forhøjet blodtryk og fødsel {{forumTopicSubject}}
Godaften Bg!
Har i dag været ved jordemoder , hvor jeg endnu en gang fik målt mit blodtryk til at være for højt ( 162, 105) .. Mit blodtryk har gennem hele min graviditet svinget utrolig meget, og er derfor også blevet udstyret med en blodtryksmåler herhjemme, hvor jeg selv skal holde lidt øje med det.. Har kun sjældent målt det til at være højt når jeg har været hjemme, men er lidt i tvivl om jeg kan gøre noget forkert, for synes det er underligt at det altid viser noget som er for højt når jeg er til undersøgelse hos lægen eller jordemoder.. :S Ved godt at man siger at nogle altid har lidt højt blodtryk, når de får det målt udenfor hjemmet, pga præsentations-angst, og fordi man er nervøs for hvad det bliver målt til! Nå, men har i hvert fald ikke bekymret mig synderligt fordi jeg tænkte at jeg så nok bare var en af de personer.. Men tænker lidt hvad det forhøjede blodtryk kan have af indflydelse på fødslen? .. Om der er noget man/lægerne skal være særligt opmærksomme på, og om det kan være farligt for barnet? - det skal lige siges at jeg i sidste uge blev testet for svangerskabsforgiftning, i form af blodprøver, - som heldigvis alle sammen var negative
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 47 Svar: 207
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 444
jun 2012
Dina*, okay, i din 1 graviditet, eller nu her? Og kan du huske hvor meget forhøjet det var? Samt hvor langt henne det var i graviditeten?
jun 2012
Jeg synes bare det svinger sindsygt meget når jeg måler det.. Kan slet ikke fatte det kan svinge så meget som det gør faktisk
Men det vil sige at det er noget de har styr på, og som de kan tjekke under fødslen? Jeg tænkte nemlig lidt at min logik i min hovede siger at hvis mors blodtryk stiger meget, så må det vel betyde noget under fødslen for baby
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Jeg har haft forhøjet blodtryl 3 uf af 4 graviditeter, den første blev jeg indlagt og behandlet med blandt andet fenemal, anden gang ingenting udover mange kontroller, tredje gang sygemeldt og behandler med fenemal, med anton fik jeg blodtryksregulerende medicin og aflastning hjemme/sygemelding.
Jeg har alle fire gange gerne villet føde hjemme men er blevet stærkt frarådet på grund af blodtrykket, underligt nok har mit blodtryk været rigtig fint underalle fødslerne :-)))
jun 2012
forhøjet blodtryk og fødsel