{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Råmælk? Er det så sikkert at man kan amme? {{forumTopicSubject}}

Jaa, de sidste bare uger, er der begyndt at komme råmælk ud af brysterne..
Vi havde været lidt usikker på om jeg overhovedet kunne amme, da jeg har haft piercing i det ene bryst, men det er faktisk den hvor piercingen har været hvor er kommer mest råmælk ud.. synes der kommer meget mere i den, ene i den anden..

Men når er kommer råmælk er det så 100% sikkert man kan amme?
Eller vil tiden vis det, når jeg har født?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råmælk? Er det så sikkert at man kan amme?
  • #1   27. aug 2012 Hej kate smiley

jeg tro' det er meget individuelt om man kan amme eller ej, men det lyder da ikke helt negativt smiley snak med Jordmodern om det smiley

• #2   27. aug 2012 Skal jeg også men først om 2 uger.. smiley

• #3   27. aug 2012 Nej, det er ikke sikkert du kan amme.. Det kommer jo oss an på baby.. Du producerer mælk, men der kan være meget der spiller ind for at amning ikke lykkedes.. Bl.a. kan der være for lidt næring i mælken, barnet kan ikke tage ordentlig fat, barnet vil ikke, du synes måske ikke det er så behageligt som du troede, en evt fødselsdep. osv.. Der er rigtig rigtig meget der kan spolere amningen.. Dem jeg kender der har haft en piercing i brystet har haft fint med mælk, og dem der ikk har haft andre problemer i forb med amning har da oss ammet deres børn.. smiley

• #4   27. aug 2012 Jeg er piercet i begge bryster, og ammede fint på trods af det.
    Dog havde jeg for meget, og måtte med tiden stoppe.

Ammeproblemer skyldes sjældent problemer med mælkens næring, det er en skrøne. Oftest er det forkert teknik, fordi man er kommet forkert i gang, og ikke har fået nok hjælp i starten.

Insister på at blive på hospitalet, til amningen fungerer helt perfekt, så burde du være godt kørende smiley

• #5   27. aug 2012 Jeg har haft i begge og jeg ammer min pige

• #6   27. aug 2012 nej det er desværre ikk 100% sikkert bare fordi det kommer nu...

ved begge ine børn løb jeg i lang tid med råmælk i brysterne.... med min søn måtte jeg opgive efter 1½ måned fordi det aldrig uviklede sig til det mættende mælk så han blev aldrig mæt.... det samme gjaldt med min datter som jeg kun kunne amme i 14 dage...

• #7   27. aug 2012 acs nej det er ikke en skrøne som jeg skrev ovenover var det jo tilfældet for begge mine amninger der var ikk næring nok i så derfor blev ingen af dem mætte...

• #8   27. aug 2012 Diana,
    men det er meget sjældent derfor. Oftest er det fordi man aldrig er kommet ordentlgit i gang. 14 dage er også tidligt at stoppe, synes jeg, der kan man jo knap nå at få amningen op at køre smiley

• #9   27. aug 2012 acs jeg havde fra starten af her anden gang sagt at det ville få 14 dage for det er bestemt tid nok til at mælken skulle flade til og blive mættende.... havde jeg også snakket med min jm om... men fra første dag af gik det ed denne amining som det gjorde første gang..... så der var ikk noget og gøre og jeg gad heller ikk og sku ud i og kører psykisk ned denne gang pga det som jeg gjorde første gang frd jeg kæmpede i 1½ måned

• #10   27. aug 2012 Det er ikke lig med du kan amme desværre.. hos mig havde de på fg aldrig set en med så meget råmælk, og jeg havde bare ikke mælk nok efterfølgende og min pige kunne ikke finde ud af tage fat i brystet..

• #11   27. aug 2012 Diana,
    nogle gange driller det jo også abre for meget. Jeg valgte selv at stoppe helt efter 3 måneder.

Men rigtig ofte, er det fordi nybagte mødre ikke får nok hjælp og vejledning, og det er bare en stor skam synes jeg smiley

• #12   27. aug 2012 Okay.. smiley Tak for jeres svar.. smiley
    Så blev jeg da lidt klogere.. ;p

• #14   27. aug 2012 acs jeg er helt enig det er bestemt en stor skam at de ikk får nok hjælp i starten for sys bestemt man går glip af noget særligt.... jeg ville stadig ønske at det var gået bedre her..... ville ønske jeg ku ha ammet men ak nej det er åbenbart ikk liiie det min krop vil

• #15   31. aug 2012 Jeg tro du må se tiden an smiley

Jeg har selv et barn på MME! Og jeg vil sige, man skal ikke amme for enhver pris, der går jeg simpelhent ikke ind for "koste hvad koste vil" smiley

• #16   31. aug 2012 Diana,
    man kan jo ikke altid være herre over det smiley

her måtte jeg droppe amningen efter 3 mdr, simpelthen fordi jeg havde alt alt for meget mælk til at han kunne styre det, selvom jeg blokammede, blev min produktion bare ved med at stige.

Men havde jeg vidst dengang hvad jeg vidste nu, havde jeg helt sikkert ikke givet ham ko-baseret mme, men i stedet pumpet ud, eller sørget for at få MME på recept.

Men ak, sådan bliver man jo klogere smiley

Kommentér på:
Råmælk? Er det så sikkert at man kan amme?

Annonce