{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Q-feber ? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ikke gravid og regner heller ikke med at blive det foreløblig.
Men læste herinde at man ikke må arbejde med kvæg når man er gravid pga. Q-feber.
Er det sandt ?
Og får man en lægeerklæring eller hvordan foregår det ? Hvad med løn og sådan ? Skal jeg så blive hjemme HELE graviditeten eller er der en periode hvor man er i risiko zonen ? Og skal min arbejdsgiver betale fuld løn selvom jeg er ''sygemeldt'' eller hvad man nu skal kalde det ? smiley

Hvis det er så får jeg da en meget lang og kedelig graviditet engang da jeg er ved at uddanne mig til landmand med ''speciale'' i kvæg. smiley

Det blev lidt langt, men blev lige lidt nysgerrig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Q-feber ?
  • #1   10. nov 2008 hmmm. godt spørgsmål. mon ikke netdoktor kan give svar på det?



  • #2   11. nov 2008 hmm ved jeg ikk lige om man må. vi har selv køer og har da gået ude i stalden og hjælpet med at give kalvene.

    men er det ikk bare at man ikk skal være i nerheden når de er i gang med at kælve. og man ikk skal drikke ubehandlet mælk..???


  • #3   11. nov 2008 (link fjernet)

    sakset lidt fra siden - men læs det hele selv:



    Q-feber kan fremkalde abort hos mennesker, også uden at den gravide selv bliver syg. Der er endnu ikke identificeret gravide i Danmark, der har aborteret pga. Q-feber, men enkelte gravide er sat i behandling, efter at have fået påvist akut infektion.

    Hos inficerede dyr er bakteriemængden størst i graviditetsvæv som efterbyrder og aborter. Det er vigtigt, at graviditetsmateriale bortskaffes på forsvarlig vis.


    Anbefalinger
    Myndighederne anbefaler derfor, at følgende personer ikke opholder sig i kvæg-, fåre-, eller gedebesætninger med abortproblemer, hvor en infektiøs årsag mistænkes:

    • Gravide
    • Personer med svækket immunsystem og/eller kroniske hjertesygdomme, især i form af hjerteklapsygdomme


  • #4   11. nov 2008 Bonnie*A* A

    Dvs. at jeg ikke skal gå hjemme hele graviditeten hvis der ikke er mistanke om Q-feber på kvæg farme ?


  • #5   11. nov 2008 ja sådan vil jeg også læse det, men til gengæld ville jeg gå til min læge med min bekymring og så håbe på en sygemelding......... eller måske håbe på at min arbejdsgiver kunne anvise andet arbejde under graviditeten.

  • #6   13. nov 2008 Bonnie*A* A

    Okay, tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Q-feber ?

Annonce