{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.127 visninger | Oprettet:

Hemmeligt <3 10+
Hemmeligt <3 10+
Tilmeldt:
27. aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 45

Jubii er gravid!! + cyklus spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej piger så har jeg været ved lægen og den er god nok vi ventet nummer 2!!!

Jeg har bare et spørgsmål da jeg ikke selv snakkede med lægen i dag da de tog testen, jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal regne min ca termin ud!

Altså på en "normal" cyklus på de 28 dage regner man som regl 4+0 når man er gået over tide ikke??? Altså fordi så er det 4 uger siden sidste mens startede.

Men min cyklus har været korter de sidste gange ca 22 - 24 dage men vi har faktisk kun haft sex 1 gang i denne cyklus og det var en 1 uge efter mens starteted og hvilket passer med min ægløsning når min cyklus kun er på ca 3 uger.

Men i teorien så er det jo kun 3+0 den dag jeg testede positiv hvilket passede med præcis 14 dage efter mens hvilket det jo også gør ved dem på en cyklus på 4 uger!!

Så vil man så bare sige 4+0 alligevel fordi det også er 14 dage efter ægløsning som ved normal cyklus??

Håber nogle forstår hvad jeg mener????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jubii er gravid!! + cyklus spørgsmål
  • #1   28. sep 2012 He he jeg synes det er lidt rodet at finde runt i det du har skrevet smiley Men man regner jo termin ud fra den 1. dag i din sidste mens. Så hvis det idag er 4 uger siden du begyndte at bløde må du vel være 4+0 idag

  • #2   28. sep 2012 Hvornår var sidste mens første dag??

  • #3   28. sep 2012 Hov har også regnet lidt forkerte

    Altså havd sidste mens D. 2 september

    Men havde allerede ægløsning Ca D. 10 septemper og der havde vi sex og kun den ene dag og testede positiv præcis 14 dage efter

    Hvilket vil sige jeg D. 26 testede positiv og altså 14 dage efter ægløsning.

    Altså det jeg mener er at fordi min cyklus kun er på 3 uger frem for 4 uger.
    Har jeg allerede ægløsning ca 8 dage efter mens hvilket vil sige en uge før en hvis min cyklus var på 4 uger!

    Så når jeg tester posiktiv 14 dage efter på forventet mens dato har mit barn jo været i undfanget for ca14 dage siden lige så vel som hvid min cyklus havde været på 4 uger!! Ja det lidt svært at forklare hvad jeg mener


  • #4   28. sep 2012 Ifølge http://www.terminsberegner.dk/ er du 4+3 i dag, hvis man regner med en cyklus på 23 dage.. smiley Du kan jo selv gå ind og kigge, der kommer en masse oplysninger om terminsdato, hvornår befrugtningen er sket, hvornår organerne er færdigudviklede osv.. smiley

  • #5   28. sep 2012 Når man har en cyklus på 4 uger har man ægløsning ca. 14 dage efter mens. Så hvis man er gravid så har man

    d.1. uge med mens + 1 uge med ægløsning sidst i denne uge hvilket giver : 1 uge + 1 uge = 2 uger hvor der ikke er noget barn.
    Derefter har man 1 uge med undfangelse osv og nu teknisk set et barn + 1 uge mere. = 2 uger med barn. Hvilket i alt giver 4 uger og derfor 4+0

    Men fordi jeg kun har en cyklus på 3 uger hedde det

    D. 1 uge med mens. Og ægløsning sidst i denne uge. Hvilket er = 1 uge uden barn + 1 uge med undfangelse + 1 uge mere hvilket giver 1 uge uden barn + 2 uger med barn lige så vel som dem på cyklus på 4 uger.


  • #6   28. sep 2012 Arrh ja tak Melena så selv om det kun var 3 uger siden mens regner man det som 4 + 0 fordi barnet teknisk set har været der i 2 uger lige som der ville have været hvis det var 4 uger siden

  • #7   28. sep 2012 Det er en indviklet verden at finde rundt i.. smiley

  • #8   28. sep 2012 Det er nok fordi de regner 2+0 når baby blir undfanget, ligemeget om man har haft mens 1 eller 2 uger før..

  • #9   28. sep 2012 Ja men det var også lige præcis det jeg mente!! smiley

  • #11   28. sep 2012 Tak Pernille smiley

  • #13   28. sep 2012 Okay jeg prøver at ringe min læge mandag, men mit fosters alder er jo stadigvæk 2 uger lige så vel som hvis min cyklus havde været 4 uger

Kommentér på:
Jubii er gravid!! + cyklus spørgsmål

Annonce