Plukveer {{forumTopicSubject}}
Jeg arbejder i hjemmeplejen med en del fysisk arbejde og jeg arbejder lidt over fuldtid timemæssigt.
Jeg har haft lidt plukveer nu og da i løbet af de sidste uger (er 23+1) i dag, men den sidste uge har jeg haft dem mange gange dagligt og det gør virkelig ondt når de kommer. Hvis jeg fx går når de kommer, bøjer jeg sådan helt sammen og skærer ansigt af smerten, det kan mest beskrives som jag ala dengang jeg havde blindtarmsbetændelse (dog gør det ikke lige så ondt, så havde jeg taget på hospitalet med det samme, den smerte er forfærdelig).
Men de kommer også fx når jeg sover eller bare sidder i sofaen.
Tør næsten ikke ringe til lægen imorgen, for er bange for at blive sygemeldt. Ja ved godt at babys og min egen sundhed er vigtigst, men økonomien skal også fungere.
Hvor meget skal der til før at lægen sygemelder én? For hvis han vil sygemelde mig, vil jeg ikke sige ham imod, for tænk nu hvis jeg mistede min datter grundet en for tidlig fødsel, så ville jeg da hade mig selv for evigt hvis jeg ikke havde fulgt lægens anvisning.
Som jeg skrev i en anden tråd har jeg også kronisk blærebetændelse. Dvs. at selv når jeg er i behandling/lige har været det, har jeg blærebetændelse alligevel. Det er bare ikke altid i "udbrud" på samme stadie. Men har altid for mange hvide blodlegemer og bakterier i urinen, har altid lidt blod i urinen.
Nå ja, for at gøre situationen bedre har jeg også blødt under hele graviditeten. Ikke sådan at det vælter ud, men når jeg har tisset er der nu og da (måske ca. en gang om ugen) lyserødt på papiret og i kummen.
Jeg må vel hellere ringe til lægen og sige at jeg helst ikke vil sygemeldes hvis det kan undgåes? "Desværre" cykler jeg hver dag rigtig mange km på mit job, og rengøringer, forflytninger af tunge mennesker osv er jo en del af det, så ved godt selv at det ik lige ser så lyst ud
Hvad med økonomien, vil jeg være berettiget til barselsdagpenge hvis jeg bliver sygemeldt grundet graviditet? Det synes jeg at jeg kan læse på www.borger.dk , men de skriver så meget og så er virkeligheden måske en helt anden. Kan umuligt holde ud at komme på kontanthjælp eller lignende
Hjælp kloge mødre
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Mht. økonomien, så tror jeg altså, at du får det samme udbetalt hvad enten du arbejder eller er sygemeldt? Jeg er ikke sikker, men jeg blev sygemeldt i marts (var i lønnet praktik) , og min indkomst blev ik ændret af at jeg kom på sygedagpenge. Ved dog ik om det er anderledes, hvis man får mere i løn end jeg gjorde?
Mht. barsel, så er du berettiget til barselsdagpenge, hvis du går sygemeldt op til termin..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
jun 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 139
Så ja jeg må vel hellere ringe. Har bare virkelig ikke lyst til at blive sygemeldt, det vil da blive forfærdelig kedeligt at gå hjemme. Men jeg er jo også nervøs for baby og vil for alt i verden ikke risikere noget for hende.
ØV hvor er det træls, dumme plukveer gå væk!
jun 2012
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 140
Jeg blev indlagt på flensborg sygehus i 9 dage, da min livmoderhals kun var 1,5 cm og har været hjemme en uge hvor jeg kun har gået små stille ture med hundene, tømt opvaskemaskine osv og nu er jeg igen røget fra 2,7 cm ned til 1,8, så ville se om du ikke ku blive sygemeldt fra job, det er alt for hårdt og det koster ikke kommunen noget som du er ansat ved....
feb 2012
jun 2012
Så nu har jeg intet valg. Den var nemlig også lidt kort af hvor langt jeg var henne og den reagerede lidt for meget på når de pillede og gjorde ved
Så nu skal jeg også bare slappe af. Jeg tog lige 4,5 timer på arbejde i dag som var planlagt, så jeg lige kunne sige farvel til kolleger osv, men så må jeg slappe af.
Synes bare det er længe at skulle gå hjemme, bliver hurtig en kedelig hverdag, alle er jo på job hele dagen, suk. Men det vigtigste er jo Liljas sikkerhed
okt 2008
jun 2012
men tror jeg har det som dig pernille, jeg ville sgu hellere lade være. mange VIL gerne sygemeldes virker det som, så de bare kan gå hjemme, men jeg duer ik til ik at lave noget
okt 2008
Kender det ALTFOR godt, jeg blev virkelig ked af den sygemelding, men det var nødvendigt fo mig og for at holde på Clara, så det måtte være sådan.
feb 2012
Jeg synes os det er længe at bare sku ligge her, men jeg bruger så spillesider på nettet meget, en god bog og tv, bliver nød til at se "alvor" i dette...
Men jeg var til læge mandag hvor min livmoderhals kun var 1,8 var så til kontrol i dag efter 3-4 dage fast på sofaen og intet andet end gang til toilet osv og i dag var den oppe på 2,5 så det kan betale sig at slappe af...
jun 2012
Alice: Uh ja indlæggelse vil jeg bestemt også undgå, men hundene skal passes, og de er heldigvis små og hiver ikke så meget i mig. Jeg kan gå 7 min og så kommer jeg til et skønt område hvor de kan slippes løs og løbe rundt og lege og brænde energi af, så det er ikke fysisk hårdt for mig
Hihi spillesider og bøger lyder også hyggeligt. Tror også jeg vil gå i gang med et kæmpe puslespil.
God bedring til dig også, håber at resten af din graviditet går godt
Tak Pernille, det er træls at skulle gå hjemme når man ik kan sidde stille. Men ja, babyerne kommer jo selvfølgelig i første række!
okt 2008
jun 2012
okt 2008
Plukveer