{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

2014 <3
2014 <3
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39

ridning under gravidtet {{forumTopicSubject}}

hej til alle ridetøserne her inde.

jeg er lidt nysgerrig omkring hvor længe i red? Hvor langt var i henne da i stoppede med at ride, og hvorfor?

Hvornår efter fødselen red i igen? smiley
og havde i født selv eller ks?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridning under gravidtet
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   22. jan 2014 Ved den første red jeg indtil 4. mdr. Det var en ung pony, som krævede mere motion.

Ved nr 2 red jeg til dage før jeg skulle have KS. Det var en stille og rolig fjordhoppe. Og til sidst var det kun skridt på banen.

Er så ikke startet med at ride igen.

• #2   22. jan 2014 Ridder ikk selv men tænker da vis du ridder stille og roligt og måske undgår spring så skader det vel ikk og ride ligesom alt anden sport selvfølgelig skal du passe på ikk falde af, men en go skridt tur med lidt trav ..

Efter ved jeg ikk men får du aks el K's så det først efter 8 uger pga du ikk må bruge dine mavemuskler i 8 uge ..

• 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

#3   22. jan 2014 8 uger? Endnu en grund til at frygte K's smiley

• #4   22. jan 2014 Tro mig det skal ikke være en grund til at frygte K's for når først du får dit lille barn med hjem og hverdagen begynder går 8 uger lynende stærkt

• 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

#5   22. jan 2014 Det tror jeg gerne!!!! smiley <3 smiley smiley

• #6   22. jan 2014 Jeg har desværre kun været på hesteryg en gang siden keg blev gravid smiley har ingen hest at ride desværre.. men regner med at starte op efter fødslen smiley har fået at vide at der skal gå min. 12 uger efter kejsersnit før man rider smiley

• #7   22. jan 2014 Stoppede med at ride på jeg var 15 uger henne. smiley
    stoppede fordi jeg ikke ville tage nogen chance, hvis jeg skulle falde ud eller styrte.

Satser med på at kan ride efter noget tid når hun kommer til verden smiley

• #8   22. jan 2014 Red det meste af min graviditet. på det tidspunkt havde jeg kun mulighed for at være turrytter pga stedet hvor hestene stod, men red hele vejen. tror jeg var på min sidste gang en uge inden jeg fødte, til sidst kunne jeg ikke længere komme op pga maven smiley

Musklerne i min mave/underliv som jeg bibeholdt takket være min ridning ville jeg ikke have været foruden da jeg fødte smiley

Efter fødslen gik der vel en månedstid før jeg startede langsomt ud igen, vi var indlagt 3 uger efter fødslen så var ikke hjemme til det..

• #9   22. jan 2014 Hvis jeg havde muligheden på en rolig pony så red jeg stadig smiley

• #10   22. jan 2014 Første gang red jeg til uge 30 ca + det løse smiley

Denne her gang fik jeg forbud mod at ride inden uge 12 da jeg begyndte at bløde smiley
    Så savner det så afsindigt meget men set i bagspejlet er det dumt at satse sit barn bare for at ride smiley

• Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #11   22. jan 2014 Første,gang red jeg til jeg var lidt over halvvejs - så røg dyret i prof ridning.. Solgte efterfølgende da hverken tiden ikke var der til at matche mit ambitions niveau smiley

Jeg stoppede da jeg fik mild bækkenløsning og ridning gjorde det værre.. Var ikke nervøs for min velskolede dressurhest - droppe al ungheste ridning smiley

Rid det din krop tillader smiley

• #13   31. mar 2014 Stoppede da jeg var lidt over 5 mdr henne, men det var pga hesten skulle aflives og jeg var blevet for tyk til mine ridebukser smiley Har 2 uger tilbage af min graviditet og gar planer om at starte op hurtigst muligt. Dog med godkendelse fra lægen først! Kommer også helt an på om jeg skal sys efter fødslen eller ej! Men op igen hurtigst muligt smiley

Kommentér på:
ridning under gravidtet

Annonce