{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

At fortælle om "storken" {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har for længe siden fortalt kærestens dreng på 4, at han skal være storebror. Det glæder han sig rigtig meget til og er meget interesseret i baby i maven. Han stiller selvfølgelig også en masse spørgsmål og nogle af dem skal man da lige overveje svaret på. Som fx hvordan kom baby ind i maven? hvordan kommer den ud? hvor kommer den ud? skal lægen tage den ud med hænderne? ect.

Prøver på bedste vis, at forklare ham det så det både er forståeligt og uden at skræmme livet af ham. Det bliver pakket lidt ind, dog ikke helt på "storke" niveau'et:-)

Hvordan klarede i andre de mange spørgsmål?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At fortælle om "storken"
  • #1   25. jul 2012 Min søn er endnu ikke stor nok til den slags spørgsmål, men jeg regner med at svare ærligt og uden for mange forvirrende detaljer.

"mor og far havde sex, og fars sæd kom ind i mor og lavede dig. Så voksede du dig stoooor og kom ud af tissekonen". Noget i den stil.

Min venindes unger på 3 og 4 fortæller lystigt om hvordan de kom ud. den store kom "ud af mors tissekone" og den lille kom "ud af mors mave". De har ikke fået for mange detaljer, for det skal jo kunne forståes, men der er heller ikke blevet løjet.
    Forleden da jeg var der, "fødte" den yngste en blå bamse smiley hehe. Og lagde den efterfølgende i en dukke-autostol og gik sin vej smiley

• #2   25. jul 2012 Jeg lyver skam ikke, men undlader at fortælle for meget detaljer. Han har en meget livlig fantasi og kan nemt vende ting han ikke helt forstår til noget negativt.

Vi har sagt at far har puttet baby ind i maven fordi han elsker mig så meget.

Vi har ikke snakket om sex da jeg ikke synes han har behov for kendskab til det nu.

• #3   25. jul 2012 Jamen Lui er 3 år og han har spurgt om de samme ting.
    Hvordan kommer baby ind i maven? Der svarer vi bare at mor og far har lavet babyen sammen fordi vi er kærester og den skulle bo i en hule i mors mave til den var stor nok til at komme ud. Det svar har han syntes var fint og ikke spurgt yderligere ind til det.
    Til hvordan den kommer ud har vi sagt at den kommer ud af min tissekone. Sådan er det jo og børn ved jo godt der er tissemænd og tissekoner så det synes jeg er fint at fortælle ligeud af posen.
    Lui synes det er sjovt at høre om at vi også har lavet ham sammen og at han kom ud af min tissekone og fik mælk af mine bryster.

• #4   26. jul 2012 Der er forskellige bøger som kan hjælpe med at forklare disse ting på børne plan smiley

Min veninde har anbefalet denne:
    http://www.cover.dk/cover-kids/artikler/mor-er-gravid-hvad-skal-der-s%C3%A5-ske#row-1

• #5   26. jul 2012 Har tænkt på, at gå på biblioteket og se om de har nogle gode bøger, med tegninger der viser lidt om hvad der sker.

Han har også spurgt hvordan baby får luft og mad. Og synes det ville være rart med nogle illustrationer at forklare ud fra:-)

• Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #6   27. jul 2012 Der findes en bog der hedder "Hvordan mor?"
    Den beskriver det hele - meget børnevenligt, men også ærligt smiley
    Jeg var selv 2 år og 10 måneder da min lillebror kom til verden og jeg havde forstået sagen ud fra denne bog - både det med æg, sædcelle, sex osv.

Det er ikke vildt beskrevet - blot sådan lige fortalt med fine tegninger der ikke viser for meget.

Bogen beskriver endda også at det ikke er alle børn og deres mødre/fædre der synes børn skal vide det.

Kommentér på:
At fortælle om "storken"

Annonce