{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.784 visninger | Oprettet:

Vægtscanning vs. Jordemoder {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg fik for 14 dage siden konstateret svangerskabsdiabetes, og bliver nu fulgt hver uge af skiftevis OUH og jordemoderen, for at være sikker på at den lille ikke lige pludselig bliver meget stor.

I sidste uge var jeg til første vægtscanning, hvor de ud fra diameteren på babyens hoved, omkredsen af hans mave og længden på hans lårbensknogle scannede ham til værende 2166gr (en lille smule under gennemsnittet)

Seks dage senere (i tirsdags) kommer jeg så op til min jordemoder som mærker mig på maven og siger "Hmm, hvad skal vi sige.. 2800gr!!"

Selv jeg kan regne ud at sådan en vægtstigning ikke kan lade sig gøre på seks dage, så en af dem må være relativt meget på afveje, ellers ligger han i midten af deres bud. Jordemoderen sagde godt nok at både hende og OUH kunne regne nogle hundrede gram forkert. Det skal lige siges at jeg havde en del plukveer hos jordemoderen og hun måtte prøve at mærke på ham tre gange før hun kunne bedømme ham.

Det jeg så ville høre var - er der nogen af jer der har været ude for så stor en forskel mellem to der har bedømt jeres babyer med så tæt interval, og i så fald, hvem ramte tættest på da baby blev født??

Personligt stoler jeg nok mere på en scanning hvor de måler tre dele på ham, end at jeg bliver trykket uden på maven smiley Men man skal jo aldrig sige aldrig smiley - Jeg glæder mig i hvert fald utrolig meget til at høre hvad de siger til vægtscanning i næste uge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtscanning vs. Jordemoder
  • #2   3. nov 2011 hvor erfaren er din jm?..

min jm sagde gennem hele graviditeten at han ville veje 4 kg. alle skønnene passede ind i en passende vægtstigning, og han vejede 3990 gram, dagen inden var han skønnet til 3900.
    min jm var en gammel krage og har gjort det i 100 år, jeg TROR at det har noget at sige.

i uge 32 blev han til 3D målt til 2271 gram og dagen efter skønnede min læge til 2000.
    scanningens skøn passede bedst i forhold til min jm's..

men det ER jo kun skøn, og er altid bare et gæt.
    personligt har jeg mest fidus til scanningen.

• #3   3. nov 2011 Vores lille dreng blev scannet til 3000g i fredags og igår skønnet af jordmoder til 3200g.

jeg holder os mest på scanningen.

• #6   4. nov 2011 Amaile - Ja det skal ikke undre mig hvis hun har ret. for han har virkelig travlt med at tag på i vægt. bare indenfor de sidste 3 uger(i fredags) havde han taget et helt kilo på. smiley

• #7   4. nov 2011 Amaile - Ja det skal ikke undre mig hvis hun har ret. for han har virkelig travlt med at tag på i vægt. bare indenfor de sidste 3 uger(i fredags) havde han taget et helt kilo på. smiley Jordmoder har osse skønnet ham til at veje lige omkring 4kg ved fødsel :O) Så det bliver spændende om hun rammer rigtigt smiley

Kommentér på:
Vægtscanning vs. Jordemoder

Annonce