{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

At rejse.. maks uger?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set at en del herinde tager på en rejse inden den lille kommer og da jeg aldrig har prøvet at komme Sydpå synes min kæreste også det kunne være en god ídé da han har en uges ferie han må tage.

Men så læser jeg på en side som jeg ikke kan finde igen at de fleste flyselskaber ikke vil have gravide med efter uge 28 men nu kan jeg ikke finde siden og ved ikke om det var en gammel artikel eller om det stadig er aktuelt.
Nu er jeg 25+0 og hvis vi skulle tage en uge sydpå vil jeg være 29+0 ca. og det er jo lige en uge for sent hvis reglerne stadig er sådan.

er de det og er der andre ting jeg bør være opmærksom på? er det en dum idé?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At rejse.. maks uger??
  • #1   24. okt 2008 altså det flyselskab vi bruger vil ikke have gravide med når de er mere end 6 mdr. henne... meen ved ikke lige med andre flyselskaber... (vi bruger tyrkiet eksperten, de flyver til pænt mange lande syd på)

  • #4   24. okt 2008 Jeg var i Paris i uge 28 og det gør jeg ikke igen. Jeg blev hurtig træt og skulle tisse hele tiden. Fik vand i benene når jeg overhørte kroppens signaler og vandrede rundt og så på seværdigheder og juleshoppede...

  • #5   24. okt 2008 Så vidt jeg er fortalt, skal du have en lægeerklæring, hvis du vil flyve og er mere end 7mdr gravid. Din læge skal skrive at du er sund og rask nok til at flyve og der ikke er udsigter eller komplikationer som burde medføre for tidlig fødsel.

    Jeg er sat til at føde 24. maj, men vil først hjem til Danmark omkring 1.maj, da jeg først der har en lejlighed til rådighed i 2mdr., så jeg er også lidt på skideren... tænker om jeg kan få min læge til at skrive jeg kun er 7 mdr henne. selvom jeg på det tidspunkt er 8 mdr henne... Kan jo altid sige jeg bærer tvillinger og derfor er grande... hehe

    Og så laver jeg min hjemtur med så mange stop så muligt (5 incl afgang og ankomst lufthavn), så flyvetur ikke bliver for lang og ens krop går til med væske og ømhed ved at sidde i samme stilling for længe.



  • #6   24. okt 2008 Husk, at være sikker på at flyselskabet også vil have dig med hjem igen.

    Der vil du jo være 30+0 Det sker der står folk der godt kan rejse ud men ikke hjem igen.....


  • #7   25. okt 2008 Sterling tager dig med indtil 4 uger før din termin, og hvis din læge skriver en seddel på hvor du er rask og frisk til at flyve, kan du flyve indtil 2 uger før termin smiley

    Jeg er 29 + 5 nu, og har rejst ca. hver 14 dag i hele min graviditet og har kun nydt det. Selv om Mallorca lige var en tand for varmt med en gravid mave. Ellers har det kun været dejligt.


  • #8   25. okt 2008 ok tak for det smiley

    hvor varmt var der på Mallorca? spørger lige fordi jeg intet aner og ville gerne have en ferie der ikke blev en pine for mig selvom jeg er en frossenpind der fryser hele tiden


Kommentér på:
At rejse.. maks uger??

Annonce