Så blev vi forældre ;-) {{forumTopicSubject}}
Ja en lidt sen opdatering herfra af.
Men tiden har bare ikke lige været til at bruge tid på nettet osv
Men som jeg tidligere har skrevet i mine opdateringer her inde så var jeg jo indlagt på glostrup hospital i 3 uger og blev torsdag den 17 september sat i gang..
og om fredagen ville de stadig ikke tage mit vand og fik to stik piller mere...
og så kunne jeg ellers vente til søndag før de ville se om de kunne tage vandet eller give mig flere stik piller.
for der skulle være en hvile dag i igangsættelsen.
jeg havde ikke regnet med der ville ske noget selv fredag eller lørdag da jeg havde det ret så fint om fredagen...
intet at mærke ...
heldigvis havde min mand fra om torsdagen fået en seng ved siden af mig da jeg alligevel lå alene på stuen..
så han var ved min side fra igangsættelsen..
hvilket jeg nu sætter meget pris på
for sent fredag begyndte smerterne virkelig at tage til... lidt efter kl 22...
og så var veerne igang og på ingen tid så var der 45 sek imellem og de varede ca 3 min..
og så blev en jordemoder tilkaldt .
og hun ville undersøge mig for at se hvor meget jeg evt havde åbnet mig og sådan
og dahun gjorde det gik vandet kl 23.30..
og så gik det hele ret stærkt...
selve fødsels beretningen ja den vil tage en evighed at skrive lige nu..
da ja det ikke helt gik efter "planen"
hvis jeg skal være ærlig så ja var det nok mit liv helved de timer det tog...
og ja så mange ting gik bare galt..
men heldigvis kom prinsesessen ud og under omstændighederne havde hun det rigtig godt...
men ja det endte ud i at de måtte ringe akkut nummer efter 3 forsøg med sugekop og hendes hjertelyd forsvandt og det var ved at være tid til akkut kejsersnit..
og så kom akkut lægen som tog det sidste forsøg med sugekop inden han ville lave kejsersnit og klippede så også lige mig lidt op og så kom hun til verden efter en ikke særlig behagelig oplevelse hverken for mig eller min mand..
hele forløbet tog ret hårdt på min mand der under det hele brød helt sammen.. da stuen også gik fra at ja der stod en læge og en jordemoder til der lige pludselig var fyldt med over 7 læger , jordemødre osv... og det hele var lidt kaotisk og sådan...
Men den smukke Liva kom til verden den 19-09-09 kl 7:28
51 cm lang - 4000 g
og vi blev de stolte forældre til vores lille skønne prinsesse.
dog efterfølgende da vi så kom hjem fra hospitalet hvilket jeg valgte at gøre søndag aften da jeg gerne måtte hvis jeg ville da liva havde det fint
nok og amning osv fungere fint..
det var bare mig som ikke helt var mobil på nogen måde..
men ville heller hjem og ligge end at være der inde...
men ja vi endte så med at måtte ind på glostrup hver dag hele sidste uge alligevel...
da lille pige blev gul om mandagen...
og det viste sig at være sådan lidt være end "normal"
så vi måtte ind og have taget blodprøver hverdag da hendes tal steg og steg og hun blev mere og mere gul
så lørdag var lidt skæbne dagen .
vi var inde kl 8 og få taget en blodprøve og sad så der inde og ventede på svar for hvis den var steget igen så skulle hun indlægges...
heldigvis til vores store glæde var den endelig faldet...
så nu skal vi bare holde lidt øje med hende at hun ikke bliver mere gul og spiser som hun skal og ikke bliver sløv...
så endelig efter ja sådan set 5 uger med vores gang på glostrup.. kan vi endelig slippe ( forhåbentlig)...
og begynde at nyde vores nye tilværelse som en lille familie her hjemme ... skønt...
ja en lidt længere opdatering her fra...
lidt billeder
fra fødsel af
http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3974
og lidt fra de efterfølgende dage
http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3975
håber i alle har det godt
og tillykke til alle jer der har født..
og til alle jer der stadig venter sender jeg lidt vestøv
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Så blev vi forældre ;-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside