{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

forhøjet blodtryk og fødsel {{forumTopicSubject}}

Godaften Bg! smiley

Har i dag været ved jordemoder , hvor jeg endnu en gang fik målt mit blodtryk til at være for højt ( 162, 105) .. Mit blodtryk har gennem hele min graviditet svinget utrolig meget, og er derfor også blevet udstyret med en blodtryksmåler herhjemme, hvor jeg selv skal holde lidt øje med det.. Har kun sjældent målt det til at være højt når jeg har været hjemme, men er lidt i tvivl om jeg kan gøre noget forkert, for synes det er underligt at det altid viser noget som er for højt når jeg er til undersøgelse hos lægen eller jordemoder.. :S Ved godt at man siger at nogle altid har lidt højt blodtryk, når de får det målt udenfor hjemmet, pga præsentations-angst, og fordi man er nervøs for hvad det bliver målt til! smiley Nå, men har i hvert fald ikke bekymret mig synderligt fordi jeg tænkte at jeg så nok bare var en af de personer.. Men tænker lidt hvad det forhøjede blodtryk kan have af indflydelse på fødslen? .. Om der er noget man/lægerne skal være særligt opmærksomme på, og om det kan være farligt for barnet? smiley - det skal lige siges at jeg i sidste uge blev testet for svangerskabsforgiftning, i form af blodprøver, - som heldigvis alle sammen var negative smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forhøjet blodtryk og fødsel
  • #1   14. jan 2013 Dertil skal det selvfølgelig lige siges at jeg nok burde spørge min Jm, men nu ville jeg bare høre jer om nogen af jer ved hvad det er de er så bange for, hvis altså ikke man har svangerskabsforgiftning.. - Ved også godt at moderkagefunktionen kan fungere en smule dårligere når blodtrykket er højt, og at risikoen for moderkageløsning vist også er en smule større..

• #2   14. jan 2013 Jeg måtte ikke tage hjem før end at mit bt var normalt igen. Dog skulle vi blive længere pga Marcus.

• #5   14. jan 2013 okay smiley , Line - mor til prinsesse Maja - , tak for et meget brugbart link! smiley Der stod da en masse som gjorde mig klogere! smiley

Dina*, okay, i din 1 graviditet, eller nu her? smiley Og kan du huske hvor meget forhøjet det var? Samt hvor langt henne det var i graviditeten? smiley

• #7   14. jan 2013 Dina , okay! smiley .. Så er jeg nok ikke så unormal, som jeg et kort øjeblik lige troede smiley

Jeg synes bare det svinger sindsygt meget når jeg måler det.. Kan slet ikke fatte det kan svinge så meget som det gør faktisk smiley

Men det vil sige at det er noget de har styr på, og som de kan tjekke under fødslen? smiley Jeg tænkte nemlig lidt at min logik i min hovede siger at hvis mors blodtryk stiger meget, så må det vel betyde noget under fødslen for baby smiley

• #8   14. jan 2013 Kan du ha det man populært kalder kittelblodtryk ? Blodtryk der simpelthen stiger i.f.m besøg hos læger, sygehus jordemoder??

Jeg har haft forhøjet blodtryl 3 uf af 4 graviditeter, den første blev jeg indlagt og behandlet med blandt andet fenemal, anden gang ingenting udover mange kontroller, tredje gang sygemeldt og behandler med fenemal, med anton fik jeg blodtryksregulerende medicin og aflastning hjemme/sygemelding.

Jeg har alle fire gange gerne villet føde hjemme men er blevet stærkt frarådet på grund af blodtrykket, underligt nok har mit blodtryk været rigtig fint underalle fødslerne :-)))

• #9   14. jan 2013 Den gamle krage , - Ja, det nævnte min jordemoder at hun mistænkte mig for at have smiley ... Men i sidste uge var jeg en tur til kontrol på fg, da jeg havde målt det lige lovlig højt herhjemme, og havde fået besked på at ringe, hvis jeg oplevede det var over de 140/90, og blev derfor kaldt ind.. Men da jeg kom derop var det underligt nok normalt.. Synes ellers heller ikke jeg er nervøs ved at de tager det, men det kan man jo sikkert sagtens være, helt ubevidst! smiley Til gengæld mener jeg at der var en læge der på et tidspunkt nævnte for mig at hvis man havde en blodtryksmåler tilkoblet konstant, ville man også opleve store svingninger smiley

Kommentér på:
forhøjet blodtryk og fødsel

Annonce