{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.614 visninger | Oprettet:

Plukveer {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder i hjemmeplejen med en del fysisk arbejde og jeg arbejder lidt over fuldtid timemæssigt.

Jeg har haft lidt plukveer nu og da i løbet af de sidste uger (er 23+1) i dag, men den sidste uge har jeg haft dem mange gange dagligt og det gør virkelig ondt når de kommer. Hvis jeg fx går når de kommer, bøjer jeg sådan helt sammen og skærer ansigt af smerten, det kan mest beskrives som jag ala dengang jeg havde blindtarmsbetændelse (dog gør det ikke lige så ondt, så havde jeg taget på hospitalet med det samme, den smerte er forfærdelig).

Men de kommer også fx når jeg sover eller bare sidder i sofaen.

Tør næsten ikke ringe til lægen imorgen, for er bange for at blive sygemeldt. Ja ved godt at babys og min egen sundhed er vigtigst, men økonomien skal også fungere.

Hvor meget skal der til før at lægen sygemelder én? For hvis han vil sygemelde mig, vil jeg ikke sige ham imod, for tænk nu hvis jeg mistede min datter grundet en for tidlig fødsel, så ville jeg da hade mig selv for evigt hvis jeg ikke havde fulgt lægens anvisning.

Som jeg skrev i en anden tråd har jeg også kronisk blærebetændelse. Dvs. at selv når jeg er i behandling/lige har været det, har jeg blærebetændelse alligevel. Det er bare ikke altid i "udbrud" på samme stadie. Men har altid for mange hvide blodlegemer og bakterier i urinen, har altid lidt blod i urinen.

Nå ja, for at gøre situationen bedre har jeg også blødt under hele graviditeten. Ikke sådan at det vælter ud, men når jeg har tisset er der nu og da (måske ca. en gang om ugen) lyserødt på papiret og i kummen.

Jeg må vel hellere ringe til lægen og sige at jeg helst ikke vil sygemeldes hvis det kan undgåes? "Desværre" cykler jeg hver dag rigtig mange km på mit job, og rengøringer, forflytninger af tunge mennesker osv er jo en del af det, så ved godt selv at det ik lige ser så lyst ud smiley

Hvad med økonomien, vil jeg være berettiget til barselsdagpenge hvis jeg bliver sygemeldt grundet graviditet? Det synes jeg at jeg kan læse på www.borger.dk , men de skriver så meget og så er virkeligheden måske en helt anden. Kan umuligt holde ud at komme på kontanthjælp eller lignende smiley

Hjælp kloge mødre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plukveer
  • #1   9. aug 2012 Æv hvor er det træls for dig smiley Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget, men jeg vil helt klart råde dig til at følge lægens anvisning!

    Mht. økonomien, så tror jeg altså, at du får det samme udbetalt hvad enten du arbejder eller er sygemeldt? Jeg er ikke sikker, men jeg blev sygemeldt i marts (var i lønnet praktik) , og min indkomst blev ik ændret af at jeg kom på sygedagpenge. Ved dog ik om det er anderledes, hvis man får mere i løn end jeg gjorde?

    Mht. barsel, så er du berettiget til barselsdagpenge, hvis du går sygemeldt op til termin..


  • #2   9. aug 2012 Plukveer må IKKE gøre ondt!!! Jeg blev sygemeldt i uge 27 ca pga smertefulde plukveer og min læge og JM frygtede jeg skulle gå i fødsel. Så ring for Guds skyld til din læge og bliv sygemeldt, du får jo stadig din løn når du er sygemeldt.

  • #3   9. aug 2012 Som Pernille skriver, plukveer må ikke gøre ondt så se at få ringet. Mht økonomien så vil jeg bestemt mene du får det samme i sygedagpenge som du får i løn uden at være 100 % sikker. Jeg er selv sygemeldt pga voldsomt mange plukveer og jeg får det samme. Ved ikke om det har noget at gøre med ens fagforening men jeg er medlem af 3f. Men sygedagpenge kommer jo fra kommunen.

  • #4   9. aug 2012 Når du bliver sygemeldt på grund af din graviditet så får du det samme i sygedagpenge som du får i løn. Sådan var det ihvertfald da jeg blev sygemeldt for 3 år siden

  • #5   9. aug 2012 Jeg har også haft mange i dag/nat. På trods af en 14 timers arbejdsdag igår lykkes det mig kun at sove 2 timer og et kvarter i nat pga. dem. Og i dag har jeg igen gået og bøjet sammen smiley

    Så ja jeg må vel hellere ringe. Har bare virkelig ikke lyst til at blive sygemeldt, det vil da blive forfærdelig kedeligt at gå hjemme. Men jeg er jo også nervøs for baby og vil for alt i verden ikke risikere noget for hende.

    ØV hvor er det træls, dumme plukveer gå væk!


  • #6   9. aug 2012 Er ved akutmodtagelsen nu, jeg blev mærket indvendig og hun synes måske livmoderhalsen var lidt kort, så nu venter jeg på scanning.

  • #7   9. aug 2012 Nu er jeg selv ansat som hjemmehjælper, jeg er 31+4 i dag og har været sygemeldt siden uge 26... Jeg døjer også med problemer med min livmoderhals der er for kort, så har du ikke en god læge der evt kan give dig en sygemelding og så hjem med dig og slappe af og holde dig fuldstændig i ro????

    Jeg blev indlagt på flensborg sygehus i 9 dage, da min livmoderhals kun var 1,5 cm og har været hjemme en uge hvor jeg kun har gået små stille ture med hundene, tømt opvaskemaskine osv og nu er jeg igen røget fra 2,7 cm ned til 1,8, så ville se om du ikke ku blive sygemeldt fra job, det er alt for hårdt og det koster ikke kommunen noget som du er ansat ved....


  • #8   9. aug 2012 Kan så varmt anbefalde dig, heller blive sygemeldt nu og slap af derhjemme end at du risikere som mig med indlæggelse, det er altså bare ikk sjovt, når man ikk er længere i graviditeten...

  • #9   10. aug 2012 Alice: Scanningslægen igår sygemeldte mig også, eller skrev i min vandrejournal at min egen læge skulle sygemelde mig smiley
    Så nu har jeg intet valg. Den var nemlig også lidt kort af hvor langt jeg var henne og den reagerede lidt for meget på når de pillede og gjorde ved smiley

    Så nu skal jeg også bare slappe af. Jeg tog lige 4,5 timer på arbejde i dag som var planlagt, så jeg lige kunne sige farvel til kolleger osv, men så må jeg slappe af.

    Synes bare det er længe at skulle gå hjemme, bliver hurtig en kedelig hverdag, alle er jo på job hele dagen, suk. Men det vigtigste er jo Liljas sikkerhed smiley


  • #10   10. aug 2012 Jeg blev sygemeldt da jeg var 27-28 uger henne, og ja, det var rigtig lang tidmat gå hjemme. Jeg troede bare jeg skulle have en deltidssygemelding, men næh nej, jeg gik grædende hjem med en fuld sygemelding. Var slet ikke forbereder på det, og det tog lige to uger, men så kunne jeg også nyde det.

  • #11   10. aug 2012 jeg synes også det er træls, jeg kunne tjene meget mere ved at være på arbejde og så er der også lidt mere indhold i livet. men jeg må jo bare gå og tulle herhjemme og har jo hundene at gå op i, så de må bare komme ud på en masse (rolige) gåture osv. smiley så går det nok altsammen.

    men tror jeg har det som dig pernille, jeg ville sgu hellere lade være. mange VIL gerne sygemeldes virker det som, så de bare kan gå hjemme, men jeg duer ik til ik at lave noget smiley


  • #12   10. aug 2012 Du skulle da meget gerne få det samme i løn selvom du er sygemeldt?

    Kender det ALTFOR godt, jeg blev virkelig ked af den sygemelding, men det var nødvendigt fo mig og for at holde på Clara, så det måtte være sådan.


  • #13   10. aug 2012 Åhh planlæg ikke for meget du skal derhjemme da, jeg er dømt fast på sofaen og må, MÅ kun gå til toilet og i bad, intet andet... Jeg startede os med små ture med hundene, tømme opvaskemaskine, men det kostede indlæggelse, så pas på dig selv og slap af når du føler maven ikke helt vil som du vil...

    Jeg synes os det er længe at bare sku ligge her, men jeg bruger så spillesider på nettet meget, en god bog og tv, bliver nød til at se "alvor" i dette...

    Men jeg var til læge mandag hvor min livmoderhals kun var 1,8 var så til kontrol i dag efter 3-4 dage fast på sofaen og intet andet end gang til toilet osv og i dag var den oppe på 2,5 så det kan betale sig at slappe af...


  • #14   13. aug 2012 Jeg får desværre barselsdagpenge, ikke løn, så jeg går ned fra 160 i timen til 106, er det vist nok man får... smiley Så det kan bestemt mærkes. Men skidt, det er jo trods alt bare penge, og hvis lillepigens seng så må koste 3000 i stedet for 5000 overlever vi alle nok. smiley

    Alice: Uh ja indlæggelse vil jeg bestemt også undgå, men hundene skal passes, og de er heldigvis små og hiver ikke så meget i mig. Jeg kan gå 7 min og så kommer jeg til et skønt område hvor de kan slippes løs og løbe rundt og lege og brænde energi af, så det er ikke fysisk hårdt for mig smiley
    Hihi spillesider og bøger lyder også hyggeligt. Tror også jeg vil gå i gang med et kæmpe puslespil.

    God bedring til dig også, håber at resten af din graviditet går godt smiley

    Tak Pernille, det er træls at skulle gå hjemme når man ik kan sidde stille. Men ja, babyerne kommer jo selvfølgelig i første række!


  • #15   13. aug 2012 Men du er jo sygemeldt? Og ikke på barsel?

  • #16   13. aug 2012 Man får barselsdagpenge under sygdom hvis den er graviditets-grundet. Men det er samme beløb hvis det er sygedagpenge. Det hedder bare barselsdagpenge allerede fra nu smiley

  • #17   13. aug 2012 Nåårh ja..... Jeg fik bare stadig min løn, også fik min arbejdsgiver refusion.

Kommentér på:
Plukveer

Annonce