{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

32 ugers læge tjek :S {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har været hos lægen her til morgen og alt var som det skulle være, jeg har taget 5 kg på ind til nu smiley Men da jeg havde en lille mistanke om at han havde vendt sig med hoved ned af ville jeg jo lige høre om det, og det havde han smiley Og så et lille chok, min læge ville skønne ham til at veje 3100 ... Så jeg får en stor dreng smiley
Har i fået nogen skøn og hvor meget ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  32 ugers læge tjek :S
  • #1   8. nov 2010 Det lyder godt nok vildt, og som om der er skudt lidt ved siden af...
    Min dreng er stor, ikke for stor med større end gennemsnittet ved scanninger og han vejer ca 2kg nu..


  • #2   8. nov 2010 Ja men jeg spurte os to gange, men det var han sikker på ... Så er spændt på at se hvad min jm siger, når jeg skal op til hende her den 24 smiley

  • #3   8. nov 2010 Jeg var ved alm JM d.27 oktober og der var jeg 29 + 3 henne. Vægten blev skønnet til 13-1400 og det var super flot. Nu er jeg så 31 uger henne og har ikk været ved lægen til 32 ugers endnu.

    Men synes at den vægt du har fået skønnet er helt hen i vejret ?? ;O er du blevet tjekket for svangerskabsforgiftning?? smiley Det er jo en så høj vægt som mange børn bliver født med når de er 40 uger henne, synes det lyder helt vildt, er helt målløs;S


  • #4   8. nov 2010 Ej ja det bliver da spændende smiley Synes altid mine jmére og lægen siger at de altid måles meget forskelligt. JM har bedre forstand på det, da de har mere med gravide at gøre end lægerne- Så bliver lidt sjovt og se hvor stor forskelv der er på de to skøn smiley



  • #5   8. nov 2010 Det er jeg osse selv ... Min datter vejet 3918g da hun kom i uge 42 ...
    Men hvis jeg skulle ha' svangerskabsforgiftning ville jeg da os kunne mærke det på min krop, eller hvad ??


  • #6   8. nov 2010 Jeg skal først til min egen læge omkring den 1 december så jeg ved ikke hvad den bliver skønnet til der..
    Sidst jeg var til JM glemte jeg at få at hvide havd hun skøbnnet den til og ser ikke ud til at det står i mine papire..
    Men hun mente den var godt stor hvad det så er... Men ja de er jo også lidt i tcvivl omkring min termin.. Endnu en grund til at jeg skla til en vægscanning sidst i graviditetten.


  • #7   8. nov 2010 Jeg havde mistanke om at jeg havde svangerskabsforgiftning og blev tjekket hos lægevagten i forgårs aftes.. Der var heldigvis ikke noegt, men de ved ikke hvad der så er galt, havde syns forstyrrelser, så gule glimtende pletter alle vegne for øjnene, sløret syn fuldstændig, og kiggede jeg på en person så den måde jeg så dem på var at deres ene øje til højre sad normalt, men jeg så deres venstre øje som om det sad ude på siden af hovedet ;/ det varede en time alt det her.. Men er nu sendt videre og skulle enlig ringe til øjenlægen idag, men har ikke gjort det. ;/


    Der er mange symptomer på Svangerskabs forgiftning. svmmel, sløret syn, vand i kroppen højt blodtryk osv osv, men min læge sagde os at et tegn os var at barnet vejede mere end det skulle f.eks. Og du behøver ikke have andre symptomer,. Men synes du skal tjekkes for det i hvert fald. bare for sikkerhedens skyld.



  • #8   8. nov 2010 Har prøvet mange gange før at det slør for min øjne, men ellers er alt andet som det skal være smiley Men kan det ikke ses i min urin hvis man har det ??

  • #9   8. nov 2010 Det spurgte jeg os om, da jeg 8 dage inden det med mit syn skete, havde været til JM og ALT var iorden, men fik afvide det kan komme fra den ene dag til den anden. Og det kunne godt være SF selv om det kun varede 1 time, men det var det så heldigvis ikke.

    De tjekker din urin, tager blodtryk og spørger om du har vand i kroppen, har du ingen ad de ting har du det ikke.. Har du nogle af de ting, sukker i urinen eller for højt blodtryk, så tager de nok nogle nye og andre slags prøver.

    Så urin og blodtryk vil give svaret somregl.

    Synes du skal ringe og høre. Det er jo ikke godt hvis man har SF, siger jeg selvf ikke du har, men har man skal det jo opdages. Jeg ringede ved 18.00 tiden og fik en tid kl 19.40.De tager ikke chancer.. Synes det er go service man kan tjekkes så hurtigt, for jeg var os lidt nervøs for svaret nemlig. Det var så lægevagten en fredag jeg ringede.


  • #10   8. nov 2010 Forresten du siger at du har slørret syn nogle gange. Det er os vigtigt du får sagt det. Hvornår fik du det første gang og hvor tit har du det og hvor læge varer det slørrede syn cà??

  • #11   8. nov 2010 Hold da op det var noget af et skøn, det lyder da helt hen i vejret......
    Jeg har lige været til jordemoder her i sidste uge (min uge 30+5) og der skønnede hun lillepigen til 1500g...skal til scanning fredag....


  • #12   8. nov 2010 Christina - Det sløret syn har jeg haft en del gange nu og det har godt kunne være det meste af en dag ... Men min blodtryk og urin er der ikke noget i, så der er vel ikke noget smiley

  • #13   8. nov 2010 Jane - Jeg det mener jeg os det er, og håber os at han tag fejl ... Men hvad er det for en scanning du skal til ??

  • #14   8. nov 2010 hvornår fik du målt blodtryk og urin ?

  • #15   8. nov 2010 Det fik jeg idag og der var alt fint smiley


  • #16   8. nov 2010 arr på den måde smiley Troede du mente for noget tid siden, og alt var fint. -For det kan jo som sagt komme fra den ene dag til den anden.

    Men hvor er det godt der intet var smiley Så skal du heller ikke tænke på det mere, nu har jeg jo bare været ude for noget linende i weekenden, og var selv nervøs osv, så er glad for du heller ikke fejlede noget smiley

    Fik du svar på/ eller skønnet bebs igen ? smiley Og var det lægen du var til.?


  • #17   8. nov 2010 Det er en vægtscanning jeg skal til da Emil var for lille da han blev født, og jeg havde en meget svær svangerskabsforgiftning og gik i kramper derfor holder de ekstra øje med mig denne gang for at se om lillepigen tager på som hun skal.

  • #18   8. nov 2010 Christina - Ja så jeg tror ikke lige der skulle være noget smiley Og det er idag han er blevet skønnet til 3100 og ja det var ved lægen smiley Så håber min jm kan skønne ham til lidt mindre smiley

    Jane - Det er bare helt okay smiley ja så er det da bare med at holde øje om hun vokser som hun skal smiley


  • #19   8. nov 2010 Nej så skulle alt os være iorden, efter min viden i hvert fald smiley Det var sådan jeg blev tjekket, og havde det ikke smiley Så fint nok, det er nok bare en stor dreng så thi hi;D

  • #20   8. nov 2010 Ja men håber bare ikke han er så stor som han siger smiley

  • #21   9. nov 2010 Neej det ville ikke gøre noget han havde skønnet et KG forkert smiley

  • #23   11. nov 2010 Ja jeg håber os han han taget lidt fejl smiley


Kommentér på:
32 ugers læge tjek :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce