Så kom prinsessen :D {{forumTopicSubject}}
Så kom vores prinsesse til verden - Tirsdag d. 5/1-10
3700g. og 52cm
Fødslen forløb okay - Jeg mødte ind mandag kl. 10 og fik lagt stikpille og kørt kurve , hvor den viste små veer , var åbnet ca. 2 cm - Vi blev flyttet til barselsgangen og skulle møde igen på fg kl. 19.
Kl. 19 var der ikk sket yderligere , stadig kun åbnet 2 cm. og stadig kun de samme små veer , vi blev sendt tilbage og fik besked på at få sovet og self. komme over på fg ved vandafgang eller hvis jeg fik veer , gode veer , der var kl. ca. 22.
I løbet af natten følte jeg de små veer begyndte at aftage , hvilket de jo helst ikk skulle , så jeg var oppe og gå en masse ture rundt på gangene , for at holde gang i det - Fik sovet lidt , men ikk det vilde. GAL , man for spekuleret en masse når man ligger der og venter og venter og venter og venter. :S
Næste morgen var der stadig ikk nogle rigtige veer , stadig kun de samme som aftenen før - jeg kontaktede fg og de bad os om at komme over kl. 10 - det gjorde vi så , vi kom ind på en fødestue og fik derefter lidt morgenmad Derefter kørte hun en kurve , den vidste regelmæssige veer med ca. 3 min. interval , men på dette tidspunkt (kl. 11 ca) var de stadig til at holde ud.
Vi snakkede om hvor vidt der skulle prikkes hul på vandet , men blev i samråd med læge og jm enige om at vente yderligere et par timer for at se om ikk det gik af sig selv.
Omkring 12.30 begyndte veerne at tage til i styrke og vi drøftede smertelindring , da jeg gerne vil føde så naturligt som muligt (som med de 2 andre) blev vi enige om et par varmepuder til at lindre med for og bag , det hjælper en del.
kl. 13.30 ca. blir jeg undersøgt igen og har nu åbnet mig ca. 5 cm. -Vi snakker igen smertelindring og jeg vil gerne i badekar , derfor fylder jm det op , men ca. 14.15 da karet er fyldt er veerne taget SÅ meget til at jeg slet ikk kan overskue at flytte mig fra sengen jeg lå i - Jeg blir igen undersøgt og er nu HELT åben , 10 cm. -Dette er sket på 3 KVARTER
Ca. 14.40 for jeg pressetrang og jm forslår mig at prikke hul på vandet , hvortil jeg svare : JAAAAA , JEG VIL HAVE DET OVERSTÅET!!! Hun prikker vandet kl. 14.44 , SPLASH det vælter ud (og ja , det føltes sådan ) med lysegrønt fostervand (de mener hun har skidt i vandet lige inden hun er kommet ud) - 4 min. og 3 presseveer efter føder jeg vores lille dejlige prinsesse Iben Hun skriger med det samme og kommer op til mig og ligger , hvor efter navlenstrengen blir klippet - Moderkagen blir født ca. 14.56 og jeg blir syet 1 knude.
Og HOLD DA OP hvor jeg tuder - jeg var SÅÅ glad
Jeg syns jeg havde en god fødselsoplevelse , selvom det gik en smule stærkt til sidst.
Opretter hende hurtigst muligt , så håber i vil stemme hende ind
Knus Tina.
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 176 Svar: 1.562
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 25 Svar: 248
sep 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 7
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 8 Svar: 81
Så kom prinsessen :D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside