2.127 visninger
|
Oprettet:
Uvidende om graviditet ? {{forumTopicSubject}}
Ja vidste ikke lige hvordan, jeg ellers skulle formulere overskriften
Jeg sidder og ser et program om kvinder, der føder uden at vide, at de var gravide.
I programmet ser man en kvinde, som lige pludselig, da hun går på toilettet med ekstreme smerter, stikker hånden ned mellem benene og kan mærke sit barns hovede Hun havde ingen ide om at hun var gravid !
Det er mig helt ubegribeligt hvordan sådan noget kan lade sig gøre?
Så jeg tænkte, at jeg ville høre, om der er nogen herinde, der har oplevet det samme eller noget lignende?
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Jeg tror simpelthen ikke på at man kan være gravid i 9 måneder uden at opdage noget som helst..alle livstegn osv fra baby, mælk i bryster, mave, træthed osv osv.. Ja nogle har ingen særlige symptomer/gener under graviditet, og nogle er så store at de ik lægger mærke til maven...
Men come on... Ikke om jeg tror på det...
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 78 Svar: 272
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Jeg blev selv gravid som 16 årig, ganske uventet, vi havde brugt beskyttelse, men da jeg havde mistanke om at der var gået hul på kondomet tog jeg fortrydelsespiller, og så glemte jeg ellers alt om det. Jeg var ikke på p-piller så min menstruation var en smule uregelmæssig, så jeg tænkte ikke over hvornår jeg burde have haft den, og jeg begyndt at opleve ekstrem morgenkvalme, og ømme bryster, og dette klagede jeg over til min mor (som er sygeplejerske) nogle dages tid, og da hun også havde holdt lidt øje med mit forbrug af hygiejnebind, havde hun opfattet ,at den var udeblevet, og hun opfordrede mig til at få taget en graviditetstest hos lægen. Først tænkte jeg bare; "ja ja, den er god med hende" men jeg fik testen, og den var selvfølgelig positiv.
Så altså, jeg havde alle symptomerne, jeg fattede bare ikke hvad de betød, men mon ikke jeg havde opdaget det før eller siden, selv hvis min mor ikke havde været opmærksom på det
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Meeen, jeg tror nu heller ik 100% på det, men jeg tror på, at mennesker er i stand til ubevidst at fortrænge symptomer, anelser osv.. Specielt hvis graviditeten sker ved brug af prævention..
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Jeg forstår bare ikke at man kan blive gravid uden at få en gravidemave, jeg mener der skal jo være plads til baby?? Jeg ved godt at nogle ikke får helt vildt store maver, men dog nok til, at man kan se, at det skyldes graviditet, men jeg har også set en pige, som faktisk havde flot flad mave hele vejen igennem sin graviditet, de anede heller ikke, at hun var gravid før hun lå med veer.
Jeg tænker bare hvordan er det muligt at nogle slet ingen mave får, når langt de fleste får kæmpe maver?
Tror jeg ville føle mig lidt snydt, hvis jeg slet ikke opdagede, at jeg var gravid før jeg lå med veer, og ikke fik lov at se min mave vokse og mærke liv.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Mener at dem som ingen mave får er noget med at
Livmoderen ligger anderledes, mere bagved og udvider sig op i stedet for idag, og hvis man ikke forventer graviditet tænker man måske ikke over det er det fordi man bliver lettere forpustet og sådan..
Med min datter havde jeg ingen kvalme og da jeg er kronisk syg er jeg altid træt, så de ting havde ikke afsløret det her..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Man kan ikke rigtigt overse en graviditet, det tror jeg simpelthen ikke på. Men man kan jo altid lyve for sig selv!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Når du ved du er gravid, vokser maven rigtig meget ja. Men mange af dem, der ikke ved de er gravide får meget lidt eller slet ingen mave.. Og det tror jeg er fordi at de ikke ved det.
Det gør, at de ingen mave får, og at de måske stadigvæk får mens. Simpelthen pga hjernen.
Lidt ligesom placebo, det er bare noget andet..
Ved ikke om i forstår hvad jeg mener.
Det er i hvert fald en af forklaringerne jeg synes giver okay mening, for jeg forstår heller ikke hvordan man ikke kan opdage det. Dog forstår jeg slet ikke, hvorfor eller hvordan de ikke mærker deres barn bevæge sig og sparke.
Det kan jo være ret voldsomt.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 139
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Synes det er meget fordømmende over for dem der har oplevet en uopdaget graviditet at skrive det ikke kan lade sig gøre, bare fordi jeres ikke havde kunne overses..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
hvis det ikke var fordi jeg nærmest konstant hang ind over et wc og fordi jeg ikke fik min mens vidste man ikke jeg var gravid
Uvidende om graviditet ?