{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.905 visninger | Oprettet:

Gravid og boblebad?? {{forumTopicSubject}}

Var i min mormor og morfars boblebad her den anden dag.
Synes det er dejligt med det varme vand og massagen man får ved det.

MEN, så sagde en af mine veninder at man ikke må være i boblebad når man er gravid. Hun har en kæreste der e rlivredder i Lalandia, som siger man ikke må.

Nogen der har hørt dét før? Synes det lyder mærkeligt!
g hvis det passer - hvorfor må man så ikke dét?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og boblebad??
  • #1   15. jan 2012 Taget fra Alt om børn

Svømning: Det er skånsomt, men alligevel effektivt at svømme. Hvis man ikke har svømmet før, bør man begynde langsomt med at svømme roligt i cirka fem til ti minutter de første tre gange. Herefter kan man roligt forlænge tiden til 20 minutter med almindeligt tempo to til tre gange om ugen. Det anbefales, at badevandet er mellem 18 og 25 grader.

Når man er gravid, skal man undgå boblebade eller at sidde i varmt vand, da høje temperaturer kan være skadelige for barnet, og moderen kan få svampe-infektioner i skeden

Link til siden http://altomboern.dk/artikel/motion-under-graviditeten

• #2   15. jan 2012 det kan være skadeligt plus baktusserne hygger sig for godt i det varme vand smiley

• #3   15. jan 2012 jeg har været i boblebad i 2 graviditer og der er ikke sket noget, dog er der risiko for infektion, men har aldrig hørt det skulle være skadeligt for baby.

desuden mener jeg kun det er sådan nogle boblebade i svømmehaller og sådan der er "farlige" da de bruges af rigtig rigtig mange forskellige mennesker, det gør din mormor og morfars jo næppe smiley

• #4   15. jan 2012 Spørgsmål

Må jeg gå i karbad og spa under graviditeten?

Svar

Ja - til karbad
    Du må gerne gå i karbad, når du er gravid, men vi anbefaler forsigtighed og fornuftighed.

Drik rigeligt med vand
    Barnet kan ikke som sådan tage skade, da din krop gør alt for at bevare en indre temperatur på 37 grader hele året rundt. Du skal derfor bare passe på dig selv. Gå op af vandet, hvis du bliver dårlig og husk at drikke rigeligt med vand både før, under og efter det varme bad.

Nej - til spa
    Det frarådes dog gravide at nyde spabad på grund af den øgede mængde bakterier, der findes i det varme vand.

Spabad er også ofte et bad, hvor flere mennesker opholder sig samtidig og derved er bakteriefloraen også større.

Helle Lindskjold, uddannelsesansvarlig jordemoder og underviser på Odense Universitets Hospital.

• #5   15. jan 2012 varmen er skadelig for bebs - ligesom hvis du ligger med varmepude for længe smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #6   16. jan 2012 Desuden siges det at det kan sætte gang i fødslen smiley

• #7   16. jan 2012 må man heller ikke ligge med varmepude?

• #8   16. jan 2012 Jeg var afsted i svømmehal igår, og undersøgte det på nettet inden. Jeg fandtt det her:

Du kan roligt gå i boblebad, og svømmehaller mens du er gravid. Det du skal være opmærksom på er om du bliver for varm, da mange gravide har det varmt i forvejen, men så er det jo bare at stå op lidt.

Grunden til at svømmehaller, boblebade, badekar osv. nogen gange bliver frarådet gravide er når slimproppen eller vandet er gået, for så er der åben passage for bakterier op til den lille.

Med Venlig Hilsen
    Doula Anja Pedersen
    www.din-doula.dk

Der står så ikke hvor langt 'spørgeren' er henne og indlæget er fra 07.. Så tingene kan have ændret sig.
    Men tænker at det evt mere er de offentlige steder man skal være obs. Nu var det jo kun din kæreste og dig der brugte vandet den dag smiley
    Ellers tror jeg bare det er med måde. Læste også et andet sted, at så længe du selv føler dig tilpas i vandet, så har baby det også godt. Ellers er det noget med babys puls kan stige, hvis det bliver for varmt..

• #10   16. jan 2012 Jeg går i spa bad og har gjort det alle 3 gange.
    Så længe du passer på med at vandet ikke er for varmt, men jeg ser ingen forskell på kar bad og boblebad... Slet ikke hjemme.

• #12   16. jan 2012 Tak alle sammen smiley
    Det er kun mig der bruger boblebadet, min mormor og morfar bruger det heller ikke.
    Døjer meget med min ryg for tidn, og synes dte er helt fantastisk at ligge i det varme vand og få massage af alle de bobler.

mht. varmen, så er vandet omkring 35 gr varmt, så det er jo ikke varmere end der er inde i min krop?

Kommentér på:
Gravid og boblebad??

Annonce