{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Sige det på job {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg er ansat som fast afløser det næste års tid.
Nu er jeg i 11 uge og har intet dagt på job endnu.
Har på en eller andne måde emget dårlig samvittighed overfor mig job?? smiley
Min læge har rådet mig til at skrive en mail omkring jeg er gravid til min chef. Da hun har hørt dårlige rygter om hvordan mit job tackler sådan noget.

Hva vil i opfordre mig til at gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sige det på job
  • #1   31. aug 2012 Jeg har haft et par sygedage i denne uge her. fordi jeg kaster op uafbrudt..
    jeg plejer aldrig at være syg med har haft omkring 10 sygedage siden jeg blev gravid..

• #2   31. aug 2012 Ingen anelse. men det har jeg smiley

Jeg er nød tila t få det sagt fordi der er nogle få derude der har fået det afvide. og er bange for det kommer til chefen inden smiley

• #3   31. aug 2012 Jeg står bar og tænker om det bedste er at sende dem en mail ??

Ja det er rigtigt træls. Jeg føler bar jeg skal have det sagt. ellers fyrer de mig hvis de får det afvide af omveje. Det kender jeg dem godt nok til

• #4   31. aug 2012 Jeg ser min gruppeleder meget ofte og det er hende jeg skal fortælle det.
    Jeg siger det direkte til hende på mandag.
    utroliogt jeg har så dårlig samvittighed over noget så skønt

• #5   31. aug 2012 Syntes du skal sige det hurtigst muligt.. Og det med en mail er en rigtig god ide smiley

Jeg har rigtig dårlige erfaringer med arbejdsgivere og graviditet, så jeg var utrolig glad for at jeg havde ALT på skrift da jeg blev fyret..

Men jeg håber rigtig meget at de tager det utrolig pænt på dit job smiley

• #6   31. aug 2012 dvs du mener bar jeg skal sende dem en mail?? Jeg har tænkt meget over det og så har jeg det jo på skrift. Er så bekymret for deres reaktion

• #7   31. aug 2012 Når du er så bekymret, ja så ville jeg klart gøre det på skrift.. smiley

• #8   31. aug 2012 Ville helt sikkert skrive til din chef. Så har du på skrift hvad der er blevet skrevet osv. Jo ikke sikkert der kommer nogen problem ( kunne man da håbe) men så er du på den sikre side.

• #9   31. aug 2012 Jeg ville gøre det mundtligt og på skrift.... det er altid bedst at have tingene på skrift

• #10   31. aug 2012 Jeg syntes ikke man kan skrive en mail om sådan noget. Syntes man skal sige det direkte. Det har jeg selv gjort begge gange..

Og jeg tænker lidt at det er vel kun hvis man er fastansat man kan bruge det til noget at have det på skrift. Hvis man "bare" er afløser kan man vel ikke rigtig gøre noget alligevel i tilfælde af man bliver fyret?

• #11   31. aug 2012 Tanja - Når hun har ansat som fast afløser, så bliver man jo uanset hvad fyret.. Og når man er gravid, ja så må man bare ikke blive fyret medmindre man som arbejdsgiver kan bevise at stillingen bliver nedlagt eller firmaet går konkurs smiley

• #12   31. aug 2012 Ja min ansættelse går et år frem.
    Så jeg går jo på barsel inden. Men indtil den ophører er jeg ikke uden job jo smiley
    Jeg har lig sendt en sød mail til hende om det.
    Og der står blandt andet at jeg havde svært ved at sige det. så derfor en af grundene til det kommer på skrift..

• #13   31. aug 2012 Majse - Okay, troede der var andre regler når man var afløser smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #14   31. aug 2012 Det er der ikke. Jeg ville skrive det til lederen. Jeg blev ansat da jeg var i 5. Måned, sagde det da jeg var 6 måneder henne.. Havde lidt dårlig samvittighed, men efter at have talt med en masse om det, er den væk smiley

Som jeg ser det ville jeg ikke være blevet ansat, hvis de vidste det. Talte endda med lederen i BH, som godt kunne forstå mig smiley Sådan er vilkårerne, for både medarbejdere og ledere...

• #15   31. aug 2012 Syntes du skal sige face to face, og selvfølgelig ligge ud at du nok skal blive der til barsel, evt. måned før, el. i værst tilfælde 2 månedere.
    Så har de nok tid til at finde den rette til at tage over dig. Så viser du også du respektere dem. Og nu da andre ved det derude, så skal det siges hurtigst muligt, ellers havde jeg nok også ventet til man begyndte at kunne se det, og så bare sige at du for nylig først har fundet ud af det. Bare "hvis" en fyring ville komme, så kommer du jo på kommunen for økonomisk støtte, og så hellere trække den så meget du kan.

Kommentér på:
Sige det på job

Annonce