{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.141 visninger | Oprettet:

CHA CHA
CHA CHA
Tilmeldt:
6. feb 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 85

Forfærdelig oplevelse til scanning {{forumTopicSubject}}

Hej!

Efter det, der i går skulle have været en fantastisk oplevelse, er jeg nu helt i hundene, fordi jeg frygter det værste.

Var hos en gynækolog, der skulle give mig en tidlig scanning for at tjekke, at alt var ok. Udover at hun kun svarede i enstavelses-ord og nærmest fik mig til at føle, at jeg var til besvær, så gjorde hun et stort nummer ud af, at fostret var MEGET lille og der slet ikke var nogen hjertelyd. smiley

Min læge har beregnet ud fra sidste mens-dato, at jeg er i uge 8. Det mente min gynækolog ikke kunne være rigtigt, hun sagde, at jeg kun var i uge 6.

Okay så, tænkte jeg - men burde der så stadig ikke være hjertelyd? Og hvordan skal jeg tolke hendes opfattelse af regnestykket, for man siger jo, at man er i uge 8, når fostret er 6 uger gammelt - ud fra den kalender, der siger 40 uger?? Hvis hun mener, at jeg er uge 6, og at fostret dermed kun er 4 uger gammelt, så stemmer regnestykket IKKE, det ved jeg 100% - og så bliver jeg nervøs.

Men hvis fostret skulle have sat sig i livmoderen for 6 uger siden, stemmer det fint med ægløsning, osv....

Inden jeg kunne spørge om noget, var jeg blevet skippet ud af klinikken igen - og i dag har damen ikke telefontid. ØV.

Jeg har ikke fået nogen ny terminsdato fra hende, ingen info om, hvorvidt alt er normalt, absolut intet....så nu ved jeg ikke, om jeg skal være angst for, at fostret er dødt, eller om det udvikler sig for langsomt, eller eller eller....???



Er der andre, mere rutinerede gravide/mødre, der har oplevet noget lignende? Og har I nogen idé om, hvordan jeg skal opfatte min situation pt?



Hilsen en nervøs førstegangs-gravid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfærdelig oplevelse til scanning
  • #2   27. feb 2014 Jeg var også til en tidlig scanning som viste en fin blommesæk men intet foster.
    Og efter mine beregninger burde jeg være i uge 9.
    Men det var jeg langt fra.
    Men sidder nu med en skøn lille pige på 14 dage idag. Så jeg har muligvis sprunget en mens over eller ægløsning har ligget helt anderledes end beregnet..
    Så giv det 3-4 uger og ta til scanning.
    Desuden viste mine blodprøver at jeg var gravid og testede positiv på teste.


  • #3   27. feb 2014 Slå koldt vand i blodet. I uge 6 kan man ikke altid høre hjertelyd, og dine beregninger kan jo være forkerte.

  • #4   27. feb 2014 Jeg var også til tidlig skanning og der kunne man intet se og fik afvide at jeg ikke skulle regne med at der var et foster, og jeg kunne først se hjerteblink i uge 8 og er i dag 15+1 med en lille dreng. Man kan ikke altid regne med skanningen fordi det er så tidligt kan det være umuligt at se noget.

  • #6   27. feb 2014 Det var da også en kedelig oplevelse. Og ligemeget hvad, kan hun ikke være bekendt at behandle din sådan.

    Kan din læge ikke henvise dig til et andet sted, hvor du kan få en tidlig scanning ??


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #7   27. feb 2014 Det var da en grim behandling smiley det ville jeg gå videre med, det er sgu ikke ok.
    Men som der også bliver nævnt, er det ikke altid der er hjertelyd så tidligt og der kan være så mange beregninger der er forkerte i starten.

    Jeg ville ringe til min egen læge og høre hvordan og hvorledes.


  • #8   27. feb 2014 Jeg oplevede også dette… skulle ha været i uge 12 når man beregnede fra mens, men scanning viste ca 4-5 uger… jeg skulle så komme igen efter 2 uger til scanning igen for at se om det udviklede sig eller om graviditeten var gået til…det var de længste 2 uger i mit liv!! MEN jeg havde bare haft ægløsning meget sent og da jeg kom igen var der det fineste hjerteblink og har idag en dejlig sund dreng på 15 mdr smiley

    Så prøv at slå koldt vand i blodet og se om du kan få en scanning eller betale for en privat om ca 2 uger…du har højest sandsyneligt bare haft ægløsning sent!

    Krydser fingre for dig smiley


  • #9   27. feb 2014 Ikke en særlig god oplevelse.. Men jeg var også til tidlig scanning og var i uge 7, ved det fordi jeg ved præcis hvornår bebs er lavet smiley men ingen baby at se, kun et lille tomrum..
    Fik taget blodprøvers og skulle scannes igen en uge efter og der var fin lille reje.. Min første termin passede slet ikke med hvornår baby er lavet.. Men til NF blev jeg rykket 5 dage, så hun har bare udviklet sig meget langsomt i starten.. Er 15+6 og har været til tidlig MD idag og der er en perfekt lille prinsesse smiley


  • CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 85
    #10   28. feb 2014 Tak for jeres opmuntrende ord. smiley Som Signe L ved jeg også præcist, hvornår baby blev lavet, og jeg brugte ÆL-stave, så derfor er jeg ikke så meget i tvivl om tidspunkt. Men selvom jeg lidt har mistet modet, så har jeg alligevel bestilt en tidlig scanning på en privatklinik på mandag.
    Imens venter jeg så på resultaterne af de blodprøver, jeg gik op til lægen og fik taget. Skal have taget nr 2 på mandag, så der går stadig noget tid....
    I øvrigt ringede jeg til gynækologen og fortalte, at jeg havde været ked af min oplevelse. Kunne ikke komme til at tale med hende selv, så jeg talte med sekretæren - som så i øvrigt ringede tilbage i dag for at forklare, at gynækologen brugte samme kalender som lægen smiley Men at gynækologen ikke engang selv kunne bruge 2 minutter på at ringe til mig, så det var SEKRETÆREN, der skulle levere dårligt nyt - det synes jeg er under al kritik.....


  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #11   28. feb 2014 Sikke da en træls oplevelse.
    Håber du har fået lidt mere ro på (efter de opmuntrende orde herinde) og at det går rigtig godt på mandag


  • CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 85
    #12   4. mar 2014 Tak for jeres søde kommentarer. smiley I aftes så jeg hjerteblink!!!! Der var stadig kun en lille reje, og lægen mente, at jeg ikke var ret langt henne - men der var liv! smiley Så nu ser vi, om ikke baby klarer den!!! Jeg tudede af glæde smiley

  • #13   4. mar 2014 Hvor skønt.. og min scanningsdame sagde at når først man havde set hjertet slå så faldt risikoen rigtig meget smiley

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #14   4. mar 2014 Hvor dejligt at høre smiley

  • #15   5. mar 2014 Puha!! Dejligt smiley

Kommentér på:
Forfærdelig oplevelse til scanning

Annonce