{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.476 visninger | Oprettet:

Mavepine af cola ?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er det kun mig der får det sådan når jeg drikker cola. Efter jeg er blevet gravid og har drukket cola, får jeg en meget kraftig mavepine. Men har så prøvet at drikke vand i dag og har slet ikke haft ondt.
Kan cola virkelige bare gøre så meget ved en når man er gravid ?? Eller er det bare min krop der er mærkelig.? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavepine af cola ??
  • #1   18. okt 2008 det kan være syren der er i colaen prøv at ryst den og så drik.

• #2   18. okt 2008 Okay for er blevet lidt bange for at drikkke sodavand nu. For det var ikke bare sådan lidt, det var virkelig av av av.

Drikker desværre bare meget sodanvand normalt, men nu skal der jo prøves noget der er mere sundt :o) Hader vand.

• #3   18. okt 2008 jeg hader også vand men begyndt at drikke danskvand med brus i eller med smag da jeg vent den sidste for den lille have ikke godt af alt det sukker

• #4   18. okt 2008 Min svigerinde har ikke drukket cola og kaffe i hele sin gravididet, netop fordi hun fik så ondt i maven! Så du må på vandvognen smiley

• #5   18. okt 2008 nu er cola jo heller ikke lige det der er mildest så prøv noget andet sodervand

• #6   18. okt 2008 Okay tak. men synes bare aldrig har har hørt det før. Men kan forstå det er meget normalt. Så må jeg jo igang med juice istedet og selvfølgelig mælk.
    Men tror også jeg vil prøve danskvand med smag, det jo på en måde lidt sodavand :o)

• #7   18. okt 2008
    Nu skal man jo også holde igen med cola når man er gravid - helst lade helt vær .

• #8   18. okt 2008 Ja ved det godt, men det er bare mig der er begyndt at drikke meget cola og kaffe efter jeg er stoppet med at ryge. Men selvfølgelig, det er slut nu. Man har jo en anden at tænke på. :o)

• #9   19. okt 2008 Husk at det maks må være 3 glas cola. Eller når du kombinerer med kaffe så eksempelvis 1 kop kaffe og 2 glas cola.

babyens hjerte begynder at hamre hurtigt så måske er det dens ubehag og påvirkningen i maven?
    jeg er også begyndt at få det anderledes af at drikke cola som du så jeg er skiftet over til fanta eller sprite i stedet. Der er ikke koffein i.
    har aldrig kunne fordrage fanta men nu kan jeg pludselig godt lide det. prøv at vænne sig til anden sodavand i stedet selvom colaen frister mest. det smager lige så godt når det først er købt (har jeg fundet ud af hehe) så behøves du helelr ikke tænke på det, for det er jo også ubehageligt for dig hvis du får mavepine af det

• #10   19. okt 2008 ellers så kan jeg råde dig til hvis du hader vand, så prøv med juice i stedet. jeg er begyndt at købe meget økologisk appelsinjuice og lign. det er meget bedre at drikke, smager så godt

• #11   19. okt 2008

jeg får det gså dårligt af cola så ike mere cola her .

juice er heller ikke godt giver syre i maven og må ikke få formeget C-vitamin.

på vand vognen eller mælk.

• #12   19. okt 2008 Hvad med icetea ?? Det sker der vel egentlig ikke noget ved.

• #13   19. okt 2008 Noget af det første min ære gjorde mig klar over, var INGEN kaffe eller mørke sodavand! Hun skrev det enda også på en liste over vigtige ting som jeg ikke måtte indtage. Jeg undrer mig over at vi får så forskellige oplysninger. Jeg har taget en tår pepsi i en måned, fordi min kærestes så sååååå fristende ud, men erud over holder jeg mig langt væk fra dem.

Ice-tea me honning drikker jeg adskillige af om dagen smiley
    7-up et par stykker om ugen.
    og ellers bare vand, vand, vand smiley

• #14   19. okt 2008 Jeg har også haft en lang periode hvor jeg fik ondt i maven af sodavand, bare 1 glad var nok, man nu kan jeg godt tage et engang i mellem...

• #15   19. okt 2008 Hej alle.
    Jeg har altid drukket meget cola.. og fortalte det derfor til min jordmoder. Hun fortalte at der skal 3 l. cola til - rent koffeinmæssigt, at svare til 3 kopper kaffe.
    Så hun sagde at jeg ikke skulle være nervøs, dog tænke lidt over det pga. sukkeret. Så nu er jeg skiftet til sukkerfrit.
    Ang. "bare" at skifte til en anden form for sodavand, så er der også koffein i dem. Tro mig - jeg har tjekket c",)

• #16   19. okt 2008 tror også der er lidt koffein i icetea da der er koffein i te som det jo er. kold te.
    men nu ved jeg egentlig ikke om Nestea er rigtig te eller det er smagsstoffer der får det til at smage af te så det er læskedrik i stedet.
    Det vil jeg ikke gøre mig klog på men rigtig icetea burde man også holde lidt igen med.

et glas juice kan erstatte en af de 6 frugter man rådes til at spise om dagen som gravid. Ellers tror jeg det er en vanesag at drikke vand selvom jeg helelr ikke er vild med det. Men hæld noget vand i en kande og sæt den i køleskabet, så bliver det meget lækrere at drikke når det smager friskt koldt end når det bare er det lumre fra hanen.
    og ja mælk er jo godt med kalken.

jeg tager heller ikke kalktilskud men dríkker en halv liter mælk om dagen i stedet som man kan i stedet, elsker mælk så det er også godt at drikke hvis det er

• #17   20. okt 2008 Karina, men jeg jeg er fortalt at min læge at man ikke må drikke eller spise light produkter.. da der er noget i som ikke er godt for barnet... noget med nogle kunstige sødestoffer eller lign.. kan ikke huske det ærligt. men går i stor bue uden om alt hvad der står light på, om så det er smøreost eller sodavand.

Den slags is-te jeg drikker er færdig lavet på dåse og jeg bliver absolut ike friskere af dem, så tror ikke der er koffein i. Vil undersøge og hvis der er, cutter jeg ned på det og drikker lidt mere friskpresset limonade.. smiley

Kommentér på:
Mavepine af cola ??

Annonce