{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

Olives Fødsel {{forumTopicSubject}}

Ja det hele startede søndag den 20 april. Om morgenen havde jeg fået tegn blødninger så tænkte der snart skete noget. Vi tog til konfirmation og der fik jeg så mine første plukveer. havde ikke rigtig havft nogen så blev noget overrasket.
Vi kom hjem sent om aftenen og de blev lidt hyppiger. jeg fik sovet lidt om natten og næste morgenen tog de så til. tænke ikke mere over det og tog det stille og rolig.
senere på dagen skulle jeg så fotograferes. så mig afsted på cykel der ned. jeg kæmpede noget med de pluk veer, men fik det overstået. så mig og kærsten cyklede hjem i meget langsom fart da jeg havde mange på vej hjem. vil så sige at jeg kun har 5 min ned i byen.
DA vi så kom hjem lagde jeg mig på sofaen for det gjorde bare ondt.
fik ikke sovet meget den nat. Tirsdag morgen ringede jeg så til fødegangen for at hører hvordan og hvorledes med de blødninger. de ville se mig så de var helt sikker på at det hele var som det skulle være.
Da vi kom til hjørring syghus fik jeg sat en veemåler til og jordmoren undersøgte mig for at se hvor langt jeg var.
havde ca en cm af min livmoderhals tilbage tror jeg i hvert fald hun sagde smiley
jeg fik en lille cocktail som det kaldes så jeg kunne få sovet lidt. havde mange veer men de gjode ikke rigtig noget.

vi tog hjem igen og fik da sovet et par timer om natten.
Onsdag morgen var den så helt gal igen. Tog nogen varme brusebad for at lindre smerten lidt. Da jeg så ikke kunne holde det ud mere ringede vi til fødegangen og de ville så se mig der oppe.
På vej til sygehuset tog mine veer meget til og der var ca to min mellem mine veer.
da vi kom der op kunne jeg næsten ikke bevæge mig da det bare gjorde så forfærdelig ondt min kærste tilbød mig at hente en rullestol, men kunne altså godt gå selv sagde jeg bare.
efter et kvarter kom vi så endelig op på føde gangen. og der var bare gang i den og vi sad i kø for at få en stue.
Vi sad og ventede i tyve min ca, så kom der en jordemor og viste os ind på en lille mørk stue og undersøgte mig.
Var kun ca 4 cm åben og der skete ikke rigtig noget. hun besluttede sig så for at give mig en stor cocktail, så jeg kunne få noget ro og samle kræfter til at jeg skulle føde.
Min mor kom ikke så længe efter vi ankom. så kunne min kæreste lige gå ud og få noget luft.
den der cocktail hjalp ikke så meget så min jordemor spurgte om jeg ikke ville overveje en epedural(staves?)
og det d´sagde jeg glædeligt ja til, selvom jeg ikke var meget for det i starten.
der gik ikke lang tid før jeg fik den også gik der et kvarter så virkede den og var helt træt.
Torsdag meget tidlig morgen skete der så endelig noget mine veer tog til men stoppede så igen så fik sat et veedrop. min nummer 3 jordemor var kommet, det havde jeg ikke bemærket da jeg var fuld gang med at trække vejret ordenligt og ikke lige havde tid til andet.
Ca kl 6 begyndte jeg at få pressetræng og jordemoren ville lige se hvor langt jeg var nået. Havde kun åbnet mig 6 ca såder var lang vej endnu. men på ca 2 timer åbnede jeg mig cm så det gik stærkt. hun så, så til mig igen og sagde at om en time kunne jeg så småt begynde at presse. WHat tænkte jeg bare for kunne slet ikke mere og kunne mærke babyen bare ville ud.Lige pludselig begyndte jeg så at f¨feber så blev bedt om at drikke en masse isvand.
Efter noget tid kom jeg så over på fødelejet. og skulle bare presse til men der skete ikke rigtig noget og kunne ikke mærke mine veer længere så viste ikke hvornår jeg skulle presse.
Lige pludselig sagde jordemoren at hanbare skulle ud og det var lige nu så der gik lige dre presse veer så var han ude.han blev smidt på min mave og blev taget igen da hans hjerte lyd ikke var særlig god de sidste 5 min m3ens han var inde. der kom en masse børne læger og så til ham. jeg havde endnu ikke hørt ham så blev noget nervøs.min mor trøstede mig og sagde han havde det fint og at han lige skulle ha noget ild inden han kunne komme over til mig.
jeg blev syet lidt sammen kun lige to sting også var det, det.
Vi viste ikk ehvad det blev så faderen var meget glad for det var blevet en dreng.
Han om til verden den 24 april 2008 endag før beregnet termin. Kl 7.43. han vejede 3710 g og var 51 cm så en okay stor baby som de sagde smiley
vi kom op på fødselsgangen selvom der var strejke da han havde problemerr med at trække vejret.
efter to dage fik jeg meget høj feber. jeg gik på toilettet om morgen også kunne jeg bare mærke der kom noget ud jeg så ned i toilettet og der hang noget meget langt og rødt. troede jeg skulle føde igen så ringede med klokken så der kom en sygplejske. i mellemtiden måtte jeg selv rygge det ud der hang ud af mig. da hun kom sagde hun bare at det godt nok så mærkeligt ud. så hun tog det op så lægen lige kunne se på det.
Det viste sig så at det var noget af moderkagen som de havde glemt oppe i mig.
Dervar gået noget infektion i det så måtte undersøges igen. fik så nogen piller for at få resten ud hvis der sad mere. Fik noget antibjotika for at få feberen ned det hjalp så og endelig fi kjeg lov at komme hjem. hvor var det dejligt.
Idag er oliver så 4 uger og 6 dage og trives godt.

håber ikke det var en al for lang fortælling smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Olives Fødsel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce