1.781 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Føler mig ikke lykkelig... Føler mig ikke lykkelig...

Hmm... Kunne ikke lige finde en bedre overskrift...

Har lige brug for at lette mit hjerte og håber ikke at i dømmer mig for hårdt..

Jeg har gennem de sidste par år fulgt en del FB venner i gennem deres graviditeter, læst alle de smukke status beskeder hvor de beskriver hvor meget de glæder sig til at baby kommer, hvor skønt det er at mærke liv og hvilket sus af glæde de giver når de mærker baby sparke osv.
Og havde en forventning om at jeg ville have det på samme måde når jeg engang blev gravid.

Men jeg har det bare slet slet ikke sådan smiley
Nu er min graviditet på igen måde planlagt, kommer til at stå alene med baby og er i tvivl om hvor meget faderen overhovedet kommer til at være en del af hendes liv.

Men alligevel havde jeg en masse forventninger til hvordan jeg ville have det under min graviditet, og sidder faktisk på en måde og føler mig som et grimt menneske.

Jeg har de sidste par uger mærket liv flere gange om dagen, men kan ikke huske at jeg en eneste gang har sat med et stort lykkeligt smil på læben når jeg mærker hende, sidder mere med en "Nå, nu sparker hun igen" følelse.

Synes heller ikke at jeg glæder mig til at hun kommer, sidder mere med frygten for hvordan det bliver, kan jeg nu klare opgaven, og en stor frygt for om jeg overhovedet kommer til at elske hende smiley

Ved ikke om det er fordi at de følelser jeg burde have drukner i alt det praktiske, laver snart ikke andet end at kigge efter anden bolig, lede efter gode tilbud på ting til hende, og prøve på at få styr på hvad jeg mere mangler at købe - og hvordan jeg skal få råd til de sidste ting osv.

Havde lidt håbet på at mine følelser for hende ville blive kickstartet da jeg stod og pakkede babytøj, men heller ikke der kom den lykkelige følelse frem. Altså synes da at det var hyggeligt, og at tøjet var noget så sødt, men så heller ikke mere end det.

Hvad pokker er det galt med mig? smiley
Er der andre der har prøvet at have det på samme måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føler mig ikke lykkelig...
  • #2   26. aug 2012 Tania, det kunne godt være at jeg skulle snakke med min jordemoder om det i morgen, er bare bange for at blive stemplet som et skidt menneske smiley

Nej faderen er pt slet ikke inde i billedet.

• #4   26. aug 2012 Sådan som du beskriver det, sådan har jeg det også. Her er det bare nummer 3 og han var ikke planlagt da jeg havde kendt min kæreste i 2 mdr, jeg sagde til ham at nu skulle han ikke skride for så ville jeg ikke have barnet, da jeg ikke ville have 3 børn alene og ingen at dele det med. Jeg nåede lige at gå ind i uge 16 da han så kom og sagde at vi ses i statsforvaltningen. Siden har jeg set ham 3 gange og han har ikke været med til andet end 12 ugers scanning. Nu går jeg bare og føler mig som et hylster hvor han ringer 1 gang hver 14 dag og han har stadig en forventning om at han skal med til fødsel og han skulle have barnet hver anden weekend lige når det er født. Men jeg ved ikke hvor meget han gider alligevel for han har overhovedet ikke vist den store interesse endnu. Jeg har fået en familiekonsulent som kommer 1 gang i ugen og snakker med mig og søger for hjælp til mig med have og rengøring og tager en føling på hvordan jeg har det og er under obs for fødseldepression.

• #5   26. aug 2012 Jeg kan godt nikke genkende til det du skriver. Jeg havde også en forventning om at min graviditet skulle være det rene idyl, men fandt også hurtigt ud af at det der med at være gravid, det er bare ikk mig. Min svigerinde syntes det er FANTASTISK, det kan jeg slet ikke sætte mig op til. Der behøver ikk være noget galt, men som de andre skriver, så snak med JM om dine følelser og bekymringer herom.

• #6   26. aug 2012 har haft det på samme måde som dig... Jeg fik hjælp af familie center på OUH... Jeg var ærlig omkring det og fortalt det til min læge og JM og så blev jeg henvis der hen til.

Jeg fik psykolog(staves??) JM hver 14. dag og var til scaning 1 gang om mdr. Alt sammen for at hjælpe mig til at få et godt forhold til barnet og mig selv.
    Det var guld værd for mig...
    Så mit råd er at snakmed din JM eller læge og få hjælp, den findes og du mister IKKE dit barn pga det.

Skriv PB hvis du vil vide mere om hvordan jeg havde det og hvorfor....

• #7   26. aug 2012 Mange tak for jeres svar smiley

Er på vej ud af døren nu, men skal nok lige svare når jeg engang kommer hjem igen smiley

• #8   26. aug 2012 Du skal slet ikke føle dig som et dårligt menneske. Nogle dage har jeg også lyst til St stikke halen mellem benene og droppe det hele! Mange får det til at virke rosenrødt at være gravid - men tænk lige på, at det jo også er de positive ting, de opdaterer om? smiley du ser jo ingen status hvor der står "fuck, jeg gider ik være gravid alligevel", selvom faktum er, at langt de fleste gravide oplever heftige humørsvingninger grundet hormoner, og derfor ik synes, at det hele er fedt og dejligt dagen lang.

Når det så er sagt, så synes jeg bestemt, at du skal lufte dine tanker for lægen eller din jordemoder. Ingen dømmer dig, de er der for at hjælpe dig! smiley

• #9   26. aug 2012 tror det er helt normalt at ha spekulationer under graviditeten om opgaven nu er for stor til en sådan havde jeg det også.. og jeg fik altså ikke en fødsels dep.

jeg bekymrede mig også utrolig meget og frygtede også jeg ikke ville kunne klare opgaven men det gik, jeg blev også sådan rigtig glad for den bette da hun lå på maven, men tror også det er fordi det stadig er svært at sætte sig ind i at man bære et barn i maven smiley

• #10   26. aug 2012 Igen mange tak for jeres svar, er glad for at høre at jeg ikke er helt unormal smiley

Hvad jeg glemte at skrive i mit start indlæg er at jeg i forvejen er under "opsyn" - eller hvad pokker man nu skal kalde det - af kommunen, da jeg for nogle år siden fik diagnosen blandet personligheds forstyrrelse, med Borderline og Depressiv et eller andet.
    Min diagnose gør så åbenbart at kommunen har pligt til at følge mig gennem min graviditet for at være sikker på at baby og jeg får den rette start, og for at være klar med hjælp hvis jeg skulle få brug for det.
    Dog skal det lige siges at jeg ikke har mærket noget til mine sygdomme de sidste par år, jeg har et normalt liv lige som mange andre osv smiley

Nå men det jeg kom fra var vist at jeg allerede nu er under "opsyn" og det gør mig mere bange for at fortælle enten læge eller JM om mine følelser, eller mangel på samme.
    Er virkelig bange for at de på forhånd stempler mig som en dårlig mor, ved ikke om det giver mening?

• #11   26. aug 2012 Jeg havde det også som dig i min første graviditet. Jeg tudbrølede da jeg så stregerne og panikkede da kæresten blev ellevild. Da jeg var 16 uger henne gik vi osse fra hinanden og så påstod han pludselig at barnet ikke var hans og at jeg havde været utro hvilket ikke hjalp på at knytte mig til baby... Mit endte dog godt en måned før termin kontaktede barnets far mig igen og vi fandt en løsning på det hele og han undskyldte og vi har været sammen siden. Da han kom tilbage og vi fik en 3d scanning af baby dagen efter termin slog det klik for hvor var det en stor oplevelse for mig at ku sætte ansigt på den lille. Jeg følte ligepludselig at det var det hele værd da jeg så det lille ansigt og da jeg så fødte tudede jeg for kunne slet ikk forstå hvordan jeg ku ha fortjent så perfekt en lille dreng og jeg følte lige med det samme at han bar var en del af mig. Jeg elsker ham overalt på jorden og ka slet ikk forstå den dag idag hvorfor jeg var så rej for at knytte mig til ham.
    Er sikker på du osse nok ska få din happy ending og jeg er ikk i tvivl om du nok skal blive en super god mor. Du ska bar give dig tid og tage imod den hjælp jm ka gi dig og lige pludselig gir det hele mening. Du ikk mærkelig og ingen ser forkert på dig for der er mange der har det på samme måde og det ska nok gå i sidste ende

• #12   27. aug 2012 Du skal ikke føle dig, som en skidt mor på nogen måder!
    min graviditet startede bare så træls!
    Jeg og min kæreste skulle hjem og fortælle den dejlige nyhed (hun var ikke planlagt)
    Men hvad der skulle være en dejlig nyhed, blev til en træls dag og starten på en skidt graviditet for mig. jeg siger dig at vi skulle ikke have baby nu fik vi at vide og abort var en mulighed. Og det var faktisk ikke ret sjovt (havde stor respekt for min svgiermor) jeg tuede brølede! Og resten af han familie på begge sider bor i samme by ihvertfald tæt på hinanden og de er af den gamle slag, og man gør ikke ting uden en uddannelse og uden tingene er planlagt! Nåå ! Jeg blev flov, jeg blev rigtig flov om at snakke om barnet i maven og om planlægning! Og det simpelhent fordi det blev pustet helt op, så istedet for, at se glæden tog de det negative og gjorde faktisk ikke særligt behageligt for mig. jeg hverken at hun sparkede i maven eller at snakke om det. Men da jeg fødte hende, blev alt bare forvandlet! det var, som om jeg havde sået et frø og nu kunne jeg se at de lille frø, havde vokset sig til den skønneste rose!

Mit råd. Lad være med, at tænke jamen hvorfor har jeg ikke den følelse?
    Gør jeg noget forkert forhold til andre?
    Prøv at fjerne fokus fra de ting du mener man skal når man er gravid!
    ikke gøre graviditen til eksame, som du skal opfylde en masse krav til!

Hvil i dig selv, og få lidt ro smiley

og stort tillykkke med, at du skal være mor :d

Kommentér på:
Føler mig ikke lykkelig...

Annonce