hvad gør jeg nu? :/ {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg er gravid i 12 uge og er ansat som vikar på et handicapbosted indtil sidst i august. Jeg har været rigtig meget syg af kvalme, opkast og hovedpine. Og nu er jeg bange for min arbejdsplads snart fyrer mig. Jeg har fortalt min chef det, og der var ikke så meget som et tillykke.. Men lige nu ligger jeg hjemme til jeg skal til lægen mandag igen igen.. Og er bare så bange og nervøs for at de fyrer mig, da de lige nu lover "bål og brand". jeg er ikke glad for arbejdspladsen da der er en masse fnidder og en masse regler deri kke bliver overholdt, men jeg har brug for pengene.. hvad ville i gøre? uanset hvad er jeg jo færdig der sidst i august og skal på kontanthjælp, men lige nu virker det helt umuligt for mig da jeg ikke kan andet end at ligge i sengen .. kaster op bare jeg skal en tur i bad Håber i kan komme med råd eller evt har oplevet noget lignende ..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Men jeg slet ik sikker dog kan de opsige dig til den aftalte tid, og undgå betale din barsel.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 171
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Ude ved os har vi den regl at vores team leder må ringede efter en uge og der efter en uge igen, og efter tre uger kan de kræve en lægeerklæring fra os,
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
jul 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
De må heller ikke ringe til dig.
Du skal ringe og melde dig syg og melde dig rask. Nogle steder vil arbejdsgiver dog gerne man ringer hver dag.
De må dog ringe hvis de skal have en lægeerklæring fra dig.
Er du i noget fagforening?
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Hvis de skal fyre dig så er det pga. Omstrukturering i virksomheden og dette skal de kunne bevise
hvad gør jeg nu? :/