{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.265 visninger | Oprettet:

Uplanlagt graviditet * 2 :/ {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen ..
Jeg er en ung kvinde på 20, som desværre står i en rigtig uheldig situation ..
i september 2013 fandt jeg ud af jeg var gravid og var til skanninger og abortsamtaler på sygehuset, da min kæreste bestemt ikke ønskede at være far.. Det hele endte desværre ud i abort, da jeg var rigtig bange for at min kæreste ville forlade mig og jeg ville komme til at stå alene med det hele ..
Samtidig var jeg inde i en lidt skidt periode med en mild depression og havde ikke noget arbejde. efter aborten har jeg haft det op og ned.. nogle dage fint og andre gange rigtig ked af.
og vi har desværre været dårlige til at få det hele talt igennem og har derfor følt at jeg har stået med min sorg og beslutning alene ..
Nu er jeg så "uheldig" at jeg igen står med en positiv test og lægen skønner mig til at være omkring 8-9 uger henne.
jeg blev rigtig ked af det, da jeg nu ved at jeg går ind i en rigtig ubehagelig tid igen .. Min kæreste blev hurtigt ked af det og støttede mig den første dag. Men efter det er han blevet akkurat som sidst og siger han ikke er blevet mere klar og at han ikke kan garantere for hvordan han vil reagere hvis jeg vælger at beholde barnet .. Det hele går mig simpelthen så meget på og sover ikke om natten smiley Men kan mærke inden i mig selv at jeg rigtig gerne vil beholde barnet.. jeg har selv fået det meget bedre og har fået nyt job igen.. Men har denne gang ikke turde sige noget til min omgangskreds da jeg synes det er "pinligt".. Håber nogle herinde har nogle gode støttende råd og evt en personlig historie smiley
Unskyld det lange opslag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uplanlagt graviditet * 2 :/
  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #1   30. mar 2014 Har I ikke beskyttet jer? Jeg tænker det er voldsomt at blive gravid ved et uheld, to gange på et halvt år

  • #2   30. mar 2014 første gang var en glemt p-pille og denne gang ved vi det simpelthen ikke.. har gjort alt for at passe på, da jeg bestemt ikke ønsker at stå i situationen smiley Lægen har evt en teori om at det er fordi jeg havde en uge med diare efter vi havde været i udlandet smiley

  • #3   30. mar 2014 I bliver i hvert fald nød til at tage ansvar for det, din krop vil heller ikke have godt af det. Synes du skal tage en snak om det med din kæreste igen, mænd har tit mere svært ved at forholde sig til det i starten. Hvis du/i vælger at beholde så tænkt på hvilke gave i får og hvor meget glæde jeres barn vil få at have unge forælder. Det har mig og min mand selv været glade for. Og bliver du alene er det ikke verdens undergang for du lære at klare tingene som så mange andre. Dog synes jeg i skal snakke med lægen om beskyttelse hvis du skal have en abort igen, så i ikke kommer til at stå på samme måde før i ønsker det

  • #4   30. mar 2014 Hvis du er så uheldig på p-piller ville jeg nok vælge noget andet form for prævention

  • #5   30. mar 2014 Du bliver mærket for livet efter abort, jeg har desværre selv gennemført to, hvilket jeg stadig fortryder og er ked af, der går ikke en uge uden at jeg skænker det en tanke, så ung og dum, og fjernet to børn, tænk på alle dem som ikke kan få børn, jeg er møg ked af det og det er 9 år siden at jeg fik fortaget den første og 7 år siden med det sidste.

    Jeg synes at du skal tænke dig meget om uanset om du vælger at beholde barnet eller få det fjernet. Der er altid en risiko for at det ødelægger muligheden for at få børn igen når du for fortaget en abort. En kæreste kan du altid få, det kan du ikke med din sjæl, dit liv og et barn.


  • #6   30. mar 2014 Jeg er blevet gravid 2 gange på p piller. Sket er jo sket må man sige, men sys 2 gang så må man tage det ansvar , der følger med i at sexe. Hva så med næste gang? Man kan jo ik blive ved. Men det er jo kun jer der kan tage den beslutning og skal leve med jeres valg smiley vores nr 2 og 3 var på pillen. Overvejede abort, da det ik var et godt tidspunkt og de 2 andre ik var så store. Beholdte og har ik fortrudt ( gør man jo sjældent når først de er der) manden er så steril nu da jeg ik ønsker at stå i den situation igen.

  • #7   30. mar 2014 Sorry men han må sku tage det som en mand! Han er da bestemt ikke det værd hvis han ikke vil sit eget barn. Han er ligeså meget skyld i at stikke den nedre snude for langt frem!

    Undskyld men det er min mening.


  • #8   31. mar 2014 Camilla > Jeg fik en abort, jeg var super ked af det i starten, men det er bare 5,5 år siden nu og jeg skænker det IKKE en tanke.
    Og så bliver jeg så stødt og forarget over den er latterlige kommentar om at man skal tænke på dem der ikke kan få børn. HVORFOR skal man blive uønsket forældre fordi andre ikke kan få børn?
    Man skal KUN tænke på barnet - kan jeg være en god mor overfor barnet? kan jeg tilbyde barnet noget? osv..

    Anne > det er en super svær situation du står i og meget uheldig.. jeg synes bestemt din kæreste og du bør tage en snak om mulighederne og så må du være hudløst ærlig mht dine følelser og gøre op med dig selv om du psykisk og fysisk kan være alene med et barn.

    Og så ville jeg nok finde en anden form for prævention sammen med min læge.


  • #9   31. mar 2014 Når det er sket to gange indenfor så kort tid, så bør I kraftigt overveje en anden form for prævention. Derudover syntes jeg din kæreste må mande sig lidt op, I har været to om denne "fejl" og så må han sq tage det sure med det søde.
    Ellers må han jo pakke snablen væk hvis ikke han er bekendt med at I kan risikere at stå i en sådan situation som I nu engang gør.

    Hvis du virkelig ønsker barnet og gennemgår endnu en abort for hans skyld, så tror jeg ikke på at dine følelser for ham bliver ved at være intakte. Jeg tror simpelthen at det vil ødelægge for meget i dig.
    Og hvis han vælger at gå fordi du beholder barnet, så er han nok slet ikke den rette for dig..
    Jeg håber I får jer en god snak om tingene og at I finder frem til en løsning som du/I kan leve med resten af dit/jeres liv, hvad enten det er at beholde barnet eller ej smiley


  • #10   31. mar 2014 Camilla ;
    Din er da en latterlig kommentar. Det var MiNE tanker, da ikke nogle du skal blande dig I. Hver sin holdning!
    Jeg er nok mere barmhjertig.
    Og så vidt jeg kunne se, så spørger TS om råd, ikke diskutioner.


  • #11   31. mar 2014 Du må mærke efter inde i dig selv.

    Du kan ikke beslutte for ham, og du kan ikke tvinge ham til noget. Hvis han ikke ønsker at være far, kan du ikke tvinge ham til det.

    MEN! Hvis DU ønsker det barn. Så behold det! Du skal nok klare den. Og måske vil din kæreste skifte mening og blive ved dig, ellers også holder han fast i sin mening og forlader dig for sit eget liv. Det må du respektere.


  • #12   31. mar 2014 Camilla > det er da ikke barmhjertigt at føde unger på stribe fordi man er heldigere anlagt mht frugtbarhed end andre.. slet ikke hvis man intet kan byde barnet..

    Det vil aldrig blive dit eller mit problem at nogle mennesker er mere uheldigt stillet - dermed ikke sagt at det ikke er synd for dem (kender skam selv en der står med problemet). Men man skal ikke træffe beslutningen ud fra at andre ikke kan få børn.


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #13   31. mar 2014 Jeg tænker du skal gøre op med dig selv hvad du vil.
    Tænker at få abort hver gang uheldet er ude (lader til at du koner rimelig frugtbar) måske skader dine chancer for at få en baby senere i livet når du ønsker dig det rigtig meget.

    Så mit råd- gør hvad du vil, det er din krop og dine chancer der ryger hvis du skulle blive steril af aborten.


  • #14   1. apr 2014 Camilla> Jeg har da ikke sagt at det ikke er barmhjertig at føde børn på stribe? Jeg er barmhjertig, tænker på andre end mig selv. Du skænker ikke din abort en tanke, men det gør jeg, du er ikke ked af det men det er jeg, ergo jeg er nok mere barmhjertig hvad det angår, intet med det andet du pludselig skriver

  • #15   2. apr 2014 Camilla > sikke dog en omgang bræk..

    Skulle du være mere barmhjertig end mig fordi du tænker på/fortryder dine aborter og jeg har valgt at leve med mit valg og være lykkelig over at jeg i stedet har en skøn datter jeg ikke ville have haft hvis jeg havde beholdt dengang?

    Hvorfor er det ubarmhjertigt at lade ubehagelige ting gå i glemmebogen?

    Det er da langt mere ubarmhjertigt at føde en masse børn man ikke har tid og råd til, bare fordi man tænker at der findes nogen der ikke kan få børn. det er jo decideret synd for barnet..

    forstår slet ikke den holdning, barnets behov først og hellere en abort end et barn der ikke får den omsorg og det et barn kræver.

    du tilfredsstiller jo ikke barnløses behov ved at få barnet - det bliver de jo ikke mere fertile af smiley


  • #16   2. apr 2014 så enig med mor til monique.


  • #17   2. apr 2014 camilla, og nu det jo ikke nødvendigvis alle som bliver mærket for LIVET efter at have fået en abort, mon ikke det kommemr lidt an på hvor afklaret man er med beslutningen,
    og nej man er ikke mindre barmhjerteig fordi man for en abort kontra beholde et barn man ikke magter eller ikke har lyst til at få


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #18   2. apr 2014 Har heller aldrig fanget fidusen i det folk siger, når de mener at man skal tænke på folk der ikke kan få børn. Trist, men det kan da umuligt blive mit problem?
    Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at få børn/ikke få børn, på den konto og det synes jeg da ikke gør mig til en dårlig person.. Man skal sætte børn i verden, hvis man VIL dem og har kærlighed, overskud m.m. - for barnets skyld. Ellers skal man i min verden lade være!


  • #19   2. apr 2014 Camilla
    Du forstår vist kun det du selv skriver



  • #20   2. apr 2014 Omg
    Har jeg sagt alle vil være mærket for livet? Jeg er, længere er den ikke vel..
    Hvis hun er ked af det efter den første, ja så er hun sjovt nok også efter den næste.!
    Jeg har på intet tidspunkt sagt at man ikke er barmhjertig fordi man får en abort.
    Så læs dog fra starten af min tekst for pokker da


  • #21   2. apr 2014 Du bliver mærket for livet efter abort skriver du som det første

  • #22   3. apr 2014 Omg. Bare et spørsmål. Mener du at ingen kvinder bliver mærket af at få en abort ? Og hvis ja hvorfor ?

  • #23   3. apr 2014 Nej hvor læser du det ? smiley

  • #24   3. apr 2014 Det var bare fordi du brugtet den tekst oven over. smiley

  • #25   3. apr 2014 nej det var bare lige for at pointere at jeg synes camilla skriver at man bliver mærket for livet basta bum:)
    og det mener jeg nu ikke nødvendigvis man gør:)


  • #26   3. apr 2014 Jeg vil understrege at min abort var rigtig hård for mig det første stykke tid efter, jeg blev mere eller mindre presset til den og det var ikke en rar oplevelse. Jeg ville gerne have barnet dengang.

    Men den dag i dag er det ikke noget der fylder i min hverdag. Jeg har lagt det bag mig og er den dag i dag glad for at jeg gjorde det, jeg var alt for ung. Jeg ville heller ikke have haft Monique så.. Ja så ville jeg have haft et andet barn - men jeg kender ikke det barn der ville have været og jeg vil bestemt ikke bytte min lille prinsesse ud for noget i verden! smiley

    Det er en super rar følelse når man kan give slip på det - men måske kommer det nok først for alvor når man så endelig bliver mor.

    Og jeg vil da nok mene at min abort har hjemsøgt mig en del.. Ham jeg blev gravid med smed mig ud samme aften vi kom hjem efter aborten. Vi snakkede ikke sammen mere og ca da jeg ville have haft termin skriver han at han fortryder aborten og vi kunne have haft en lille sammen nu.
    lidt efter møder jeg hans mor til en barnedåb der snakker om det barn der kunne have været.
    Endnu senere endnu er jeg til fødselsdag hos noget familie hvor hans mor igen er der, MED min datter. her nævner hun da for god ordens skyld at hun kunne have haft et barnebarn på 3-4 år.


  • #27   3. apr 2014 Omg åh okay jeg blev forvirret i min gravid hjerne haha

Kommentér på:
Uplanlagt graviditet * 2 :/

Annonce