for, eller der ikke er råd til frisør hver 3,måned, udflugter og oplevelser, osv.

    Sådan tænker jeg, hvorfor jeg nu som 31årig sidder og først nu ser mig økonomisk klar til at få et barn.

    Og ja Nana, vi har hvad vi skal bruge. Det er jo derfor vi nu har valgt at det var på rette tid at bringe et barn til verdenen. At vi nu havde noget at tilbyde smiley - og jeg lever i et land hvor jeg skal betale for alt selv. Hvert enkelte lægebesøg osv. VI har ikke gratis sygehus væsen her.

    Så undlad venligst at tro du kender mig.

    Husk på at folk er forskellige og har ret til at ytre sine forskellige holdninger uden at fortjene at få en sviner i hovedet. smiley

    Atter en gang held og lykke og ja jeg fik selv en abort som 20årig, da jeg var på kontanthjælp og ikke følte jeg havde nok at tilbyde barnet. Min kæreste var meget ked, men det var min beslutning i sidste ende og en beslutning jeg den dag i dag er rigtig glad for jeg tog smiley



  • #35   9. okt 2008 Jamen det er da rigtig flot du kan det hele men synes det er ærgeligt du tror man ikke har råd til tøj, frisør osv fordi man er på kontanthjælp. Synes også det er ærgeligt at du tror børn SKAL have materielle ting for at kunne fungere og være lykkelige.

    Vil lige fortælle dig at jeg ingen indkomst har lige pt men at kommunen er ved at vurdere om jeg skal have sygedagpenge eller kontanthjælp men uanset hvad jeg får så mangler vi intet vi har alt hvad vi skal bruge 2 biler og en kassevogn, hus, lejlighed, hunde og rigeligt med penge alligevel så lad være at tro man intet har råd til når man er på kontanthjælp det er et spørgsmål om prioteringer.



  • #36   9. okt 2008 Synes også det er ærgeligt at du tror børn SKAL have materielle ting for at kunne fungere og være lykkelige.

    Nej det ville være så rart, hvis det var nok. men det er det, desværre sjældent.

    Lige så snat børn kommer i børnehave eller i skole, begynder janteloven at fungere. Vi havde i skolen en pige, hvis forældre bare ikke havde ret mange penge, hun blev mobbet ud, hvorfor? fordi hun gik i gammel tøj. Det samme skete senere da vi fik en dreng ind, hans mor var enlig, mener det var hans madpakke han ble mobbet over..

    Kan huske da de to piger der boede på samme vej som jeg fik hver deres nye cykel, så var jeg ikke god nok længere, for min cykel var gammel og for pattebørn, mine forældre havde altså ikk råd til en ny, så ja mistede 2 venner på det.


  • #37   9. okt 2008 Hov siger ikke, det ikke kan lade sig gøre, er sikker på det kan. Men hvad gør man lige når alle vennerne får ny cykel, PS3 eller begynder til ridning. og pengene bare ikke er til det?

  • #38   9. okt 2008 Jeg er også på kontanthjælp, for jeg havde ingen anden mulighed, da jeg blev fyret fra mit arbejde.. Jeg havde fundet ud af at jeg var gravid, det var dog ikke grunden til at jeg blev fyret, da min arbejdsgiver ikke vidste det.. Jeg er gravid nu, og er i uge 28 nu.. Syntes dog bare pga min kontanthjælp, at jeg har masser at byde et barn.. Det handler måske bare om og priotere lidt anderledes.. Og syntes nu også, at jeg har råd til og gå ud og købe næsten det der passer mig..
    Jeg ville aldrig nogensinde gå ud og få en abort, pga jeg er på kontanthjælp.. Mange mennesker er flove over det, men det er dog bare en periode for mig, fordi jeg som sagt ingen andre muligheder havde..

    Elisabeth - Nu er der jo også forskel på om du er forsøger eller ej, når du er på kontanthjælp.. Hvis du er gravid/forsøger får du jo ikke bare almindelig kontanthjælp..


  • #39   9. okt 2008 Jeg har ytret min holdning og den står jeg ved og jeg er glad for de beslutninger jeg har foretaget mht barn og tidspunkt, hvis I andre er glade ved jeres, så fred være med det, ikk :o)

  • #40   10. okt 2008 Det var heller ikke planen at jeg skulle på kontanthjælp , men eftersom det var den eneste mulighed jeg kunne få , valgte jeg at tage imod det . Min drøm var da heller ikke at være på kontanthjælp under min graviditet, men nu når jeg er gravid og er på kontanthjælp , så må jeg jo bare priotere alt derfra . Min forlovede har dog fast arbejde og god indkomst , så barnet kommer da ikke til at lide nogne nød af det .
    Jeg har så sandelig heller ikke tænkt mig at jeg skal leve af kontanthjælp resten af mine dage , for når graviditeten og min barsel er slut , så satser jeg da på at jeg har fundet mig et godt arbejde . Jeg blev student på handelsskolen i sommers , så uddannelsen er da hjemme .

    Vil ikke sige jeg er flov over at være på kontanthjælp , jeg ville da have været mere flov, hvis jeg ikke havde taget imod tilbuddet om kontanthjælp og så udelukkende havde levet af min forlovedes indtægt . Så havde vi jo slet ikke haft penge til de ekstra ting , som vi nu har , så længe jeg er på kontanthjælp .

    Kontanthjælpen er jo udelukkende kun en periode for mig og så mange andre . Og jeg ved at selvom jeg er på kontanthjælp og ikke har den samme indtægt, som en der får barselspenge fra arbedet , så har jeg mindst lige så meget godt at tilbyde mit kommende barn .


  • #41   10. okt 2008 Jeg er også på kontant hjælp, men det er UDELUKKENDE fordi jeg ikke får barsel da jeg er vikar...
    jeg bev gravid ved et uheld, og fordi jegså på daværende tidspunkt ikke har arbejde med barsel, skal jeg så ha en abort??
    det synes jeg er noget forbannet fis..
    mit barn får alt hvad han behøver og mere til.. og det vil han ALTID gøre da både min kæreste og jeg er enige om at han kommer frem for alt andet...

    jeg synes ikke det handler om hvor mange penge man har, men hvordan man priotere pengene :O)

    tilbage til spørgsmålet.
    jeg fik 7053 udbetalt før jeg fødte, og efter jeg fødte får jeg nu 12.249 før skat som blir 8.871 efter skat...


  • #42   10. okt 2008 er der nogen her som ved om jeg kan få kontant hjælp når jeg er under 18, gravid, udeboende og bor med kæresten som har job? tror nemlig de snyder mig for min kontant hjælp. mener nemlig jeg er berettiget til den? ved i noget om deT?

  • #43   10. okt 2008 Du er berrettiget til kontanthjælp, så snart du er forsøger..

  • #44   10. okt 2008 dva når jeg har født så ikk? ;P

  • #45   10. okt 2008 Hmm.. Er faktisk ikke siger på om du er nu.. Men spørg da på kommunen..

  • #46   10. okt 2008
    KBH´A. Termin 28 december .
    Du er berrettiget til kontanthjælp, nu når du er gravid..
    jeg fik nemlig kontanthjælp da jeg blev gravid..


  • #47   10. okt 2008 Herhjemme er både mig og manden på kontanthjælpen men vores søn får da nyt af alt? Det skal jo ikke gå ud over ham at vi andre ikke har været så kloge at tage en uddannelse først (: Så jeg undervære da gerne alt andet bare han har det godt og får hvad han har brug for.

    KBH´A. Termin 28 december : Jeg kunne ikke få kontanthjælp da jeg var ude og søge inden jeg fødte uden at de ville sende mig i aktivering.

    Men da jeg så gik på barsel va der ikke noget problem.


  • #48   10. okt 2008 Mener først du er berettigt til det, når du har født.
    Mener ikke du kan få det når du er under 18år


  • #49   10. okt 2008 når man er over de 12 ugers grænse så stiger taksten til forsøger, fordi så er man over abort grænsen og dermed forsøger ( selv om man ik har født)

  • Miriam M
    Miriam M Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 7
    #50   21. okt 2008 nogen der er elev og på barsel?? hvad får man?

  • #51   9. sep 2009 Miram M: er du elev i lønnet praktik er du beretiget til barselsdagpenge fra 4 uger før termin. kan ikke huske præcis hvad det er , men omkring 12ooo kr før skat.

Kommentér på:
Gravid og kontanthjælp .

Annonce