1.020 visninger
|
Oprettet:
At fortælle om "storken" {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har for længe siden fortalt kærestens dreng på 4, at han skal være storebror. Det glæder han sig rigtig meget til og er meget interesseret i baby i maven. Han stiller selvfølgelig også en masse spørgsmål og nogle af dem skal man da lige overveje svaret på. Som fx hvordan kom baby ind i maven? hvordan kommer den ud? hvor kommer den ud? skal lægen tage den ud med hænderne? ect.
Prøver på bedste vis, at forklare ham det så det både er forståeligt og uden at skræmme livet af ham. Det bliver pakket lidt ind, dog ikke helt på "storke" niveau'et:-)
Hvordan klarede i andre de mange spørgsmål?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
"mor og far havde sex, og fars sæd kom ind i mor og lavede dig. Så voksede du dig stoooor og kom ud af tissekonen". Noget i den stil.
Min venindes unger på 3 og 4 fortæller lystigt om hvordan de kom ud. den store kom "ud af mors tissekone" og den lille kom "ud af mors mave". De har ikke fået for mange detaljer, for det skal jo kunne forståes, men der er heller ikke blevet løjet.
Forleden da jeg var der, "fødte" den yngste en blå bamse
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
Vi har sagt at far har puttet baby ind i maven fordi han elsker mig så meget.
Vi har ikke snakket om sex da jeg ikke synes han har behov for kendskab til det nu.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Hvordan kommer baby ind i maven? Der svarer vi bare at mor og far har lavet babyen sammen fordi vi er kærester og den skulle bo i en hule i mors mave til den var stor nok til at komme ud. Det svar har han syntes var fint og ikke spurgt yderligere ind til det.
Til hvordan den kommer ud har vi sagt at den kommer ud af min tissekone. Sådan er det jo og børn ved jo godt der er tissemænd og tissekoner så det synes jeg er fint at fortælle ligeud af posen.
Lui synes det er sjovt at høre om at vi også har lavet ham sammen og at han kom ud af min tissekone og fik mælk af mine bryster.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
Min veninde har anbefalet denne:
http://www.cover.dk/cover-kids/artikler/mor-er-gravid-hvad-skal-der-s%C3%A5-ske#row-1
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
Han har også spurgt hvordan baby får luft og mad. Og synes det ville være rart med nogle illustrationer at forklare ud fra:-)
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Den beskriver det hele - meget børnevenligt, men også ærligt
Jeg var selv 2 år og 10 måneder da min lillebror kom til verden og jeg havde forstået sagen ud fra denne bog - både det med æg, sædcelle, sex osv.
Det er ikke vildt beskrevet - blot sådan lige fortalt med fine tegninger der ikke viser for meget.
Bogen beskriver endda også at det ikke er alle børn og deres mødre/fædre der synes børn skal vide det.
At fortælle om "storken"