{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

' LB '
' LB '
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 71

gravid under udd, SU, KH ? {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der er blevet gravid under uddannelse ?

Hvad gjorde i ?
Holdte i 1 års barsel ?
Fortsatte i på SU, fik i lån ? hvad fik i udbetalt ?
Eller gik i på kontanthjælp ?

fortæl gerne ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid under udd, SU, KH ?
  • #1   7. mar 2012 Jeg blev gravid under uddannelsen i butik, jeg tog et års barsel lige så meget fordi jeg er alene om min guldklump. Jeg fik løn fra mit arbejde de første 20 uger og derefter barselsdagpenge, indtil jeg startede igen og nu er jeg snart udlært 14 dage endnu smiley

Tillykke med graviditeten smiley

• #2   7. mar 2012 jeg er under uddannelse som maler, og jeg fik løn fra min mester i den første tid, da jeg gik sygemeldt fra uge 20 og gik så over på kommunen senere hen, og er nu på barselsdagpenge. men ved da ikke hvordan det er med su. og stort tillykke smiley

• #3   7. mar 2012 Jeg er gravid og under uddannelse.

Jeg tror, jeg holder et års barsel. Jeg kan ikke helt bestemme mig. Var i tvivl om jeg overhovedet ville holde barsel, men et nu blevet enig med mig selv om, at jeg tager minimum et halvt år.

Jeg fortsætter selvfølgelig på SU. Ingen grund til kontanthjælp, når jeg kan få SU.
    Ved endnu ik præcist, hvad jeg kommer til at få udbetalt. Men alt efter om jeg vælger et halvt eller et helt års barsel, kommer jeg til at få almindelig SU (evt. dobbelt ved et halvt år), plus forsørgertillæg (vi er begge under uddannelse). Og då stiger vores boligstøtte fra 900,- til cirka 3000,- . Vi får begge mulighed for forhøjet SU -lån, men satser ikke på det bliver altuelt smiley

• #4   7. mar 2012 Jeg går på den 2-årige hf smiley
    Jeg er færdig med første år her til sommer, og derefter tager jeg et års barsel, på su.

Jeg er lige nu på su med su-lån, og får næsten det samme som man gør på forsørger kontanthjælp smiley

Når jeg går på barsel skal jeg stadig have su da jeg stadig er tilmeldt uddannelsen.
    Men ved ikke 100% hvordan det fungerer da jeg kun lige hurtigt fik stikord til at jeg skal ned og snakke med dem her i marts eller april hvor jeg skal have mine barselsklip

• #5   7. mar 2012 Jeg blev også gravid mens jeg gik på 1. år på HG , som jeg nåede at afslutte , også gik jeg hjemme i ca. 1 år , hvor jeg fik SU hele tiden , jeg boede ved mine forældre imens jeg var gravid , og jeg fik ca. 2000

Da jeg havde født flyttet jeg hjemmefra, og der fik jeg ca. 8000

Efter barsel tog jeg HGV½ , og er lige blevet færdig her til januar smiley

• #6   7. mar 2012 Lige et tillægsspørgsmål: er der nogen, der ved, hvornår man skal melde graviditeten til uddannelsesstedet?

• #7   7. mar 2012 Jeg fortalte mine lærer det med det samme , ved ikke hvornår man skal smiley

• #8   7. mar 2012 Jeg fik i 6 måneder , og derefter søgte jeg dispensation pga der ik var nogen hold der startet op på det tidspunkt jeg kunne komme på , så dét fik jeg smiley

• #9   8. mar 2012 Jeg fik at vide af min studievejleder, at jeg SKULLE på su under barsel hvis jeg ville tilbage og tage andet år på hf bagefter, fordi jeg skulle forblive indmeldt på uddannelsen.

Jeg kunne sagtens gå på kontanthjælp, MEN så skal jeg starte forfra om et år smiley

Kommentér på:
gravid under udd, SU, KH ?

Annonce