{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SP besøg inden fødsel :)
  • #1   11. jun 2012 Jeg følger lige med. Vidste slet ikke, at der kom en inden fødslen, faktisk smiley

• #2   11. jun 2012 Det er kun nogle der får tilbudt et før fødsels besøg, og nej jeg ville ikke bage kage, hun er o på arbejde, ikke hyggebesøg. smiley

• #4   11. jun 2012 Altså, de ser stedet, ligesom en SP altid gør. Hun går ikke rundt og laver kontrol, men en SP bemærker ALTID hvordan man bor.

Jeg bagte muffins til mit besøg, men hun takkede nej. Jeg tror oftest de takker nej til både spise og drikke, for at mødrene ikke skal føle at de skal efterleve nogle krav.

I sidder bare og snakker lidt om hvordan graviditeten er gået, hvad du har af forventninger og hvis der er nogle særlige ting smiley

• #5   11. jun 2012 Jeg havde besøg inden jeg fik Waldemar.
    Vil ikke kalde det "kontrol" besøg men nok mere sådan praktisk besøg , hvor du / I kan stille spørgsmål...
    Min SP spurgte om vi var klar til at modtage bebse på den positive måde, med værelset, pusleplads, seng, barnevogn osv... Følte bestemt ikke det var kontrol men en slags hjælpende hånd - hvis. Man var i tvivl om noget.

Havde ikke bagt kage men stillet frugt, vand og kaffe frem...

Held og lykke med dit besøg smiley

• #6   11. jun 2012 Vi bir i to etager, og hun var kun nedenunder hvor vires køkken er..
    Der sad vi og drak the, også havde jeg stillet en skål med oliventapanade og en med soltørredetomater frem, også lidt hjemmebagt flute og Læsø kiks..
    Det spiste hun af..
    Hun var her vel i 30-40 min og snakkede om min graviditet og om jeg ville have noget psykologhjælp før og efter fødslen..
    Hun var slet ikke ovenpå, og bad heller ikke om at blive vist rundt..

• #7   12. jun 2012 vorese sp ringede først halvanden uge efter jeg havde født og kom 4 dage efter det dvs. hele 2 uger fra jeg fødte og til hun så bette manden ..

• #8   12. jun 2012 jeg er selv ungmor, og derfor undrede det mig at vi først hørte fra hende 14 dage efter, havde jeg været uegnet til rollen som mor, havde jeg jo kunne have forvoldt ham en masse "Skade" ..

Nu hører vi dog heldigvis int

• #9   12. jun 2012 * Intet negativt men derimod en masse ros på vegne af loui, men der er så heller ikke noget at sætte en finger på smiley ..
    tilforskel for naboen som er under streng overvågning ..

• #10   12. jun 2012 Det undre mig lidt at alle kommuner ikke gør det må jeg nok sige .. Ej hvor dejligt, ja mon ikke det også forløber sådanne med bette pigen når hun kommer smiley

• #11   12. jun 2012 Det er jo et tilbud, alle kan bede om.

Min JM spurgte om jeg ville være interesseret i et besøg før fødslen, og det takkede jeg ja til, så hun ringede til min kommune, og derefter ringede min SP til mig.
    Vi aftalte at hun kom en måned før terminen.
    For mig handlede det om at jeg dels var lidt "udsat" som ung mor, alene, og da jeg tidligere har været på antidepressiver, og samtidig ville jeg rigtig gerne møde SP først, så det ikke var en fremmed som skulle ind i mit hjem, kort efter fødslen.
    Det var ikke for at lave kontrol eller så tvivl om min evne tl at være mor.

Og mor til Loui, jeg synes godt nok det er for dårligt af din kommune, at du først fik besøg SÅ sent!

Jeg blev udskrevet torsdag, og fredag morgen ringede en SP til mig. Jeg havde dog ikke tid da jeg havde planer, og skulle til PKU på hospitalet, men vi aftalte at hun kom hjem til mig om mandagen, da min søn var 6 dage.
    I øvrigt ringede hun til mig fredag morgen (altså da han var 1½ uge) og spurgte om alt gik fint, eller om jeg havde brug for et besøg inden weekenden. Det var der ikke behov for, men jeg syntes det var et rigtig godt tilbud, og virkelig dejligt at de tog hånd om de nybagte mødre.

• #12   12. jun 2012 mor til vito - Det er det også jeg måtte selv ringe ind og gøre opmærksom på det manglende besøg, hvilket undrede mig da jeg netop er meget ung mor (Fylder 19) men på sygehuset fik vi heller ikke nogen opmærksomhed fra personalet så det kom ikke bag på mig ..

jeg fik intet afvide om dette tilbud af JM smiley

• #13   12. jun 2012 Mor til Loui,
    det er da dårlig service. Godt at du har klaret dig uden.

Unge mødre er jo ikke dårlige mødre, men de KAN have behov for mere støtte, og have svært ved at finde moderrollen. og derfor er det jo vildt vigtigt at der bakkes op om dem, og at der er støtte.

På hospitalet stod der i mine papirer at jeg var enlig mor, og ung, og jeg var sådan set indlagt på særlige vilkår, så jeg måtte blive så længe jeg ville.
    Det hele kom dog naturligt, så jeg tog hjem efter to dage - men det var virkelig rart at have muligheden, og jeg følte at der var plads til mig, og HVIS det havde været svært, havde det været i orden!..

• #14   12. jun 2012 nu kom det hele heldigvis også naturligt til mig, og jeg havde opbakning fra specielt min mor mht hvis jeg var i tvilv med noget men der stod i min journal at SP skulle komme og hjælpe med at få amining igang med amme brikker (da han tyggede på brystvorten *av av*) og hendes manglende besøg resulterede i at han nu er flaske barn .. på sygehuset blev vi kun tilset hvis jeg hev i snoren ..

• #15   12. jun 2012 Hvad står SP for?
    Og hvad går det ud på?

Har ikke lige hørt om dette fra min jordemoder.

• #16   12. jun 2012 Altså vi fik at vide til fødselsforberedelse, at man selv skulle kontakte en sundhedsplejerske, når man kom hjem fra sygehus/patienthotellet. Så jeg tror altså ikke, at det er noget alle bliver tilbudt..

• #17   12. jun 2012 Altså jeg var 17 da jeg fødte, og her kom hun først 7 dage efter han var født. De havde ikke lige registreret at vi var flyttet..
    Men det var heldigvis i orden alt sammen. smiley

• #18   12. jun 2012 I Aalborg bliver man tilbudt fødselsforberedelse, når man er under 23 - det har jeg været til. Men de har ikke nævnt noget om sundhedsplejerske, andet end at hun kommer efter fødslen smiley

• #19   12. jun 2012 Nadine det får vi i morgen. Vi har selv valgt at sige ja til det. Formålet for os er at bedst mulig forberede MIkkel på der kommer en lillebror som han skal dele mig med. Og får at snakke med hende om HVIS nu Mikkel skulle blive meget jaloux hvordan kommer vi bedst ud af situationen. smiley

• #20   12. jun 2012 Jeg går oss lige været til fødselsforberedelse i Aalborg, jeg er 23. Jeg fik ikke noget at vide om dette besøg.

• #21   13. jun 2012 Min jordemor spurgte om det var noget vi ville , og så takkede vi ja, for alle de gode råd og indput jeg kan få inden bettemanden lommer er bare guld smiley

• #22   13. jun 2012 nemlig nadine smiley det er super

Kommentér på:
SP besøg inden fødsel :)

Annonce