{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

dum hjerterytme, ekg (på mig, ik baby) {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden igår haft sådan en dum trykken for brystet og åndedrætsbesvær (har måttet hive efter vejret flere gange og lyder som en gammel tyk mand når jeg trækker vejret) og da min tidl. læge sagde at jeg skulle kontakte dem hvis jeg fik det igen (havde det nemlig også i starten af graviditeten), tog jeg derop i dag.

Jeg havde egentlig regnet med at de bare ville sige at alt var fint og baby havde det godt og det var ingenting, men da den nye læge lyttede på mit hjerte så hun ret utilfreds ud og hentede en anden læge ind, som fortalte at min hjerterytme var alt for hurtig og ustabil. Så skal have lavet sådan en ekg test imorgen.
Men eftersom de ikke sendte mig helt akut afsted er det nok ik så slemt, synes bare det er sært at jeg som 24-årig har et ustabilt hjerte.
Ikke lige hvad jeg havde regnet med.

Er der andre der har prøvet det i løbet af graviditeten? Gad vide om det overhovedet er graviditetsrelateret.. Nå men håber at de siger at alt er fint imorgen. Men det var bare ikke lige hvad jeg havde regnet med at få at vide, så ville lige ud med det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dum hjerterytme, ekg (på mig, ik baby)
  • #1   3. okt 2012 Ejj smiley
    Håber da på det bedste.. og op med humøret! smiley

Altså har det selv lidt svært når jeg trækker vejr, men det nu mest når jeg laver noget, og der skal lige siges at noget, er ingenting i mit hoved.. smiley Min kæreste samlinger det med en gamle mand..
    Men ved at min kæreste også i en alder af 24 har haft et ustabilt, hjerte. og når jeg siger haft er det fordi hans hjerte har stabiliseret sig selv igen, som hans læge sagde.. smiley og det skulle være meget normalt at hjertet stabilisere sig selv, igennem livet, især ved folk som dyrker meget motion. og han havde også en trykken for brystet da han havde det, han er lige kommet af med det, han var ved lægen igår som sagde det så helt fint ud igen.

• #2   3. okt 2012 man kan faktisk godt have et hul i hjertet hele live uden at det giver problemer og uden det bliver opdaget..

men håber på det bedste for dig .....

• #3   3. okt 2012 ja jeg er heller ik sådan nervøs, jeg har det jo godt og min baby har det godt smiley Men alligevel, ik rart at høre smiley

Kate: Godt det ikke kun er mig der lyder som en gammel mand. Man føler sig meget charmerende, ik smiley

• #4   3. okt 2012 Jaa, man er en rigtig lækkerbisken, når man puster og skønner som en gamle mand ;p hehe

• #5   3. okt 2012 Er godtnok ikke gravid, men har selv den sidste mdr gået med en trykken i brystet. Det føles som om der er en der sidder på min brystkasse og har også svært ved at trække vejret og kan ikke ligge ned og sove da jeg så ikke kan få luft..

Natten til onsdag i sidste uge var jeg 2 gange ved at ringe 112 da jeg gik total i panik pga jeg ikke kunne trække vejret og havde ikke sovet ordenligt i et par uger.. Var meget nervøs men tænkte også at nu var jeg nød til at få kontaktet lægen..

Fik en tid torsdag og blev tjekket igennem. Lyttet på, infektionstal, blodprøver, hjertekardiogram mener jeg sygeplejersken kaldte det ( er det det samme som ekg?). Fik svar igår og alt så fint ud og efter en snak med min læge fik jeg konstateret stress smiley

Så heldigvis ikke noget alvorligt, men noget jeg selv kan arbejdede med..

Det er godtnok ikke helt det samme som dig og ved ikke om stress kan få ind og påvirke hjerterytmen, men der er jo mange ting der kan spille ind smiley

• #7   4. okt 2012 Tania: Håber jeg også. smiley
    Har været til ekg'en i dag, men da det bare er en laborant der laver den, skulle den først op til nogle kardiologer og så får jeg svar imorgen. Men føler jo ikke selv der er noget galt smiley

Tanja: tja, det ved jeg heller ik om det kan være, men synes ikke selv jeg er stresset. Håber du er i bedring smiley

Kommentér på:
dum hjerterytme, ekg (på mig, ik baby)

Annonce