{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

For tungt? {{forumTopicSubject}}

Hey
Ville lige høre, er der nogle der ved hvor mange kg man egentlig må løfte?
Eller er problemet med tunge løft når man kommer til at spænde i maven samtidig?
Jeg kom til at løfte en rimelig tung trailer op på anhængertrækket uden at tænke over det før bagefter... Havde bare så dårlig samvittighed.
Hvis ens løft har været så tungt at man abortere af det, er det så noget der sker med det samme?
Undskyld alle spørgsmålene men kom bare til at tænke helt vildt meget over det....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tungt?
  • #1   8. dec 2008 ved man må løfte 10kg, men ved ikke hvad der kan ske hvis man løfter mere , tror det sætte føslen igang muligvis

• #2   8. dec 2008 hehe jeg troede man kun matte løfte 2 mælk, eller 2 kg. men jeg har sku slæbt mi halvt i hjel i min graviditet!!! ;DD hehe

• #3   8. dec 2008 jeg var på arbejdsmedicinsk til samtale da jeg blev gravid pga jeg arbejder indenfor landbrug og havde tunge løft.

de sagde en tommerfingerregel var at man ikke skulle løfte mere end 25kg normalt, efter uge 22 var det 12 kg maks, og derefter var det mindre endnu efter hvor meget man tog på, de kg du tager på i graviditeten måtte man løfte mindre..

dette var dog ikke noget man skulle gøre mange gange dagligt, det høre under det der kaldes engangs løft.

få nogle andre til og tage slæbet hvis det er flere tunge ting du skal have flyttet.

Jeg har ikke selv været god til og overholde det med løft, jeg har heste herhjemme, og står selv for pasningen af dem hver dag, så jeg har selv løftet på halm og høballer hver dag til dem indtil nu, og jeg er i uge 39+1 nu.
    kæresten har hjulpet når han kunne men han har ikke altid været hjemme hver dag, og er sommetider sent hjemme, så jeg selv har måtte gøre det, men jeg kan godt mærke nu at det er ved og være hårdt og løfte på det, så nu må han snart til og overtage det for mig indtil jeg har født.

men du skal tænke på hvor meget du løfter på, det er ikke sikkert din krop tåler det samme som min har fundet sig i.

men det har været svært for mig og sige fra, når jeg sagtens har kunne løfte det...
    jeg kunne let løfte 50kg´s sække før jeg blev gravid, dem lod jeg være med det samme, men de sække med 25kg er stadig intet problem og løfte, så det er virkelig svært og bede andre om og gøre det, da jeg altid har ville være stærk og vise folk at jeg kunne klare mig selv.

• #4   8. dec 2008 vil da sige hvis man kun må løfte op til 10 kilo eller mindre, så har jeg hvertfald også overtrådt det, uuups... kan ikke forestille mig ret mange jobs hvor man ikke løfter, eller en hverdag hvor man ikke løfter hmmm.. tror bare man skal bruge sin sunde fornuft og lytte til kroppen, og selvfølgeligt ikke bare være ligeglad og kan man få andre til de tunge løft så gøre det..

• #5   8. dec 2008 men ja det er svært at lade være, jeg har også hest, og i den forbindelse skulle der også lige køres halm ind, der skal hentes foder i sække og muges ud, det gør jeg også selv endnu, godt nok ikke hver dag, men rimeligt tit.

• #6   8. dec 2008 jeg tror også det afhænger af hvad ens krop er vant til af fysisk arbejde, for folk som ikke er vant til fysisk arbejde kan selv få kg hurtigt overbelaste, men skal jo tænke på de ekstra kg man i forvejen bærer på fra graviditeten.

• #7   8. dec 2008 Okay tak for alle svarene, jeg er anlægsgartner så plejer at slæbe hele dagen så ja det er jo nok hvad ens krop er vandt til...

• #8   8. dec 2008 jeg har tit løftet over 10 kg.. Og jeg er 17+6 og der er ikke sket noget.. Det er klart jeg ikke kan bære de tunge gryder på produktionsskolen, 15 kg mel har jeg også opgivet, men det er mere fordi jeg bare er svag smiley

• #9   9. dec 2008 tror også det kommer an på hvad man er vant til at løfte på.. f.eks sde børn man har i forvejen.

Kommentér på:
For tungt?

Annonce