{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Hvordan går det? {{forumTopicSubject}}

Så må vi vist være ved at have født allesammen?

Men, hvordan går det så med at have babyerne udenfor maven?

Her er vores lille Simone blevet stor smiley
4 uger imorgen og vi skal til 5 ugers tjek hos lægen på torsdag!!!!
Hun spiser godt (jeg ammer hende) og sover også fint. I nat sov hun fra kl. 23.30 til kl. 04.00 og så igen til kl. 07.00, meeeen så længe plejer hun nu normalt ikke at sove i træk. Som regel vågner hun hver 2.-3. time om natten, men jeg synes hun er blevet dygtig til at falde i søvn igen!
Lige nu tager hun sig en middagslur i barnevognen på altanen smiley

Ih, hvor jeg synes det er dejligt, at temperaturen er faldet til et baby-venligt niveau igen. Det var godt nok nogle slemme dage med over 30 gr. ude på vores altan!!!! Pyha, det var ikke sjovt smiley

Jeg glæder mig til at starte i mødregruppe til august. Det bliver spændende at se om der er nogle man kan sammen med.

Og så er vi igang med at tænke på barnedåb. Det bliver nok d. 27/9...

Men hvordan går det hos jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan går det?
  • #1   12. jul 2009 her der er Isabella blevet 5 uger skal til lægetjek med hende på tirsdag, hvor hun godt nok er 6 uger.. Men hun er blevet rigtigt stor, Jeg ammede hende i starten men fik sår, så det stoppede jeg, så nu får hun modermælkserstatning, da jeg heller ikke havde nok mælk til hende. Men hun sover rigtigt godt, hun sover fra ca. 23 til kl er 4 halv 5 og igen fra 5 til 8.. Så det er dejligt nok..

    Mødergruppe er jeg desværre ikke kommet i endnu, så jeg går bare hjemme.

    Men vi skal holde barnedåb her d. 9/8, så jeg er super spændt på hvordan det hele forløber


  • #3   12. jul 2009 Her går det også godt smiley Zenia er snart 4 uger (på onsdag).. SP var på besøg i tirsdags, og der vejede hun 4,5 kg., så hun har taget rigtig godt på siden vi kom hjem fra sygehuset, der vejede hun 3,8 kg. smiley Zenia får modermælkserstatning, hun er oppe en enkelt gang om natten (mellem 3 og 5) hvor hun får mad, og så vågner hun igen ved 7 tiden, så det er jo lækkert smiley Ellers er hun en dejlig nem pige og meget tålmodig, hun græder generelt ikke meget, hun græder faktisk så lidt at jeg lige måtte spørge min SP om det er "normalt", men det er det smiley

    Vi er så småt også begyndt at tænke på barnedåb, det blir nok en gang i oktober smiley


  • #4   12. jul 2009 Her går alt fint med vores lille guldklump, han er bare så nem.
    Han er 14 dage i dag, det tog desværre lidt tid at få ammningen til at fungere for han tabte sig en del til at starte med og vi måtte give 3 flasker modermælkserstatning, sammen med amningen, for at han tog lidt på så det ikke skulle blive kritisk, men nu er amningen helt oppe og kører så det er bare så dejligt.
    Oliver er meget vågen om aftenen og så sover han om natten, har skulle vække ham hver 3 time for at amme ham, men nu hvor han er nået sin fødselsvægt igen så må han godt sove lidt længere så i nat sov han fra 23-03 og efter amningen sov han til kl 06.30 blev ammet og så tog han da lige 2 timer til efter det så jeg klager ikke, og min kæreste vågner ikke engang fordi Oliver ikke græder så meget han klynker bare lidt og så tiger han stille når jeg tager ham op til mig. Oliver bruger meget tid på at kigge på sine dejlige forældre =)

    Men hold da op de her 14 dage er bare fløjet afsted, og i morgen skal kæresten på arbejde igen (dog kun en uge eller 2 og så tager han sin ferie smiley )

    Barndåb er vi ikke helt begyndt at snakke om endnu, men det skal vi da også til, hvis der er noget der skal bestilles og inbydelser skal laves og sendes ovs.. =)

    Mødregruppe har jeg ikke hørt noget om endnu, tror der er meget der står på stabay nu når det er midt i sommerferie.


  • #5   12. jul 2009 Dejligt at høre at det går godt i de små hjem smiley

    Marijana - Det er faktisk kun her om aftenen at hun ofte gerne vil spise flere gange i løbet af en time, så det lader jeg hende gøre, ellers er hun meget god til at trøste sig med sutten.
    Jeg gjorde det at jeg købte nogle forskellige sutter, da vi skulle introducere den og vi fandt hurtig ud af at MAM sutten var favoritten, så hvis ikke han rigtig vil tage sutten, så prøv evt. et andet mærke....


  • #6   12. jul 2009 Lui er 15 dage nu og hvor har det været vidundeligt at have ham i vores arme og være forældre.
    Vi elsker det og Lui er så dejlig nem.
    Hvis vi går i seng ved 23 tiden så vågner han ved 4 tiden og så får han mad og bliver skiftet, det tager nok ca en time.
    De første par dage fik han flaske fordi der slet ikke var noget mælk men lige siden har jeg ammet fuldt ud og jeg synes det er meget nemmere og meget mere hyggeligt..
    Så vågner han igen ved 8 tiden og mens jeg giver ham mad og skifter ham går manden med hunden og så ligger vi alle sammen i vores seng og hygger og halvsover et par timer mere.
    Op og have morgenmad alle sammen ved 10-11 tiden og så sover Lui igen et par timer og er så vågen et par timer hvor vi hygger og snakker og nyder han bare er en rigtig glad dreng.
    Triller måske en tur med barnevogn og hund om eftermiddagen eller besøger venner og familie... Og sådan har dagene gået indtil videre men nu skal manden på arbejde igen fra i morgen af ØV ØV.
    Så der bliver tingene lige lidt anderledes men det finder vi nok hurtig ud af.
    Men vi har i hvert fald fundet ud af at selvom man er lidt træt og ens liv jo er noget forandret så er det jo det bedste man kan opleve at blive mor og far og hvis det er muligt så elsker jeg min mand endnu mere efter vi blev forældre fordi han har været med til at lave sådan en smuk og vidunderlig dreng.
    Lui vejede ved fødslen 3120 og i fredags vejede han 3650 så det er jo perfekt. Sundhedsplejesken synes er er så fin, rolig og tilfreds og siger vi virker så afslappet omkring det hele men det er vi nu også så det er jo dejligt at høre.
    Marijana- Lui havde et par dage hvor han blev sulten igen efter en time eller halvanden og der lagde jeg ham bare til hver gang han ville og så gik det i sig selv igen og han får nu hver 3-4 time.
    Der var nok ikke helt mælk nok og så regulere han det selv ved at komme til oftere så mælkeproduktionen lige ryger i vejret og nu vælder der da også ud med mælk smiley


  • #9   16. jul 2009 Nej, her laver vi heller ikke det helt store andet end at spise, sove, kigge på hinanden og snakke/synge.
    Jeg bevæger hendes ben og arme igennem (gymnastik), når hun er oplagt til det og så ligger hun på maven alt det hun orker (det er dog kun et par minutter af gangen!), nogle gange ligger hun også kort på maven på vores store bold. Men jeg er nok også lidt miljøskadet af min uddannelse som ergoterapeut og arbejde på specialskole smiley


  • #11   17. jul 2009 William er idag 9 uger smiley
    Det går fint med ham, men om aftenen laver han ikke andet end at skrige, og det er fandeme hårdt at være alene med 2 børn når han er sårn smiley
    Tirsdag den 7 var vi til tjek på sygehuset, alt var fint, og vægten sagde 3750 og 51 cm.. så nu er han jo på størrelse med en "normal" baby smiley


Kommentér på:
Hvordan går det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce